Ruch Autonomii Śląska na swojej stronie na portalu Facebook powołał akcję „Naprawmy Koleje Śląskie”. Na stronie zachęcano do o przysyłania pytań, które za pośrednictwem radnych wojewódzkich RAŚ przekazane zostały władzom Kolei Śląskich.
Radni RAŚ skierowali do prezesa spółki Koleje Śląskie, Michała Borowskiego trzy strony pytań i uwag. Członkowie stowarzyszenia zasięgnęli także opinii prawnej na temat zmodernizowanego na koszt województwa śląskiego pojazdu ED72, kursującego w woj. małopolskim. Pisaliśmy o tym tutaj.
Jak można przeczytać na profilu „Naprawmy Koleje Śląskie” - „Porozumienie woj. śląskiego z Przewozami Regionalnymi obowiązywało do końca 2010 roku, jednak zawarto je, kiedy przepisy zakładały pięcioletnią trwałość projektu. Województwo podjęło starania o skierowanie składu na którąś z linii międzywojewódzkich obsługiwanych przez PR”.
W poniedziałek, 31 grudnia 2012 roku RAŚ skierował do prezesa KŚ pismo, w którym opisano zastrzeżenia dotyczące funkcjonowania przewoźnika. Zwrócono uwagę na to, że na dworcu w Katowicach brakuje wyświetlaczy z informacjami o rozkładzie jazdy, przez co pasażerowie często wsiadają do niewłaściwych pociągów, dodatkowo na składach KŚ często nie jest oznaczona stacja docelowa. Autorzy pisma poruszyli też m.in. problem czeskich wagonów, które są niedostoswane do przewozu osób niepełnosprawnych. RAŚ kieruje do prezesa spółki pytanie dotyczące powrotu pociągów na trasę Wodzisław- Chałupki i przewidywanego terminu rozpoczęcia kursów.