Partnerzy serwisu:
Biznes

5 mld zł na przyszłoroczne remonty torów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
24-11-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polska Agencja Prasowa, 23 listopada 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
5 mld zł na przyszłoroczne remonty torów
W przyszłym roku zarządca infrastruktury torowej PKP Polskie Linie Kolejowe, chce przeznaczyć 5 mld zł na remonty i modernizacje linii kolejowych - poinformowała Polska Agencja Prasowa. Prezes PKP PLK Zbigniew Szafrański powiedział, że 1 mld zł z tej kwoty, będzie pochodził z programów unijnych.

Szczególnych utrudnień w przyszłorocznym ruchu pociągów, pasażerowie mogą spodziewać się na modernizowanych trasach Warszawa - Gdynia, Warszawa - Łódź oraz Wrocław - Poznań. W przypadku tego pierwszego odcinka, w tej chwili w trakcie modernizacji jest 40% długości linii, a cała liczy 350 km. Jak zaznaczył prezes Szafrański, spółka w pierwszym półroczu przyszłego roku chce zakończyć kontraktowanie wszystkich pozostałych odcinków, co spowoduje, że będzie trudno ta linią przejechać, bo prace będą trwały w wielu różnych miejscach. Pomiędzy Warszawą a Łodzią, kolejarze chcą w przyszłym roku dokończyć modernizację trasy. Tutaj czas jazdy nie powinien wydłużyć się więcej, niż o około 15 minut, natomiast pociągi dalekobieżne będą kierowane okrężną trasą. Także w Łodzi pojawią się utrudnienia, ponieważ część pociągów będzie kończyć bieg na stacji Łódź Widzew. Kontynuowane będą także prace na trasie z Wrocławia do Poznania, wreszcie rozpocznie się remont na linii nr 8, od stacji Warszawa Służewiec oraz zakończą się prace na odcinku Opole - Wrocław - Legnica - Węgliniec.

Jak powiedział Szafrański, prace remontowe na torach muszą niestety łączyć się z utrudnieniami dla podróżnych. - Pasażerowie będą mieli do nas pretensje, ale bez modernizacji szybciej nie pojedziemy - dodał. Prezes ocenia także, że na nadrobienie zaległości, jakie narosły przez lata zaniedbywania torów kolejowych i doprowadzenie ich do dobrego stanu, zajęłoby 15 lat. Jego zdaniem, tylko około 1,5 tys. km linii ma szansę na gruntowną modernizację, dzięki dofinansowaniu z Unii. Żeby powstrzymać degradację około 7-8 tys. km linii, wystarczy zwiększenie nakładów na ich utrzymanie, co pozwoli choćby na usunięcie ograniczeń prędkości. Natomiast nie da się natomiast uniknąć zamknięcia części linii, bo zaległości jeśli chodzi o stan techniczny są zbyt duże.

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5