Z podanych przed godziną 8 rano informacji prasowych wynika, że sześć cystern wypadło z torów, a dwie się przewróciły. Informację tą potwierdził zarówno oficer dyżurny wielkopolskiej straży pożarnej jak i biuro prasowe PKP PLK.
Z obu przewróconych cystern mogło się wydostać nawet do 70 ton mazutu (niemal cała zawartość jednej i ok. 10-20 ton z drugiej). W przypadku dwóch kolejnych cystern uszkodzenia spowodowały wycieki kropelkowe na zaworach. W akcji ratowniczej uczestniczyło nawet do szesnastu zastępów strażackich oraz pociąg ratunkowy PKP PLK. W chwili obecnej można już mówić o opanowaniu sytuacji.
Zabezpieczone zostały wszystkie cieki wodne. Z informacji przekazanej przez oficera dyżurnego wynika, że Jezioro Swarzędzkie nie powinno zostać zanieczyszczone. Sytuacje wygląda gorzej w przypadku wspomnianych w poprzedniej wiadomości dwóch stawów.
Z informacji jakie udało się uzyskać redakcji „Rynku Kolejowego” wynika, że przyczyną wypadku była usterka rozjazdu na szlaku Swarzędz – Nowa Wieś Poznańska. Całe zdarzenie nie będzie miało wpływu na ruch pociągów pasażerskich. Wykolejone cysterny wchodziły w skład pociągu PKP Cargo.
Do godziny 9.00 nie udało się podstawić cystern do których ma zostać przepompowany mazut.