Partnerzy serwisu:
Kadry

Andrzej Massel odwołany

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-11-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KADRY
Andrzej Massel odwołany
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Andrzej Massel, podsekretarz stanu ds. kolei w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju, został zdymisjonowany. Wraz z nim ze stanowiskami pożegnali się wiceministrowie: Maciej Jankowski, Piotr Styczeń i Patrycja Wolińska-Bartkiewicz.

Informację potwierdził rzecznik prasowy nowego ministerswa Piotr Popa. Jak powiedział, dymisja wszystkich czterech osób zaprzysiężonych wczoraj osób jest spowodowana koniecznością przebudowy zarządzania resortem. - Zmiany nie mają nic wspólnego ze złą oceną pracy dotychczasowych wiceministrów. Chodzi wyłącznie o usprawnienie zarządzania nowym resortem - podkreślił Piotr Popa.

Massel został wiceministrem infrastruktury odpowiedzialnym za kolej 28 grudnia 2010 roku w miejsce odwołanego tydzień wcześniej prof. Juliusza Engelhardta. Był wówczas zastępcą dyrektora Instytutu Kolejnictwa. Decyzję o odwołaniu Engelhardta podjął wtedy premier Donald Tusk po chaosie na kolei przy wprowadzaniu rozkładu jazdy - Jednym z zadań nowego wiceministra będzie bardzo szybka rekomendacja dalszych zmian personalnych w spółkach kolejowych. Dotyczyć to będzie osób, które bezpośrednio odpowiadają za bałagan, który dla ludzi był taką udręką - stwierdził wówczas szef rządu.

Czterech wiceministrów odwołanych. Wszyscy z MTBiGM

Wszyscy odwołani pracowali w Minsiterstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Patrycja Wolińska-Bartkiewicz odpowiadała za wydawanie środków unijnych, Piotr Styczeń za budownictwo, a Maciej Jankowski m.in. za Pocztę Polską. Obowiązki zdymisjonowanych osób przejmą obecni wiceministrowie. Tymczasowo obowiązki wiceministra ds. kolei będzie pełnił były szef sejmowej komisji infrastruktury Zbigniew Rynasiewicz, ale docelowo ma zostać utworzone nowe stanowisko z tymi zadaniami.

Sekretarzami stanu Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju są Adam Zdziebło i Zbigniew Rynasiewicz, a podsekretarzami: Iwona Wendel, Marcin Kubiak, Marceli Niezgoda, Paweł Orłowski (dotąd pracowali w MRR) oraz Dorota Pyć i Janusz Żbik (dotąd w MTBiGM).

Massel: Mam w życiu co robić

Pytany o to, czy zostały mu przedstawione powody dymisji, Andrzej Massel powiedział PAP, że są one związane z tworzeniem nowego ministerstwa i nowym podziałem pracy. Na pytanie, co będzie robił dalej, były wiceminister odpowiedzialny za kolej powiedział: „ja mam w życiu co robić”. – W Instytucie Kolejnictwa byłem na bezpłatnym urlopie, prawdopodobnie teraz tam wrócę – dodał. W IK po odwołaniu pracę znalazł poprzedni prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański.

W ciągu ostatnich dwóch tygodni najpierw do dymisji podał się minister Sławomir Nowak, a potem stanowisko stracił również prezes PKP Cargo Łukasz Boroń i prezesi spółek-córek PKP Cargo Sylwester Pruchniewski (Trade Trans) i Daniel Ryczek (Cargosped). Nowym ministrem właściwym ds. transportu, po połączeniu MTBiGM i MRR, została (mianowana też na wicepremiera) Elżbieta Bieńkowska.

Kim jest Andrzej Massel?

Andrzej Massel urodził się 19 stycznia 1965 r. w Gdańsku. Absolwent Wydziału Budownictwa Lądowego Politechniki Gdańskiej. Na tej samej uczelni w 1997 roku, pod kierunkiem prof. Bożysława Bogdaniuka, obronił rozprawę doktorską poświęconą badaniom zjawiska falistego zużycia szyn. Po roczny stażu w Oddziale Drogowym PKP w Gdyni w 1990 roku podjął pracę w Centrum Naukowo-Technicznym Kolejnictwa, gdzie pracuje do chwili obecnej - od stycznia 2002 roku jako kierownik Zakładu Dróg Kolejowych i Przewozów, a od stycznia 2005 roku jako zastępca dyrektora ds. studiów i projektów badawczych. Pracę w CNTK łączy z pracą jako adiunkt na wydziale inżynierii lądowej i środowiska PG.

W latach 2000-2001 był pełnomocnikiem marszałka województwa pomorskiego ds. transportu kolejowego, a w latach 2001-2002 członkiem rady nadzorczej PKP SKM w Trójmieście w jej pierwszej kadencji. Członek zarządu Krajowej Sekcji Kolejowej Stowarzyszenia Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz członek Komitetu Rozwoju Kolei Dużych Prędkości w Polsce. Jest też stałym współpracownikiem redakcji miesięcznika "Technika Transportu Szynowego". Współautor licznych prac studialnych dotyczących inwestycji transportowych w Polsce, w tym studium wykonalności modernizacji linii E-65 Warszawa - Działdowo - Gdynia (2003-2004), studium wykonalności budowy pierwszej linii Metra Warszawskiego od szlaku B20 do stacji A23 "Młociny" (2004-2005). W 2005 roku kierował realizacją wstępnego studium wykonalności budowy linii dużych prędkości Wrocław/Poznań - Łódź - Warszawa. Żonaty. Prywatnie kolekcjoner archiwalnych rozkładów jazdy oraz starych pocztówek i fotografii o tematyce kolejowej.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Innowacje

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Jakub Madrjas 27 października 2021

Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Tabor i technika

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Infrastruktura

Massel: Inwestycje muszą służyć przewozom, a nie być celem

Infrastruktura

Massel: Szybkie rewitalizacje dały bardzo dobre efekty

Infrastruktura

Massel: Rewitalizacje są znacznie szybsze od modernizacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Innowacje

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Jakub Madrjas 27 października 2021

Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Tabor i technika

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Infrastruktura

Massel: Inwestycje muszą służyć przewozom, a nie być celem

Infrastruktura

Massel: Szybkie rewitalizacje dały bardzo dobre efekty

Infrastruktura

Massel: Rewitalizacje są znacznie szybsze od modernizacji

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5