NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Andrzej Massel odwołany

| jm, Rynek Kolejowy 29.11.2013 603

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2013-11-28 15:49:09 Autor: asdfg
---.dynamic.chello.pl
Taaaak, Bieńkowska rulez! :D
2013-11-28 15:53:18 Autor: Michał W.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I co to zmieni? Dalej będzie cyrk na kolei, a PKP IC będzie monopolistą.
2013-11-28 15:56:21 Autor: KC
---.as13285.net
Odwołany? To wielka szkoda i niekorzysc dla kolei.
2013-11-28 15:58:30 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Nadchodzą czystki w starym ministerstwie? Wolińska – Bartkiewicz również podobno do odstrzału... To może wywrócić całkowicie obecną politykę kolejową, a nawet ukatrupić program rewitalizacyjny i powrót do modernizacji. Massel był jednym z ojców tego programu...

Czuje, że będzie ciekawie...
2013-11-28 16:04:44 Autor: jajcarz
---.icpnet.pl
Bieńkowska powoła kolejarza z jajnikami.
2013-11-28 16:05:24 Autor: kkkooolll
---.tktelekom.pl
To chyba najgorsza z decyzji w tym miesiącu. Człowiek z wykształceniem i pasją kolejową ..... i kim go zastąpić? kolejnym bankierem? Błąd błąd i jeszcze raz błąd!!!!
2013-11-28 16:06:00 Autor: simona
---.cable.tvk.wielun.pl
to nie jest dobre, przyjdzie znów jakiś nowy nie znający sie
i znowu rozpierducha
2013-11-28 16:07:42 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
Widocznie nie pasował do przyszłej "kapeli" . Szkoda.
2013-11-28 16:10:36 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Ciekawa sprawa. Z pewnością Massel nie sprostał nadziejom, jakie wiązały się z jego nominacją, ale ma zasługi nie do przecenienia na polu infrastruktury.

Najpoważniejsze zastrzeżenia:
- Plan Transportowy polegający na przepisaniu rozkładu jazdy, zupełnie niezgodnie z ideą dokumentu i nie dotrzymanie nawet tego;
- Podobnie jak poprzednik był Ministrem Intercity, całkowicie ignorując kolej regionalną co miało i ciągle ma tragiczne skutki. Kolej regionalna już się nie tyle wali, co zawaliła, ministerstwo nie wykazywało w ogóle zainteresowania sprawą;
- Brak realnej kontroli nad PKP IC i nad rozkładem jazdy, co spowodowało i wciąż powoduje spadek liczby pasażerów. Pytanie, na ile winą są tu niedopatrzenia byłego ministra, a na ile brak możliwości wpływu na członków zarządu PKP IC powołanych przez ministra Nowaka i pewnie objętych jego ochroną. Wygląda, że ta druga opcja jest prawdopodobna.

Mimo powyższych punktów trzeba pamiętać o jednym: Ministrowi Masselowi zawdzięczamy wykorzystanie unijnych środków na rewitalizacje linii kolejowych. To on stanowczo lobbował za tym pomysłem i tym samym uratował dla kolei duże pieniądze z UE. Tym samym uratował wiele linii. Przy wszystkich zastrzeżeniach o tym nie można zapomnieć, to jest ogromna zasługa.
To spiskowa teoria, ale boje się, czy odwołanie Massela nie jest na przykład zemstą ekipy z byłego MRR, które te pieniądze chciało przeznaczyć inaczej.

Nie wierzę, że następca będzie lepszy, bo i żadnych nadziei związanych z tym rządem nie mam. Gdyby jednak, to pierwszą i podstawową sprawą jest zadbanie o kolej regionalną. Na początek gaszenie pożarów: województwo łódzkie obcina za trzy tygodnie pracę eksploatacyjną kolei w bardzo dużym stopniu, to jest pierwsze pole do interwencji. Długoterminowo potrzebne jest rozwiązanie w sposób systemowy problemu kolei regionalnej na stykach województw i kwestia jej finansowania. Może powrót do przepisów, które w 2012 roku (Euro) pozwoliły dofinansować z budżetu państwa pociągi regionalne? Tym samym można byłoby uruchamiać pociągi na skomunikowania i ratować trasy, które samorządy niszczą.

Kolejna sprawa, to zarządy spółek z grupy PKP, czy i tu będą zmiany? PKP IC na wczoraj potrzebuje menedżerów z wizją rozwoju, zamiast katarskich lotników podnoszących ceny i likwidujących pociągi.
2013-11-28 16:14:01 Autor: gość
---.ssp.dialog.net.pl
Fatalna decyzja dla polskiej kolei.
2013-11-28 16:19:12 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
"Jak powiedział, dymisja jest spowodowana koniecznością przebudowy zarządzania resortem."

Znaczy się za bardzo starał się na korzyść czy niekorzyść kolei? Innymi słowy, za mało udupił/przyczynił się do udupienia czy wręcz odwrotnie?

Tak czy inaczej dzieje się... Niestety, chyba nie w tym kierunku co trzeba. Tzn. pardon, oczywiście w TYM kierunku co trzeba - uwalenia, rozwalenia, rozpirzenia kolei na amen. Zostanie tylko dziobak, CMK-a i kilka głównych dziobaczych linii.

Unii się wciśnie, że przecież "się dzieje" (znaczy się neverending story, pt. "Modernizacja CMK-i"), więc o żadnym zastoju kolejowym mowy być nie może.

Pasażerom się wciśnie rekord "pędolyno" z adnotacją, że za chwilę cała Polska na tym skorzysta, więc o żadnym zastoju kolejowym mowy być nie może.

A rzeka kolejowych pieniędzy, które popchnęłyby to wszystko naprzód i to nie tylko w temacie KDP, rozpłynie się po kieszeniach władców, ministrów, prezesów, dyrektorów, kierowników...

PS. Może teraz pan Massel, będąc już wolnym człowiekiem, podzieli się z nami wiedzą, co NAPRAWDĘ kochana władza myśli o kolei, jakie są jej prawdziwe zamiary, intencje i plany wobec niej itd. Nie wierzę, że o nich nie wie, jeśli takie są... Śmiało!

Bo że jest źle to wiemy, ale fajnie byłoby wiedzieć też, dlaczego jest źle. Dlaczego TAK NAPRAWDĘ jest źle? Bez snucia domysłów i spekulacji...
2013-11-28 16:21:23 Autor: BvL
---.dynamic.chello.pl
@Bozia ma rację. Odwołanie ojca pomysłów rewitalizacyjnych może przynieść złe korzyści. Jeśli podobne stanowisko zawodowe do Massela zajmie bankier a nie kolejarz z krwi i kości to rewitalizacje mogą pójść w zapomnienie i np. zamiast rewitalizować odrzankę to dołożą kasy do następnej modernizacji odcinka wrocław - legnica na 200 km/h która potrwa do 2199 roku :D
2013-11-28 16:23:55 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.196.70
Fan Klub Iwana wyraża ubolewanie z powodu zaistniałej sytuacji.

Po pierwsze - nie będzie już komu przypominać o obietnicach danych przez Andrzeja Massela rok temu. Wielokrotnie apelowaliśmy do niego w tej sprawie. Dla przypomnienia - wpis sprzed tygodnia:
"Fan Klub Iwana tradycyjnie już przypomina W.Cz.Ministrowi Andrzejowi Masselowi jego oficjalne obietnice dotyczące Centralnej Magistrali Kolejowej:
"Po zakończeniu robót modernizacyjnych, od rozkładu jazdy 2014/2015 długość odcinka linii CMK przystosowanego do prędkości V=200 km/h wyniesie 158 km linii, tj.:
1) od km 5,000 do km 79,289 po torze nr 1 i 2;
2) od km 125,200 do km 213,100 po torze nr 1 oraz od km 125,200 do km 213,700 po torze nr 2 z wyłączeniem stacji Włoszczowa Płn. (od km 151,900 do km 155,430).".

"Na CMK od grudnia 2014 r. czasy jazdy, które były założone w studium wykonalności dla dla pociągów Pendolino, czyli z Warszawy do Krakowa 2 godz. 15 min i z Warszawy do Katowic 2 godz. 10 min, zostaną osiągnięte.""

Po drugie - od kilku miesięcy apelowaliśmy do W.Cz.Andrzeja Massela, o podjęcie honorowej, męskiej decyzji (mówiąc wprost - aby sam podał się do dymisji) w obecnej sytuacji, kiedy niemal pewne jest, że jego obietnice nie zostaną spełnione:
"Trzymamy za słowo, przypominając, że liczymy na Pański honor. Sądzimy, że będzie się Pan umiał zachować za rok, kiedy okaże się, że z tych obietnic nie wyjdzie nic. A jeśli Pan nie będzie wiedział jak się zachować, to polecamy zapytać byłego już Ministra W.Cz.Sławomira Nowaka."

W.Cz.Andrzej Massel, był jednak głuchy na nasze apele...

Z trzeciej jednak strony - decyzja o odwołaniu Andrzeja Massela teraz jest dla niego zbawienna. Już nie będzie się musiał tłumaczyć ze swoich obietnic, a przede wszystkim będzie mógł w spokoju kolekcjonować rozkłady jazdy. Przypuszczamy, że tytuł Przyjaciel Kolei 2013, który niesłusznie został przyznany Instytutowi Kolejnictwa (kosztem Krzysztofa "Iwana" Waszkiewicza), był swoistym prezentem Massela (zasiadającego w kapitule konkursu) dla byłych kolegów, aby nie zapomnieli o nim, kiedy będzie bez stołka (czyli dokładnie tak jak teraz).
2013-11-28 16:24:37 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Niedobrze. Mimo wielu niedociągnięć, to sprawa rewitalizacji była bardzo dobrym i efektywnym posunięciem, czego efekty są i będą widoczne. To uratowało pieniądze kolejowe i było prztyczkiem w nos pani minister Bieńkowskiej (lub jej doradców, forsujących uparcie antykolejową politykę).
Ciężko oceniać minusy kadencji min. Massela, nie wiedząc dokładnie, jakie były warunki pracy w resorcie - a sądzę że były ciężkie - mając na uwadze bardzo medialnego S. Nowaka i jego potrzebę lansu, oraz bardzo silny nacisk na drogi.
2013-11-28 16:25:21 Autor: sowa
---.dynamic.chello.pl
Płacz dziobaków słychać aż w Leopoldowie. Bardzo dobrze, wydawało się że pan Massel wie czego od kolei się w Polsce oczekuje, ale zupełnie w tym kierunku nie poszedł. Firmował kolej dziobaczą, galaktyczną, kosztowną a bezużyteczną. Dobra decyzja!
2013-11-28 16:35:27 Autor: gryff
---.dynamic.gprs.plus.pl
Co do pana Andrzeja Massela to Bieńkowska niestety popełniła wielki błąd
2013-11-28 16:42:01 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
VIVAT POLSKIBUS

VIVAT POLSKIBUS

VIVAT POLSKIBUS

Kolej musi raz na zawsze zniknąć, skoro PR ma nie być!!!
2013-11-28 16:42:38 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
możes jest jeszcze szansa na dodatkowe TLK do Leżajska; -)

może nie będzie tragicznie:
http://inforail.pl/text.php?id=55831
http://www.rynasiewicz.pl/aktualno%C5%9Bci/167-pozostawienie
-%C5%9Brodk%C3%B3w-na-kolei-to-rozs%C4%85dna-decyzja
2013-11-28 16:46:48 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Nie wiem, czy Masel był kiepskim wiceministrem, czy też opór materii był za duży, żeby dokonać cudów, ale wiem, że za dużo zmian na raz szkodzi, a nie pomaga. Aż tak zły Masel nie był, żeby go trzeba było wystawiać za drzwi w trybie awaryjnym.
2013-11-28 16:46:48 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
Nie wiem, czy Masel był kiepskim wiceministrem, czy też opór materii był za duży, żeby dokonać cudów, ale wiem, że za dużo zmian na raz szkodzi, a nie pomaga. Aż tak zły Masel nie był, żeby go trzeba było wystawiać za drzwi w trybie awaryjnym.
2013-11-28 16:49:02 Autor: conen
---.jedrzejow.vectranet.pl
Pytanie: cóż uczynił dla likwidacji nieprzekraczalnych granic województw - vide Kielce-Katowice, a teraz Kutno-Toruń? Co zrobił w celu integracji taryfowej? Dlaczego IC nie potrafi choć raz sporządzić dobrego rozkładu jazdy?

Niestety, doceniając osiągnięcia to jednak po takim pasjonacie spodziewałem się więcej. Żegnamy bez żalu.
2013-11-28 16:54:20 Autor: pispupil.
---.smrw.lodz.pl
W odpowiedzi na post vlak:
"Ciekawa sprawa. Z pewnością Massel nie sprostał nadziejom, jakie wiązały się z jego nominacją, ale ma zasługi nie do przecenienia na polu infrastruktury.

Najpoważniejsze zastrzeżenia:
- Plan Transportowy polegający na przepisaniu rozkładu jazdy, zupełnie niezgodnie z ideą dokumentu i nie dotrzymanie nawet tego;
- Podobnie jak poprzednik był Ministrem Intercity, całkowicie ignorując kolej regionalną co miało i ciągle ma tragiczne skutki. Kolej regionalna już się nie tyle wali, co zawaliła, ministerstwo nie wykazywało w ogóle zainteresowania sprawą;
- Brak realnej kontroli nad PKP IC i nad rozkładem jazdy, co spowodowało i wciąż powoduje spadek liczby pasażerów. Pytanie, na ile winą są tu niedopatrzenia byłego ministra, a na ile brak możliwości wpływu na członków zarządu PKP IC powołanych przez ministra Nowaka i pewnie objętych jego ochroną. Wygląda, że ta druga opcja jest prawdopodobna.

Mimo powyższych punktów trzeba pamiętać o jednym: Ministrowi Masselowi zawdzięczamy wykorzystanie unijnych środków na rewitalizacje linii kolejowych. To on stanowczo lobbował za tym pomysłem i tym samym uratował dla kolei duże pieniądze z UE. Tym samym uratował wiele linii. Przy wszystkich zastrzeżeniach o tym nie można zapomnieć, to jest ogromna zasługa.
To spiskowa teoria, ale boje się, czy odwołanie Massela nie jest na przykład zemstą ekipy z byłego MRR, które te pieniądze chciało przeznaczyć inaczej.

Nie wierzę, że następca będzie lepszy, bo i żadnych nadziei związanych z tym rządem nie mam. Gdyby jednak, to pierwszą i podstawową sprawą jest zadbanie o kolej regionalną. Na początek gaszenie pożarów: województwo łódzkie obcina za trzy tygodnie pracę eksploatacyjną kolei w bardzo dużym stopniu, to jest pierwsze pole do interwencji. Długoterminowo potrzebne jest rozwiązanie w sposób systemowy problemu kolei regionalnej na stykach województw i kwestia jej finansowania. Może powrót do przepisów, które w 2012 roku (Euro) pozwoliły dofinansować z budżetu państwa pociągi regionalne? Tym samym można byłoby uruchamiać pociągi na skomunikowania i ratować trasy, które samorządy niszczą.

Kolejna sprawa, to zarządy spółek z grupy PKP, czy i tu będą zmiany? PKP IC na wczoraj potrzebuje menedżerów z wizją rozwoju, zamiast katarskich lotników podnoszących ceny i likwidujących pociągi."
@valk
Rozpoczęło się wymiatanie. Jak zawsze przy zmianie.
Co do RJ, każdy na tym się ślizga, a walka o „swoją” ważność, pokazuje w tym cel.
Drugostronnie to czy rzeczywiście pokazanie kierunku. Przecież to vice Premier, zna założenia odgórne. Nadmienienie w pierwszych słowach o niezasadności KDP, pokazała miejsce kolei. Przecież w tym samym czasie ugruntowała potrzebę dalszych autostrad.
Kolej regionalna, to założenia właśnie odgórne – wszystko bez dotacji / chociaż jak marszałkowie wkładali głównie w swoje, a nie w połączeniu z innymi w PR. Weź na przykład Kutno. Dopiero aglomeracyjna ma zaspokoić w 2015r., a do tej pory? To odejdą pasażerowie, więc oni pozostaną na tym samym – gdyż winne było tylko PR (choć należące pod marszałków, w swoich regionach). Tu co często podkreślam, słowa pani minister – „by Polska słynęła nie tylko z najtańszej siły roboczej”, a przecież przejazdy do pracy, szkoły, teatru, lekarza, stają się poważnym obciążeniem budżetów domowych. Łódzki przykład ceny biletów, a jak zarobek na czysto ok. 2000 PLN, 3 osoby dojeżdżają, więc co? Komorne, płaszcz, czy dojazd?
Mnie tylko za swoją stanowczość i prawdomówność poruszyła. Tym bardziej wie co mówi. Pokazała swoje utarczki z Masselem, więc? Tylko kto i co będzie dalszym kierunkiem.
2013-11-28 16:56:52 Autor: montekis
---.204.21.255.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Szanowna redakcjo, kim jest Masel to już nawet sikorki ćwierkają, szkoda więc wypocin. Widocznie dobrze się wam przysłużył, wciągając Dyla za uszy na stanowisko Prezesa UTK. Ciekawe kiedy wreszcie i ta miernota otrzyma podziękowanie za to co zrobił.
2013-11-28 17:00:54 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
@sowa
'. Firmował kolej dziobaczą, galaktyczną, kosztowną a bezużyteczną. Dobra decyzja! '
Dobrze się czujesz?
Za te koszty na Kraków-Rzeszów, przy tej stosunkowo niskiej kolizyjności, prostej geometrii należałoby oczekiwać v200-220 i 1h z K. Płaszowa do Rzeszowa, dalej do Przemyśla rewitalka i optymalizacja.
Zamiast szybkiej kolei będą mega drogie morderny na v160 beznadziejnie głupie w założeniu i drogie. Lobby czuwa. Ile ekranów akustycznych wchłonęła by proteza koniecpolska? Ile CMK? Ile L131 i 353? Ile szmalu na studia wykonalności? Gorol już szczytuje, będzie przemiał decyzji środowiskowych.
2013-11-28 17:02:01 Autor: kopista
---.icpnet.pl
Spokojne. Najważniejsze jest, że "Zostanie powołany jeszcze jeden podsekretarz stanu, który będzie odpowiadał za sprawy kolei - mówi Popa."

Read more: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,15041226,Roszady_kadrowe_w_nowym_ Ministerstwie_Infrastruktury.html?biznes=poznan#BoxBizTxt#ixzz2lxMBi7nh
2013-11-28 17:02:42 Autor: osoba z otoczenia
---.ssp.dialog.net.pl
Z dobrze poinformowanych źródeł wiem że Adrian "Piękny" Furgalski złożył już CV i list motywacyjny na to stanowisko.
2013-11-28 17:04:59 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Rzeszów- Przemyśl rewitalizacja i v160 nie jakieś gie na 120.
2013-11-28 17:05:52 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@AdamZz:
Albo pozostawienie tej linii na 120 i budowę obok nowej pary torów?
A teraz niech sobie malkontenci i goralowe głupki pojadą na wschód od Krakowa i zobaczą jak lobby ekranowe się wciska ze swoim syfem. Niedobrze się robi od tego getta.
2013-11-28 17:09:15 Autor: 2013
---.elblag.vectranet.pl
I dobrze że odchodzi. Nic dla kolei dobrego nie zrobił. Wszystko się sypie. Z osławioną E65 także.( np LCS Działdowo). Naukowcy powinni siedzieć na uczelni a nie brać się nieudacznie za zarządzanie.
2013-11-28 17:10:40 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.196.70
W odpowiedzi na post .Piotr:
"@AdamZz:
Albo pozostawienie tej linii na 120 i budowę obok nowej pary torów?
A teraz niech sobie malkontenci i goralowe głupki pojadą na wschód od Krakowa i zobaczą jak lobby ekranowe się wciska ze swoim syfem. Niedobrze się robi od tego getta."
@.Piotr

G o r a l swymi działaniami "naukowymi" i zawodowymi tylko wspiera lobby ekranowe.
2013-11-28 17:16:24 Autor: jajcarz
---.icpnet.pl
Związkowcy z PR straszą strajkiem i chcą się spotkać z Bieńkowską, to się spotkają z Kuczewską-Łaska.
2013-11-28 17:20:07 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Jestem negatywnie zaskoczony, ale nie zszokowany.

Szczerze mówiąc, sam nie wiem czy większe zmiany zajdą w pracach mo(r)dernizacyjunych czy rewitalizacyjnych, zobaczymy. Czas pokaże.
I to szybciej niż się nam wydaje. Najbliższy sprawdzian - grudzień 2014 roku, a więc za rok.

Wicepremier Bieńkowska bierze na siebie Wielką Odpowiedzialność. Wielką i Historyczną. Nikt jej nie zapomni nigdy. To pewne.

Czy następcą zostanie... kobieta? Bardzo możliwe!

A sam dr inż. Andrzej Massel zdecydowanie ma więcej zalet niż wad. Natomiast stale pojawiająca się wada typu: ciągle analizujemy, badamy, uzgadniamy, testujemy, weryfikujemy... nie znającego się na kolei decyzyjnego polityka czy managera oczywiście w pewnym momencie mogła bardzo wk......ć. Nie mniej, ten wybitny uczony także nauczył się podejmować wiele decyzji i to w większości trafnych.

To absolutnie nadal wybitny naukowiec, ale i praktyk oraz pasjonat kolei.

Jedno jest - na 200% nie będzie się nudził! :D
2013-11-28 17:29:59 Autor: gosc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Z wikipedii. Jeżeli to ten Rynasiewicz co zastąpił Massela to ja nie mam pytań. Kolejny Dyzma k

"W 1987 ukończył studia na kierunku historia w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Rzeszowie. Działacz Ochotniczej Straży Pożarnej. W latach 1988–1990 pracował jako nauczyciel, następnie do 1997 sprawował funkcję wójta gminy Grodzisko Dolne. Sprawował mandat posła III kadencji z ramienia Akcji Wyborczej Solidarność z rekomendacji PSL-PL. Przewodził tej partii w województwie rzeszowskim. Następnie znalazł się w szeregach Ruchu Społecznego AWS i w 2001 bez powodzenia ubiegał się o reelekcję z listy AWSP. Od 2002 do 2005 był radnym i starostą powiatu leżajskiego. W 2004 wstąpił do Platformy Obywatelskiej i z jej ramienia startował w wyborach uzupełniających do Senatu w okręgu rzeszowskim, zajmując 4. miejsce spośród 12 kandydatów[1].

W 2005 z listy PO ponownie został posłem na Sejm V kadencji, wybranym w okręgu rzeszowskim. W trakcie V kadencji zasiadał w Komisji Rolnictwa i Rozwoju Wsi. W wyborach parlamentarnych w 2007 po raz trzeci uzyskał mandat poselski, otrzymując 28 690 głosów. W VI kadencji został przewodniczącym Komisji Infrastruktury. W 2010 stanął na czele struktur PO w województwie podkarpackim. W wyborach w 2011 z powodzeniem ubiegał się o reelekcję, dostał 27 510 głosów[2]. 19 czerwca 2013 został powołany na stanowisko sekretarza stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej."
2013-11-28 17:37:11 Autor: bla bla bla
---.adsl.inetia.pl
a odprawy ile dostaną?
2013-11-28 17:39:03 Autor: Kolejarz z Brukseli
---.173.162.129
Jesli tylko pojawi sie ktos obietywnie lepszy od Pana Massela, to mysle ze on sam nie bedzie tego zalowal.

Pytanie tylko czy ktos takowy sie objawi??

Niezaprzeczalnymi osiagnieciami Pana Massela, byly:
-realna ocena tego co jest Polskiej koleji potrzebne ( a co nie)
-sieciowe podejscie do tematu koleji w Polsce (rezygnacja z lokalnych dlubanin nic nie wnoszacych do sieci)
-szybkie dogadanie tematu rewitalizacji (zaproponowanego przez Komisje)
2013-11-28 17:39:44 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
Chyba za dużo się zastanawiamy nad przyczynami odwołania min. Massela, czy modernizacje robił źle, czy rewitalizacje dobrze czy to czy tamto. To może być zwykła zmiana w celu zbudowania własnego zespołu zamiast dogrywania się z odziedziczonym po poprzednim szefie. Ciekaw tylko jestem jakie są szanse na kandydata lepszego od Massela a nie tylko innego.

Podobnie jak PiotrW chciałbym, żeby pan Massel powiedział coś o tym, jaki był kierunek ministerstwa i całego rządu wobec kolei i ewentualnie jak się zmieniał ten kierunek w czasie, w którym on sprawował swoją funkcję.
2013-11-28 18:02:42 Autor: brrrr
---.dynamic.chello.pl
Za dużo wie o kolei, a to w tych czasach szkodzi zdrowiu...
2013-11-28 18:05:48 Autor: brrrr
---.dynamic.chello.pl
Ale może pani ministra wymyśli kogoś sensownego, kto pogoni kleptokrację ze spółek Grupy?
2013-11-28 18:07:11 Autor: randall
---.free.aero2.net.pl
Może być ciekawie.
Widzę jeden plus. Maleje ekipa ,,gdańska", może skończy się lizusostwo i pakowanie środków tylko w jeden region.
2013-11-28 18:10:09 Autor: p.
---.dynamic.chello.pl
Wielka szkoda!
Można było się w paru miejscach z Panem Andrzejem Masselem niezgodzić, jednak to był najlepszy człowiek na to miejsce! Nie będzie łatwo znaleźć kogoś kto mógłby mu nawet dorównać w wiedzy i doświadczeniu.
2013-11-28 18:17:57 Autor: Maszynista z BNSF USA
---.hsd1.il.comcast.net
Myślę ze Pani Bieńkowska czerpie dobry wzór z USA. Jeśli przychodzi nowy Manager do jakieś firmy czy korporacji, wywala wszystkich, dosłownie wszystkich. Nawet sprzątaczkę z biura, która ma duże ucho, i za duże posiada wiadomości. Nikt nie śledzi, który jest odpowiedzialnym winowajcą, za jakieś niepowodzenia. Pozostawienie choć jednego, jest często szkodliwe, który dalej ciągnie nie za ten sznurek, i przekazuje nowym informacje, o tym co było poprzednio.
2013-11-28 18:18:11 Autor: Ezet
---.internetia.net.pl
W odpowiedzi na post Adam Zz:
"@sowa
'. Firmował kolej dziobaczą, galaktyczną, kosztowną a bezużyteczną. Dobra decyzja! '
Dobrze się czujesz?
Za te koszty na Kraków-Rzeszów, przy tej stosunkowo niskiej kolizyjności, prostej geometrii należałoby oczekiwać v200-220 i 1h z K. Płaszowa do Rzeszowa, dalej do Przemyśla rewitalka i optymalizacja.
Zamiast szybkiej kolei będą mega drogie morderny na v160 beznadziejnie głupie w założeniu i drogie. Lobby czuwa. Ile ekranów akustycznych wchłonęła by proteza koniecpolska? Ile CMK? Ile L131 i 353? Ile szmalu na studia wykonalności? Gorol już szczytuje, będzie przemiał decyzji środowiskowych. "
A czy zauważyłeś że wszelkie modernizacje w polskim wykonaniu (z wyjątkiem linii 131) powoduje drastyczny spadek przepustowości?? (przykład Wrocław - Opole i tak samo będzie na kier Wrocław-Poznań) I zobaczymy wtedy jak kolej regionalna dostaje po dupsku!!
2013-11-28 18:23:18 Autor: zyga2
---.ip.netia.com.pl
I bardzo dobrze.

Co Massel zrobil zeby jezdzic 200km/h po CMK za rok?
Co zrobil ze slimaczeniem robot na E65?
Co z przyspieszeniem bocznym 1m/s2?

Ten gosc nic nie robil ostatnimi czasy.

Dobrze ze go odwolali.
2013-11-28 18:36:51 Autor: Łowicz67
---.play-internet.pl
Odchodzi wielki fanatyk. Jednej spółki. Wszyscy wiemy jakiej. Kolej powinna być dla wszystkich a nie spełniać zachcianki i fanaberie Ministra. Bo jak inaczej nazwać to że TLK KASZUB nie ma postoju w Sochaczewie i Łowiczu. Albo że na liniach jednotorowych priorytet mają zawsze święte puste krowy pod banderą IC. A ludzie jadący do pracy i szkół stoją nieraz codziennie po 20 minut. Takich przykładów jest więcej. Więc nie płaczcie tylko się zastanówcie fani Ministra już byłego zanim piejecie te pochwały. Nadzieja chociaż trudno powiedzieć co będzie dalej w nowej Pani Minister. Minister całej kolei a nie tylko tej z ulicy Żelaznej.
2013-11-28 18:56:18 Autor: Przemek IC
---.xdsl.centertel.pl

Przemek IC
Do Łowicz 67:

Bo TLK Kaszub jest pociągiem ekspresowym (w ujęciu tzw. dostępności). Zmiana kategorii wiązała się tylko i wyłącznie z stricte zabiegiem marketingowym, gdyż wydłużony czas jazdy do Gdyni/Gdańska zniechęcał ludzi do płacenia cen biletów w taryfie E (odpływ potoków np. do PB). Od grudnia zresztą Kaszub wraca do swojej nominalnej kategorii, czyli EIC.
2013-11-28 19:06:13 Autor: stary emeryt kolejowy
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Pisałem dwa tygodnie temu,że Massel się pakuje.Po co człowiek od transportu,skoro nie ma ministerstwa transportu,a jest ministerstwo sportu.Oby tak dalej,to daleko zajedziemy.
2013-11-28 19:12:55 Autor: Paul86
---.204.243.240.dsl.dynamic.t-mobile.pl
Jego zasług oceniać nie będę, ale dotychczasowe zmiany na szczeblu ministerialnym były wyłącznie pozorne.
2013-11-28 19:14:55 Autor: By Nek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W tej całej wyliczance zasług wiceministra zabrakło mi wyliczenia osiągnięć na tym konkretnym stanowisku wiceministra.
Może ktoś je wymieni ?

A może stanowisko wiceministra to taki Oskar kolejowy czy swoisty order zasługi
2013-11-28 19:27:55 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Kolejarz z Brukseli

Mam pytanie czy unia nie widzi takich absurdów jak wysokie ekrany np na e 30 Wro- Opole a problem ograniczenia w Lipkach - to nie ma problemu.

- czy nowa decyzja juz działa odnośnie ekranów , czy jeszcze nie .
2013-11-28 19:31:56 Autor: JAK WSZYSCY TO I JA
---.204.64.149.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Skomplikowana sprawa,

Myślę , ze Pani Premier przyjmując propozycję postawiła warunek wolnej ręki w doborze wykonawców. Minister Massel, człowiek ogromnej wiedzy i doświadczenia chyba nie pasuje do koncepcji drużyny. Dużo analizował, omawiał, naradzał się, ale w wielu obszarach był niedecyzyjny. W sposobie bycia jest też dość niekonkretny, ot inżynier intelektualista. Często nawet na publicznych wystąpieniach sprawiał wrażenie osoby mającej głowę daleko w chmurach i to wcale nie z racji wzrostu. Żył koncepcjami i dyskusjami. Trudno się dziwić, że przypuszczalnie konfrontacji z do bólu szczerą i konkretną Panią Premier nie mógł przejść pozytywnie.
Pani Premier zresztą miała okazję poznać p.Massela w czasie licznych wypraw do Brukseli i na pewno miała o nim wcześniej wyrobione zdanie.
Bankomaty weszły mu na głowę i nie przeciwstawił się dziwnym, lawinowych zmianom personalnym w spółkach PKP, ba poleciało w tym czasie masę jego ludzi, częśc wylądowała na spadochronie spadochronie w IK. Kręciły go sprawy infrastrukturalne, ale raczej nie umiał poruszać w zagadnieniach prawnych i ekonomicznych i omijał te sprawy szerszym łukiem. Nie radził sobie z problemem segmentu kolei regionalnych, choć tu wszedł w buty poprzedników i zwierzchników, którzy uznali, że po usamorządowieniu przewozy regionalne to nie problem ministra. Jego Szef znany z umiłowania do wysokiej jakości pomiaru czasu powtarzał to wielkokrotnie na forum publicznym. Legendy krążyły też o ręcznym sterowaniu rozkładem jazdy w stopniu elementarnym, przy czym oczkiem w głowie były wybrane linie i niektóre pociągi jedynie słusznej spółki... ot, taki zawodowy fetysz.
Minister Massel jest jednak osobą godną szacunku, kilka spraw poszło fajnie do przodu (rewitalizacje, zmiana podejścia do filozofii inwestycji PLK) ale na to stanowisko zwyczajnie się nie nadawał. o ile był dobrym partenrem do rozmów dla projektantów i naukowców, to z biznesem i polityką i samorządowcami , a przede wszystkim zemzwiązkqmi zawodowymi nie szło tak łatwo - dla tych grup był chyba z innej bajki. Znamienne jest, że od razu powiedział gdzie wróci. Jego naukowa, badawcza i doradcza aktywność na pewno zyska brakujący wcześniej sznyt praktyki i polityki, co na pewno będzie dobre dla jakości prac IK. Poza tym, to zwyczajnie dobry, uczciwy, ciepły i łagodny człowiek, za pewne za dobry i za łagodny na tak niewdzięczny odcinek, popsuty dodatkowo przez poprzedników. Pamiętajmy, że na swoje stanowisko szedł z łapanki, bo bajzel po poprzedniku był koncertowy i nie jest tajemnicą, że wiele osób odmawiało. On nie odmówił.

Ekspert - tak, menedżer - nie, polityk - nie. Nie powinnien zostać odstawiony na bok, bo ma ciągłośc wiedzy i nieprzeciętnemzdolności koncepcyjne i analityczne , co dziś jest jednak dobrem deficytowym w branży. Dobrze sprawdziłby się w roli jednego z doradców p.Minister.

Dużo ciekawiej prezentuje się dymisjam p. Patrycji Wolińskiej - Bartkiewicz, wydaje się, że ona właśnie była z eurobajki i w nominalnie realiach mrr odnalazłaby się nieźle...
2013-11-28 19:39:46 Autor: .........
---.180.178.151.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Zły pieniądz wypiera dobry pieniądz.
Reszta jest milczeniem.
2013-11-28 19:44:47 Autor: trepan
---.static.vip-net.pl
Może się wreszcie znajdzie ktoś, kto ukręci wreszcie łepek tym nędznym postprlowskim Przewozom Regionalnym. Przewozami w regionie powinien się zająć Urząd Marszałkowski.
2013-11-28 19:48:29 Autor: Raster
---.dynamic.chello.pl
"Przewozami w regionie powinien się zająć Urząd Marszałkowski".

Jak na Śląsku ;)
2013-11-28 20:00:39 Autor: gość
---.182.2.86.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Drogi autorze, Poczta Polska od dwóch lat podlega Ministrowi Administracji i Cyfryzacji...
2013-11-28 20:07:33 Autor: Driver
---.centertel.pl
Najważniejsze, że tego durnia Massela posunęli, to duży sukces i nadzieja na przyszłość.
2013-11-28 20:20:19 Autor: zegarmistrz
---.icpnet.pl
I pomyśleć, że cała ta ruchawka kadrowa, najpierw w PKP, teraz w ministerstwie i pewnie znów w PKP, tylko przez ten jeden zegarek za 17 tys. zł. Trafnie to Jerzy Urban na swoim blogu spuentował "Jak ktoś ma pecha, to i na własnej siostrze syfa złapie".
2013-11-28 20:39:14 Autor: kielecko radomski
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dobrze że został zdymisjonowany , tu się naukowiec nie nadaje do tego bałaganu jaki przez 23 lata zrobiły kolejne rządy i ludzie nimi kierujący.

Jest to za spokojny człowiek w tym systemie mimo dużych osiągnięć naukowych.

Nie opanował bałaganu w spółkach PKP , IC, PR, Dworzec Polski, Wars,PLK, PKP S.A.

I tak właściwie nie nakreślił wizji rozwoju kolei polskiej

Jak wygaszano popyt na przewozy i likwidowano linie tak w dalszym ciągu to jest.

Organizacyjnie kolej polska jest rozwalona , brak dyscypliny, każda spółka sobie, bzdurne rozkłady jazdy, pourywane połączenia, brak wspólnego biletu, mało połączeń, korupcyjne tempo modernizacji linii kolejowych, brak budowy nowych, karuzela stanowisk w spółkach.

Brak nadzoru nad wybraniem producenta Pendolino , nie powinien być kupowany całościowo we Włoszech tylko produkowany w kooperacji z firmami Pesą lub Newagiem

Poza tym tłumaczenie się że transport kolejowy jest dotowany to jakieś nieporozumienie.

Najbardziej jest dotowany transport samochodowy Polsce

Czekam teraz tylko na usunięcie menagera od bankowości i likwidacji PKP pana prezesa Karnowskiego

A jeśli chodzi o nową premier i minister Bieńkowską to może wreszcie nakreśli rolę Koleji w Polsce?????
2013-11-28 20:39:24 Autor: Zwolennik Engelhardta
---.leon.com.pl
Teraz tylko do urzędu dopuścić największego specjalistę profesora Juliusza Engelhardta tak aby mógł dokończyć dzieło wyniszczania kolei!
2013-11-28 20:40:37 Autor: kollo
---.tktelekom.pl
Pan Dr Massel to jedna z niewielu POzytywnych postaci na arenie politycznej. Decyzyjność? np. PKM L.272, 353.... kasa została na kolei.
Podczas robót torowych przepustowość musi spaść - samochodem dziurę w drodze da się ominąć pociągiem nie bardzo
Czas wykonywania robót - są tacy co uważają że budowa torów = budowa autostrady a wiecie że 1m toru to ok 125kg stali, 500kg strunobetonu, 3500kg kruszywa wszystko to ułożone z dokładnością (w zależności od parametru) 2-3mm. W tym przypadku nawet 1000 chińczyków nie przyśpieszy roboty.
Zwiększenie parametrów kinematycznych toru? po co? nie mamy jeszcze KDP. Zwiększyć prędkość na odcinku 1-2km o 20km/h po to żeby za chwilę hamować przed stacją - za dużo kasy mamy? czy może ISE ma za mało problemów z utrzymaniem?
Na koniec "Człowiek jest tak zbudowany że jeżeli chce się komuś ukłonić na innych wypina tyłek" podobnie jest przy podejmowaniu decyzji.
DRIVER - TY MOJE SERDUSZKO KAPUSTY
2013-11-28 20:56:21 Autor: mix
---.static.chello.pl
Jeden wielki minus odwołania Massela - ilu ministrów do tej pory potrafiło odezwać się na forum publicznym i podjąć dyskusję o sytuacji rozkładu, modernizacji etc? Żaden. Obawiam się, że po tej zmianie - właśnie to nas czeka. Jeszcze wywalcie innych, którzy mają odwagę się odezwać...
2013-11-28 21:04:49 Autor: mix
---.static.chello.pl
Co można było przeczytać na RK rok temu o Bieńkowskiej?

"Mnóstwo projektów kolejowych? To śmieszne"

A wcześniej - o możliwości przesunięcia funduszy z kolei na drogi. Zdanie o tej kobiecie mam wyrobione. Nie będzie tu lepiej. Będzie tak samo źle, a może i gorzej.
2013-11-28 21:34:39 Autor: _paweł_
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Nie dziwie się jej że rozpirzyła to całe towarzystwo. Massel mimo że jest kolejarzem, to zawalił sprawę tak samo jak jego poprzednik. Na torach w kraju niewiele się dzieje - prawie nic. Gdzie są te jego rewitalizacjo-modernizacje regionalnych linii kolejowych? dlaczego np. nie jest robiona linia dębica-mielec-...-sandomierz z przystankami w każdej wiosce, która ma podobno nawet dodatki wskaźnik ekonomiczny, czyli jest opłacalna sama w sobie (wg. "bankierów"). a co z kompromitacją na linii Jelenia Góra - Szklarska Poręba?
2013-11-28 21:44:00 Autor: wietkong4321
---.ip.netia.com.pl
Niech przyjdzie za Massela ten co zlikwidował Żarnowiec i puścił z dymem kilka miliardów dolców.

Puści kilka kolejnych miliardów w błoto na kolei.

Takich mamy specóf ;)
2013-11-28 22:07:51 Autor: _paweł_
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
dodam jeszcze spartolenie przygotowań liniowych pod łódzką kolej aglomeracyjną, zawalenie kolei dla zagłębia miedziowego
2013-11-28 22:10:25 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Gryzą biurka w tej państwowej koleji. Tylko !
2013-11-28 22:14:09 Autor: Kambodża
---.warszawa.vectranet.pl
Większość osób pisze o rewitalizacjach, ale co to jest? Ustawa o transporcie kolejowym oraz ustawa prawo budowlane nie zna tego pojęcia, gdyż jest to wymysł (nie pomysł bo ten jest pozytywny) ustępującego Pana Podsekretarza. Skoro rewitalizacja nie ma umocowania prawnego to jak rozliczać fundusze unijne?
2013-11-28 22:16:12 Autor: wentyl
---.g-net.pl
@kielecko_radomski:
Jak zobaczysz śpeca pokroju Nowaka, to jeszcze gorzko zapłączesz za Masselem. Gdyby nie on to by nie było projektu przejazdowego, nie byłoby nawet tych kilku rewitalek. Byłby zato śmiech na pustej sali.
Pamiętaj o tym, jakie miał warunki początkowe. Krótko - g...niane.
2013-11-28 22:16:46 Autor: walenty
---.netfala.pl
hmmmm
2013-11-28 22:21:49 Autor: wentyl
---.g-net.pl
@Kambodza:
Od tego ma się głowę, żeby to rozliczyć, a nie podstawiać nogi, jak jakaś zafajdana biurwa.
2013-11-28 23:02:04 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Przypomnę: "Współautor licznych prac studialnych dotyczących inwestycji transportowych w Polsce, w tym studium wykonalności modernizacji linii E-65 Warszawa - Działdowo - Gdynia (2003-2004)".
Cenię p. Massela za zaangażowanie i pracę, ale ten projekt był jednak pomyłką do której autor częściowo się przyznał.
Wydamy ok. 10 mld zł na linię na której nadal będą odcinki po której jechać się będzie 120-140, a z powodu braku tiltu najwyższa prędkośc będzie rzędu 180-200.
Trzeba było linię modernizować a raczej rewitalizować pod 120-160 ze względu na mnogość stacji po drodze i ukształtowanie trasy, a poważne pieniądze przeznaczyć na CMK północ.
2013-11-28 23:03:49 Autor: praktyk_branżowy
---.mnc.pl
Szanowny Panie Massel,

Jako reprezentant młodego pokolenia menedżerów i badaczy transportu chciałbym Panu - piszę to w swoim imieniu - podziękować za 3 lata arcyciężkiej pracy na jednym z najbardziej wypalających stanowisk w resorcie Transportu. To Pan zapobiegł katastrofie finansowania inwestycji kolejowych oraz wprowadził do polskiej kolei setki malutkich zmian które tworzą jednak pokaźny strumień impulsu modernizacyjnego. Zapisał się Pan na trwale w kartach historii polskiego kolejnictwa (to za Pana kadencji pobito rekord prędkości 293 km/h) i nikt już tego Panu nie zabierze.

Co prawda poległ Pan na polu budowy KDP ale przeforsowania kontynuacji tego ambitnego projektu mój dokonać wyłącznie wpływowy polityk, najlepiej w randzie wicepremiera. A Pan wpływowym politykiem nie był. Za to był Pan najlepszym wiceministrem ds. kolei jakiego na początku drugiej dekady XXI w. można sobie było wyobrazić.

Oczekuję od Pana dalszej aktywności w obszarze kolei na forum publicznym. I przy asymilacji komentarzy krytycznych pod Pana adresem proszę pamiętać, że Pana następca będzie miał o niebo łatwiej od Pana. Najgorsze za nami.
2013-11-28 23:25:56 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Kolej jeszcze Polska. Sprzedajcie będzie spokój
2013-11-28 23:30:05 Autor: trefl
---.hsd1.il.comcast.net
żeby na kolei było ok. należałoby odwołać wszystkich dyrektorów, którzy zostali z namaszczenia związków zawodowych (m.innymi dyrektor mazowiecko podlaskiego zakładu spółki PKP Cargo) oraz ograniczyć wpływy bossów związkowych i ich holendarne pensje, które utrzymywane są w wielkiej tajemnicy przed pracownikami.
2013-11-29 00:08:10 Autor: Mr nara
---.play-internet.pl
żadna strata
2013-11-29 00:46:20 Autor: pasażer.
---.dynamic.chello.pl
Pani Bieńkowska realizuje postawiony przez szefa cel.
Utrzymanie gigantycznej przepompowni kasy w biznesie drogowym.
Kolej bedzie likwidowac. Dla niej kolej nie moze byc szybka. W pierwszym kroku usuwa wiec tych, ktorzy mieli czelnosc sprobowac to zmienic. Kolejnym krokiem bedzie likwidacja tanich, szybkich i dajacych efekty rewitalizacji i powrot do mordernizacji za miliardy wolnej kolei na tak samo wolną kolej

Suche liczby sa mocno bolesne, w liscie projektow infrastrukturalnych w nowej perspektywie UE 26mld na kolej, 91mld na drogi.
Tak wyglada" Prokolejowa" polityka rzadu pod hasłem tory na tiry.

Przyszle pokolenia podziekuja kolejna fala emigracji temu i poprzednim rzadom za zmarnowanie ich cywilizacyjnej szansy na tani, szybki, ekonomiczny, ekologiczny transport taki jak w innych panstwach ue
2013-11-29 05:58:35 Autor: Jan
---.warszawa.mm.pl
Trochę sam sobie przeczysz. Własnie to Bieńkowska z Nowakiem i Masselem jeździła do Brukseli aby ratować pieniądze na kolej i zrobić to co za Grabarczyka i Szafrańskiego było rzekomo niemożliwe - otrzymywać pieniądze na rewitalizacje a nie tylko modernizacje.
Ponadto jak piszesz krytycznie o modernizacjach to nie zapominaj, że to właśnie Massel był ojcem tejże z Warszawy do Gdańska za 10 mld zł. Można było zrobić rewilkę do 120-160 km/godz za 1/3 tej sumy a pieniądze przeznaczyć na szybką kolej CMK północ.
2013-11-29 06:46:43 Autor: Tubylec
---.146.47.62.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
JAK WSZYSCY TO I JA;

dziekuje za wyjatkowej klasy komentarz, rozjasniajacy rownie wyjatkowa zlozonosc sytuacji i oceny dzialan bylego juz ministra.
2013-11-29 07:02:18 Autor: cz
---.213.52.100
W modernie gdańskiej zasadniczy blad nie tkwi jednak w jej zalozeniach technicznych (choc sa i.tam zle rozegrane kwestie) a w organizacji robot, czyli 10 lat meki pod ruchwm. Bylo to zamknac w calisci na 2-3 lata, juz by bylo zribione. Pasazeriw i tak potracono, i tak...
2013-11-29 07:24:28 Autor: leemc
---.ip.netia.com.pl

leemc
Kto następny w kolejności? Karnowski? Szkoda, że powstaje tak duża niepewność, bo zarząd PKP traci siłę przebicia.
2013-11-29 07:35:47 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Nie wylewajcie krokodylich łez. Bardzo dobrze się stało. Za bardzo był poukładany z firmami. TAK NAPRAWDĘ DOBRZE ZNAŁ SIĘ TYLKO NA ROZKŁADACH JAZDY (:-). Człowiek bez charakteru i jajek. Ciągle miły i bez własnego zdania. Pozwolił na rządy bankomatów. Nie obronił nikogo a to jest niewybaczalne !!! Może wreszcie ktoś się weźmie za nieudaczników z zarządów spółek kolejowych bo inaczej będzie jeszcze większa rozpacz i żal.
2013-11-29 07:42:35 Autor: lech
---.promax.media.pl
Były minister zaczął się zachowywać jak pewien profesorek, stał się Ministrem IC anie całej kolei. Nie rozczulajmy się tak nad nim, nie ma ludzi nie zastąpionych. Umarł król niech żyje król.
2013-11-29 08:26:55 Autor: Iwona
---.tktelekom.pl
NARESZCIE!!!! PANI MINISTER, TERAZ KOLEJ NA BANKOMATY. NIECH PANI NIE WIERZY W ICH CUDOTWÓRCZOŚĆ.
ŻERUJĄ NA SUKCESACH KTÓRYCH OJCAMI SĄ ICH POPRZEDNICY! UDAJĄ, ŻE SIĘ TAK NAPRACOWALI. LITOŚCI!!!! NAWET ŚREDNIO INTELIGENTY CZŁOWIEK W TO NIE WIERZY JAK ODROBINĘ PRZEŚLEDZIĆ CO SIĘ DZIAŁO NA KOLEI W OSTATNICH LATACH PRZED PANOWANIEM BANKOMATÓW.

BRAĆ KOLEJARSKA NA PANIĄ LICZY!
2013-11-29 08:33:27 Autor: .Piotr
---.117.213.1
Była szefowa ŚZPR? Oj, może być interesująco.
2013-11-29 09:04:33 Autor: gumiś
---.tktelekom.pl
SZAMPANY STRZELAJĄ!
2013-11-29 09:19:47 Autor: gość
---.centertel.pl
Nie rozumiem Waszych peanów na temat rewitalizacji. Pomysł sam w sobie niezły, ale po co ta nowomowa? Od lat znane są cykle remontowe drogi kolejowej: naprawy bieżące, średnie i główne (kapitalne). Sęk w tym, że aby wydać kasę - wymyślono rewitalizacje, czyli remont średni. Konia z rzędem temu, kto pokaże mi wykaz robót z robiciem na hekto i kilometry, plan i taśmę naprawy. Najprościej zlecić projekcik firmie kogucik, ograniczając roboty podtorzowe i odwodnieniowe tylko do hasła, a nie nawet do niezbędnego minimum. Potem następna firma kogucik dostanie za psie pieniądze robotę, następna weźmie nadzór i co dalej??? Ano ciężka drabina położona na gó**ie bez należytego odprowadzenia wody. Efekt wspaniały lecz krótkotrwały. Dlaczego? Odpowiedź prosta: nie ważne jak wydamy pieniądze UE, ważne, żeby można było się pochwalić! A że za 3 - 4 lata nowa nawierzchnia będzie się nadawać do wyrzucenia? To już inni się będą martwić! Przypomnijmy sobie masową wymianę nawierzchni S-49 na drewnie na UIC60 na betonach - skutki były opłakane! Może wreszcie ktoś włączy myślenie?! A może służby się powinny tym zająć? Obok przekrętów w dużych projektach będzie nowa afera, pracy będzie na parę lat! Tylko dlaczego za głupotę bandy kretynów ma płacić społeczeństwo?
2013-11-29 09:23:15 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Adam Zz

Szczytuje jak szczytuje, raczej po prostu cieszę się, że nadal będzie praca :) Kolejna robota = kolejna kasa = możliwość zainwestowania = dodatkowa kasa = możliwość kolejnego zainwestowania, itp. No co, trzeba kupować, w 2016 r. uwalniają rynek ziemi rolnej dla cudzoziemców, a to oznacza spodziewany wzrost wycen. I to najpewniej niemały... :)))


@ Fan Klub Iwana

Ekrany są wynikiem takich a nie innych norm (czy wylobbowanych przez lobby, to już inna sprawa), więc nie bardzo jest możliwość manewru w przypadku terenów zabudowanych. Choć ja osobiście raczej "w hałasie" nie robię, jestem od "przyrody" (inwentaryzacje, oceny oddziaływania na obszary chronione, itp.).
2013-11-29 09:38:53 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
Kiedy odwołanie Prezesa PKP IC ???

Tak agonalnego stanu tej spółki oraz fali systemowego nieuctwa, niekompetencji i zwykłego nieudacznictwa nie było w tej spółce nigdy wcześniej.
2013-11-29 10:00:24 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
@gość:
Może to dlatego że przez wieloletni brak kasy wszystko nadaje się jedynie do NG, i zapomniano już, co jest między nią, a bieżącym utrzymaniem? Starzy odchodzą, a nowi już nie bardzo znają tą hierarchię.
2013-11-29 10:02:03 Autor: .Piotr
---.g-net.pl
@Goral:
Sęk w tym, że gdyby nie wymysły kilku jeb...tych biurwokratów, twoja robota byłaby nikomu niepotrzebna. I tak w istocie jest. Ile linii powstało na świecie bez tych papierowych bzdetów?
2013-11-29 10:03:06 Autor: Fan Klub Iwana
---.168.196.70
W odpowiedzi na post K65:
"Kiedy odwołanie Prezesa PKP IC ???

Tak agonalnego stanu tej spółki oraz fali systemowego nieuctwa, niekompetencji i zwykłego nieudacznictwa nie było w tej spółce nigdy wcześniej."
Co sądzisz o kandydaturze Krzysztofa "Iwana" Waszkiewicza na stanowisko prezesa IC?
2013-11-29 10:23:48 Autor: wyluzowany
---.rev.ndi.net.pl
@Piotr. Jeśli Pani minister "przytuliłaby" b. dyrektor ŚZPR (posła), to na wstępie byłaby to totalna porażka. Ponadto ta Pani nabyła już dawno uprawnienia do emerytury kolejowej i niech wreszcie z niej skorzysta (nie startuje w następnych wyborach), bo niczego nigdy nie wnosiła i nie wnosi do branży. Gdyby jednak tak się stało, to byli "życzliwi" pracownicy wyciągną jej wszystkie "brudy" sprzed lat. A komu to potrzebne? Pani minister? Tej kobiecinie z PO ?
2013-11-29 10:24:03 Autor: Dzio Bak
---.dynamic.chello.pl
Krzysztof "Iwan" Waszkiewicz na prezesa IC? To rzucanie pereł przed wieprze, byle ministra go odwołać by mogła. To by jak najbardziej miało sens, gdyby Zbigniew "Budzik" Budziński został ministrem, a Robert "Dziobak" Wyszyński premierem, albo odwrotnie, bez znaczenia! Wtedy można by się ostrożnie zastanawiać nad zmianą naszego godła narodowego i dodaniem tam Dziobaka. Albo do dzioba orła, albo zamiast orła. To trzeba przedyskutować.
2013-11-29 10:43:47 Autor: Ziuta
---.dynamic.chello.pl
No to Panie MALINOWSKI Czas pakować walizki ;D ;D
2013-11-29 11:09:39 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Polski porządek uratuje obcy kapitał. Sprzedać dla spokoju
2013-11-29 11:31:34 Autor: Sołtys
---.internetdsl.tpnet.pl
Massel odwołany, a na jego miejsce KTO: bankier, prawnik, lokaj ???

Bardzo mi przykro, ale ta decyzja wygląda mi na OBRONĘ POPRZEZ ATAK ! Tak, na wszelki wypadek, gdyby nowomianowanej pani minister przyszły do głowy jakieś POmysły likwidacyjne, a Massel jako FACHOWIEC "ośmielił się" je publicznie skrytykować.

Proszę mi nie zarzucać uprzedzeń "na wyrost" - NIE JEST bowiem codzienną praktyką wyrzucanie kadry zarządzającej ZANIM samemu zapanuje się nad strukturą zarządzaną. No, chyba że pani Bieńkowska uwierzyła już w swoją "absolutną wszechwiedzę i omnipotencję".
2013-11-29 11:36:47 Autor: Maurycy__
---.centertel.pl
A co powtarzałem?
Wielki Teoretyk, specjalista ds. niepotrzebnych i bezużytecznych,

powtarzałem - wracaj Teoretyku do CNTK i kolekcjonowania rozkładów,
wracaj i nie truj,

Teraz pora na wywalenie kadry PKP PLK - Andrzejka Pawłowskiego i s-ki ...
2013-11-29 11:52:50 Autor: ks
---.232.164.232
A ja mam swój typ i obym się mylił - to będzie osoba z ZDG TOR
2013-11-29 11:59:48 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Spec z ZDG TOR to dopiero nieszczęście
2013-11-29 12:03:36 Autor: złe korzyści
---.ip.netia.com.pl
złe korzyści - panie, to najpiękniejsze co dzisiaj przeczytałem.
2013-11-29 12:53:45 Autor: kolejarz2
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A ja w końcu czekam na odwołanie przez panią minister matołów kolejowych z PKP SA takich,jak: Karnowski, Ciżkowicz, Paszkiewicz i pozostali.
2013-11-29 13:30:25 Autor: Dziobak
---.dynamic.chello.pl
Grono podziobanych przez Dziobaki szybko rośnie. Czas na Bankomatów!
2013-11-29 14:58:01 Autor: Kolejarz z Brukseli
---.173.162.129
@stan jesli dokumentacja zostala juz zlozona do Komisji na "starych normach i wytycznych", to nikt nie bedzie grzebal w projekcie (przynajmniej na razie z uwagi na strumien innych projetow do przerobienia). Trzeba bedzie poczekac na nowe wnioski z nowymi decyzjami.
2013-11-29 16:09:43 Autor: Robert Wyszynski
---.adsl.inetia.pl
Chciałbym bardzo PODZIĘKOWAĆ Panu Ministrowi Andrzejowi Masselowi za twórcze i niełatwe zamiatanie po nieudaczniku - poprzedniku oraz za wprowadzenie wiele nowych celów, w części już realizowanych (w istocie wiele tzw. rewitalizacji, to praktycznie MODERNIZACJE, tylko 5 razy tańsze i 5 razy szybsze od "wielkich moRdernizacji", zabijających nam kolej).

Na podsumowanie przyjdzie jeszcze czas, bo bufor czasowy nie pozwolił wielu kwestiom wyjść na światło dzienne i dać odpowiednie efekty na gruncie, a są one przełomowe (np. znowelizowane rozporządzenie dot. kolejowych norm, w tym "a" dop. itp.).

Jak zakładali sami politycy, Massel miał być do końca kadencji rządu, co najmniej. Ale... jak zwykle SKŁAMALI! To u nich dzienna norma, dlatego od wielu lat im nie wierzę, niezależnie od nazwy partii (jeden pies, jedno łgarstwo - dlatego nikt mnie nie zaciągnie na zakłamane pseudo wybory dla ociemniałych mas).

Wystarczyła zmiana i połączenie ministerstw, aby najlepszego w XXI wieku wiceministra od kolei wywalić - sama pani ministra mówi że przecież nie z powodu źle wykonywanych obowiązków czy negatywnej oceny jego pracy. No to z jakiego powodu? Odpowiadam: z mafijno-sitwo-politycznego + poselskie i państwowo biznesowe lobby paliwowe na dokładkę.

***************

Ale fakt faktem, że

__GALAKTYCZNO - DZIOBACZEGO REKORDU EUROPY ŚRODKOWO WSCHODNIEJ - 293 km/h!!! na CMK__

- nikt Masselowi nie zabierze ! :-)

**************

A to jest początek prawdziwej KDP w Polsce. Wreszcie jest ten początek, nie tylko na papierze, ale w realu. Wreszcie mamy szansę wyjść z buszu i mentalnego dziadostwa kolejowych wymagań połowy zeszłego wieku, bo na tym zasadniczo się zatrzymaliśmy.

Dlatego żałosne i publicznie bredzone zdanie "na KDP nas absolutnie nie stać" pani ministry z lobby blachosmrodowego wkrótce pójdzie w zapomnienie, kwestia do maks 2 lat (bo więcej ten rzad rządzić na pewno nie będzie).

Problemem jest (przynajmniej na teraz) że jednego szamba nie ma czym na razie zastąpić (szambo rządowe zostało jedynie utwierdzono dymisją Massela - decyzja w swej istocie polityczno idiotyczna i niczym nieuzasadniona!). A wpadać z deszczu pod Niagarę nie bardzo jest sens.

PS> Nie głosujcie na tych kłamców w ŻADNYCH wyborach! Na innych kłamców zresztą też. Jedni warci drugich. Bierzcie przykład ze mnie i olejcie wybory, bo to za każdym razem jest ŚCIEMA do potęgi setnej. Jeśli tego nie widzicie, to otwórzcie oczy!
2013-11-29 16:11:29 Autor: gosc
---.dynamic.mm.pl
i słusznie rzeczesz, na kolei fachowcy nie są potrzebni bo są niewygodni dla tych co żądzą i udają fachowców - k..
2013-11-29 19:00:14 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Kolejarz z Brukseli
Dzieki - ale nieraz wystarczy pogrozić palcem
2013-11-29 20:33:12 Autor: wala001
---.dip0.t-ipconnect.de
Wielka szkoda , facet ma pojecie o kolei .
Nie wszystko , z braku kasy , wyszlo jak nalezy .
Otto von Bismarck powiedzial : " Niemcy nie potrzebuja kolonii ,jak W.Brytania ,
Portugalia , Hiszpania ,Wlochy , Francja czy Holandia , ale urzednikow ktorzy
potrafia zadbac o prawo , ktore sluzy Niemcom ".
Oto wlasnie odszedl gosc , ktory COS zrobil dla polskich kolei .
2013-11-29 20:55:30 Autor: MKM
---.95.28.48
Teraz pada pytanie czy się Shrek ostanie czy będzie musiał zrezygnować :P
2013-11-29 21:11:51 Autor: K65
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Robert Wyszyński
Cytat .”A to jest początek prawdziwej KDP w Polsce. Wreszcie jest ten początek, nie tylko na papierze, ale
w realu. Wreszcie mamy szansę wyjść z buszu i mentalnego dziadostwa kolejowych wymagań połowy
zeszłego wieku, bo na tym zasadniczo się zatrzymaliśmy.

Dlatego żałosne i publicznie bredzone zdanie "na KDP nas absolutnie nie stać" pani ministry z
lobby blachosmrodowego wkrótce pójdzie w zapomnienie, kwestia do maks 2 lat (bo więcej ten rzad
rządzić na pewno nie będzie).”



Tak - tak Roberciku. Za 2 lata przyjdzie PiSuar i Ci wybuduje KDP Y – chyba z Warszawy do Torunia :P To będzie KDP galaktyczno- dziobaczno – moherowa.

A mówiąc poważnie bardzo dobra decyzja z powołaniem Bieńkowskiej. Może zacznie w końcu to szambo kulejarskie czyścić. Czas najwyższy- przecież to co się obecnie dzieje na kolei przekroczyło już wszelkie granice przyzwoitości.
2013-11-29 22:39:19 Autor: Kolejarz z Brukseli
---.244-128-109.adsl-dyn.isp.belgacom.be
@stan ale ja nie napisalem ze Komisja tego nie robi :-) Polska to duzy kraj - nie wszystko Komisja "recznie", na odleglosc z Brukseli przypilnuje. Probuje, ale wszystkiego nie da rady - potrzebny jest "kompetentny gospodarz" na poziomie krajowym - takiego nikt nie zastapi.
2013-11-29 23:09:04 Autor: Kolejarz realista
---.dynamic.mm.pl
PANIE WYSZYŃSKI - przestań i wstydu oszczędź.
2013-11-29 23:32:11 Autor: ziuta
---.154.163.205
I po co te krokodyle łzy?
Być może było parę osiągnięć, ale ogólnie jest niewesoło.
Za Massela przecież zlikwidowały się prawie wszystkie połączenia nadgraniczne, stykowe województw to samo. Forowane Intercity a zmierza po równi pochyłej . Linia Katowice - Kraków. Likwidacja sprywatyzowanej PNI - itd.
Proszę o podawanie więcej przykładów
2013-11-30 01:37:57 Autor: śledziona
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
a niech no to h...j jasnisty scisnie ile postuf lamentowych po tym calym Masselu a kim zesz on byl No dobry hlop bo rosklady zbieral i pocztufki i dal sie tak wyj...ac z MINA
2013-11-30 01:44:16 Autor: RADIO MA w RYJA
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Vatykan sra żarem
2013-11-30 10:46:42 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No i komu zrobiłes na złość Robercie Wyszynski , czy czasem nie zrobiles przysluge tym którzy poszli i wygrali paroma głosami (bo nie musieli sie wcale wysilac )i teraz psioczysz.
2013-11-30 10:54:55 Autor: pasażer.
---.dynamic.chello.pl
Współczuję tym, którzy łudzą się iż Bieńkowska coś zmieni, rozgoni tych złych kolejarzy, zwiącholi, naprawi PLK, przestanie likwidować linie kolejowe, przywróci połaczenia międzynarodwe i regionalne, uzdrowi PRy, przemówi do rozumu regionalnym marszalkom, wprowadzi wspolny bilet itd, itp. Zbyt łatwo ulegacie urokowi tej damy i piarowi tego rządu.

Przeanalizujcie to na zimno. Co Bieńkowska mówila i mówi o kolei? Co jak mantrę powtarza jej najbardziej zaufany wice Adam Ździebło?

Przenosimy srodki z kolei na drogi, znów będziemy próbowali przekonać do tego UE.

To będzie, nic innego.
26mld srodki na infre kolejowa, 91mld na drogi. To zaplanowal polski rzad w nowej perspektywie UE. Wytyczne UE byly inne.

Chcą się jeszcze nachapać rzutem na taśmę na budowach dróg najdroższych w UE. Drugiej takiej okazji juz nie będzie.
Przempownia kasy na drogach nie może się zatrzymać, zbyt wielu czerpie z niej korzyści.
TO JEST PRIORYTET.
Kolej schodzi na dalszy plan. Wlasnie dlatego likwiduje sie stanowisko wiceministra ds. kolei a jego obowiazki przekazuje sie wspolczesnemu Dyzmie czyli Rynasiewiczowi.
2013-11-30 12:13:48 Autor: Przemek IC
---.xdsl.centertel.pl

Przemek IC
"Przenosimy srodki z kolei na drogi, znów będziemy próbowali przekonać do tego UE."

No właśnie. Dlatego też ja nie podzielam optymizmu niektórych wobec tej pani.
Zastanawia mnie też, że tak pewnie wypowiada się pani Bieńkowska w temacie KDP, ale jednocześnie nie ma pojęcia o funkcjonowaniu takiej kolei. I nie chodzi tu o kwestię zasadności budowy KDP w Polsce, tylko o sam fakt zorientowania w temacie.
2013-11-30 16:31:23 Autor: Zamtuziak
---.centertel.pl
Dla redaktorka Wyszyńskiego istnieje tylko KDP i 293 km/h na CMK

nic więcej.
co za dno ....
2013-12-01 16:52:41 Autor: zorientowany w temacie
---.172.252.221
Budowa KDP "Y" z Warszawy przez Łódź do Poznania i Wrocławia ruszy najdalej między 2018 a 2020 rokiem.
2013-12-02 00:36:49 Autor: bodzek
---.dynamic.chello.pl
Ja Danka stawiam na siebie. Dogadam się z PSLem i bedzie dobrze.
Dałam rade w NIKu i PRach - to i dam.... w MI.
2013-12-02 10:06:11 Autor: gościu01
---.promax.media.pl
p. Massel to jeden z niewielu ludzi w obecnym rządzie, który znał się na swojej robocie i miał łeb na karku. Może dlatego nie pasuje do "nowej kapeli". Kompetencje kompetencjami, ale dla donka i jego ziomków najważniejsza jest WIERNOŚĆ I POSŁUSZEŃSTWO a nie wizja, kompetencje i dobre chęci.
2013-12-02 13:39:49 Autor: chrysler
---.trans.net.pl
Prezes Chryslera nie znał się na komputerach przeszedł do IBM i go uratował. Bieńkowska nie musi znać się na kolei ale musi znać matematykę na poziomie podstawowym. Sygnalizator trzykomorowy diodowy drogowy kosztuje 1 tys.zł, tarcza manewrowa karzełkowa 10 tys. zł - soczewka do niej 20zł, obudowa 500zł. Jeszcze dużo "fachowców" musi polecieć na "zbity pysk". Takie przykłady można mnożyć bez końca. Musi zacząć od zrobienia tabelki w Excelu i po kolei na zbity pysk, na zbity pysk... na zbity pysk...
2013-12-06 17:56:15 Autor: mikstu
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No i taki mamy efekt myśli politycznej D. Tuska.
Aby kierować jakimś działem gospodarki, wcale nie trzeba się na nim znać. Wystarczy, że jest to koleś.
W usprawiedliwieniu "świeże spojrzenie".
2013-12-18 10:21:06 Autor: pamela
---.tktelekom.pl
I bardzo dobrze i dlaczego tak późno. Nareszcie nie będzie nam pseudo fachowiec ustawiać rozkładu jazdy pod własną doopę. Ilu jeszcze betoniarzy POzostało? Tego nie wiem ale wiem że są i betonują kolej.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5