Partnerzy serwisu:
Przetargi

9 ofert na modernizację linii do Portu Gdańsk

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

PRZETARGI
9 ofert na modernizację linii do Portu Gdańsk
Dziewięć ofert na modernizację linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański - Gdańsk Port Północny. Inwestycja PKP PLK, mająca usprawnić ruch towarowy z gdańskiego portu, szacowana jest na 500 mln zł.

W lutym PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wykonanie urządzeń srk i telekomunikacji kolejowej dla linii kolejowej nr 226 oraz roboty budowlane dla linii kolejowej nr 226 w ramach Projektu POIiŚ Nr 7.2.-4.1 pn. „Projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most + dwutorowa linia kolejowa)”.

Całość przedmiotu pierwszego zamówienia obejmuje wykonanie opracowań wstępnych i projektowych, zabudowę, uruchomienie i przekazanie do eksploatacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz urządzeń i sieci telekomunikacji kolejowej. W tym postępowaniu wpłynęły 3 oferty (KZA SA Kraków, Thales i Kombud). PLK założyły dwa kryteria udzielenia zamówienia – cena (75%) i okres gwarancji (25%).

W drugim przetargu postępowanie będzie dwuetapowe. Do drugiej części zostanie dopuszczonych pięciu oferentów.

Lista wykonawców, którzy złożyli wnioski o dopuszczenie do przetargu:
- konsorcjum: Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisa, LB Rail Systems z Warszawy, Projekt-Bud (Warszawa);
- konsorcjum: PKP Energetyka, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych Mosty-Łódź, Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej w Krakowie, Intop Warszawa, Intop Tarnobrzeg;
- Astaldi;
- konsorcjum: Trakcja, Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych z Wrocławia, Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, Comsa;
- konsorcjum: Dragados, Vias y Construcciones, Electren;
- Skanska
- konsorcjum: Salini Polska, Impregilo, Salcef Costruzioni Edili e Ferroviarie, Salcef Polska
- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor
- konsorcjum: Strabag Rail Polska, Strabag, Strabag Rail, Viamont DSP, Szentesi Vasútépítő, Ed. Züblin.

 

Inwestycja będzie polegała nie tylko na budowie nowych torów w miejsce istniejących ale dodatkowo obejmie również budowę lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) Gdańsk Port Północy. Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe będą mogły jeździć z prędkością 100 km/h, a czas jazdy do portu skróci się o ponad połowę. Ważnym efektem inwestycji będzie również możliwość wjazdu na linię cięższych pociągów niż dotychczas.

Szacowany koszt inwestycji to około 505 mln zł i jej realizacja zaplanowana jest na lata 2013 – 2015.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Budimex zmodernizuje kolejny odcinek E65 na Śląsku?

Infrastruktura

Budimex zmodernizuje kolejny odcinek E65 na Śląsku?

Jakub Madrjas 05 maja 2023

PKP PLK zmodernizuje fragment linii 275 od Miłkowic do Leszna Górnego

Infrastruktura

Czechy: Pociągi z Liberca do Czeskiej Lipy pojadą w godzinę

Infrastruktura

Badenia-Wirtembergia stawia na kolejowe inwestycje

Infrastruktura

Badenia-Wirtembergia stawia na kolejowe inwestycje

Rafał Dybiński 20 października 2020

Centrum Przesiadkowe w Chorzowie może być trzy razy lepsze

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Budimex zmodernizuje kolejny odcinek E65 na Śląsku?

Infrastruktura

Budimex zmodernizuje kolejny odcinek E65 na Śląsku?

Jakub Madrjas 05 maja 2023

PKP PLK zmodernizuje fragment linii 275 od Miłkowic do Leszna Górnego

Infrastruktura

Czechy: Pociągi z Liberca do Czeskiej Lipy pojadą w godzinę

Infrastruktura

Badenia-Wirtembergia stawia na kolejowe inwestycje

Infrastruktura

Badenia-Wirtembergia stawia na kolejowe inwestycje

Rafał Dybiński 20 października 2020

Centrum Przesiadkowe w Chorzowie może być trzy razy lepsze

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5