Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ameryka Południowa chce kolei łączącej dwa oceany

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-07-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
globalconstructionreview.com/telesurtv.net/plenglish.com

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Ameryka Południowa chce kolei łączącej dwa oceany
Fot. Kabelleger / David Gubler/CCA 4.0/Wikimedia Commons
Przez terytorium kilku krajów Ameryki Łacińskiej ma przebiegać linia kolejowa, o której budowę zabiegają m.in. Brazylia, Boliwia, Peru i Paragwaj. Linia zostałaby poprowadzona od Oceanu Atlantyckiego aż do Oceanu Spokojnego.

3800 km – co najmniej taką długość miałoby zupełnie nowe połączenie kolejowe w Ameryce Południowej, jeśli projekt udałoby się zrealizować w całości. Wartości co do kosztów inwestycji są niedoprecyzowane i wahają się – według różnych źródeł – od 10 nawet do 60 mld dolarów.

Wiadomo, że trasa biegłaby z Ilo w Peru do Sao Paulo w Brazylii. Z przedstawionego przez rząd Peru studium wykonalności dla inwestycji wynika, że jest ogromne zapotrzebowanie na poprawę jakości transportu towarów w tej relacji. – Jako państwo jesteśmy jak najbardziej zainteresowani realizacją tego przedsięwzięcia. Chcemy pracować razem z naszymi partnerami, aby iść dalej i doprowadzić do realizacji projektu, który zintegruje nas gospodarczo – podkreślił minister transportu Peru Edmer Trujillo. Niedawno przedstawiciele rządów Brazylii, Boliwii, Peru i Paragwaju zaakceptowali wspólne warunki dla stworzenia studium wykonalności dla inwestycji.

M.in. przedstawiciele Kolei Rosyjskich RŻD wzięli udział w spotkaniu poświęconemu budowie linii. Inwestycją są też zainteresowani Szwajcarzy i Niemcy.
Wcześniej, w 2013 roku, o budowie linii dyskutował prezydent Boliwii z przedstawicielami rządu Chin, który jednak wycofał się z udziału w przedsięwzięciu. Wstępne studium wykonalności zostało opracowane w 2014 roku przez ekspertów z Hiszpanii, Francji oraz Boliwii. Rządowi tego ostatniego kraju udało się pozyskać w Chinach pieniądze na prace nad analizami dotyczącymi zasadności tej inwestycji.

Jedna z pierwotnych koncepcji dotyczących projektu zakładała najpierw budowę trasy jednotorowej, następnie jej elektryfikację, a w dalszej kolejności – dobudowanie drugiego toru. Projekt ma posłużyć przede wszystkim usprawnieniu wymiany handlowej, ochronie środowiska, ale także integracji gospodarczej krajów zaangażowanych w ten gigantyczny projekt infrastrukturalny.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5