Partnerzy serwisu:
Biznes

Analitycy reagują na spadek akcji PKP Cargo. Wycena o jedną trzecią w dół

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
23-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Analitycy reagują na spadek akcji PKP Cargo. Wycena o jedną trzecią w dół
fot. Seweryn Błasiak
Haitong Bank obniżył rekomendację dla PKP Cargo do neutralnej; wcześniej zachęcał do kupowania akcji przewoźnika. Cenę docelową akcji wyznaczył na poziomie 44,25 zł – to aż o 37,2 proc. poniżej poprzedniej wyceny spółki.

W piątek 16 marca, gdy PKP Cargo podało wyniki finansowe, na warszawskiej giełdzie rozpoczęła się wyprzedaż akcji przewoźnika – i to pomimo tego, że wynik był dużo lepszy niż rok wcześniej. W nowym tygodniu kurs dalej spadał. O prawdopodobnych przyczynach tej sytuacji pisaliśmy tutaj.

Zdaniem Cezarego Bernatka, analityka Haitong Bank, spadek ceny docelowej wynika przede wszystkim z podwyższenia szacunków dotyczących wydatków kapitałowych na lata 2018-2020, a także z obniżenia prognoz zysków spółki na kolejne lata. Jego zdaniem, po ostatniej wyprzedaży cena akcji nie będzie już dalej spadać, a wręcz ma kilkuprocentowy potencjał wzrostu. 

Jak informuje Haitong Bank, analitycy skorygowali swoje prognozy dotyczące pracy przewozowej oraz jednostkowych cen usługi podstawowej spółki, jak również wybranych jednostkowych kosztów operacyjnych na lata 2018-2020. Co za tym idzie, obniżyli swoje szacunki dotyczące zysku netto PKP Cargo w latach 2018/19/20 odpowiednio o 18/15/5 proc. Mimo to, nadal spodziewają się dynamicznego wzrostu o 116/12 proc. r/r do 177/198 mln złotych w latach 2018/2019 i jedynie umiarkowanego spadku o 17 proc. r/r do 165 mln złotych w 2020 r.

Jednocześnie, po nieoczekiwanym podwyższeniu przez PKP Cargo planowanych wydatków kapitałowych na ten rok oraz spodziewanego jedynie nieznacznego ich spadku w latach 2019-2020, oraz pomimo prognozowanego wzrostu operacyjnego cash flow w tym okresie, analitycy Haitong Bank nie oczekują, aby spółka dokonała wypłaty dywidendy w latach 2018-2020. Z drugiej strony podkreślają, że nie spodziewają się, aby spółka miała jakiekolwiek poważne problemy płynnościowe w krótkim oraz średnim terminie.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5