Partnerzy serwisu:
Nasze konferencje

Zbity wazon, czyli kryzys w social media

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Monika Czaplicka

Podziel się ze znajomymi:

Może Twoja mama miała ulubiony wazon albo inne szklane dzieło. Może nie, ale jesteś w stanie wyobrazić sobie, co by było, gdyby pewnego dnia okazało się, że stłukłeś ten przedmiot. Jak byś się zachował, gdybyś znów miał kilka lat? - pisze Monika Czaplicka, ekspert ds. social media.

Zaprzeczanie

Pierwsza opcja to ukrycie dowodu zbrodni. Możesz wyrzucić resztki wazonu do kosza – co, przyznajmy szczerze, jest raczej słabym rozwiązaniem, bo mama szybko zobaczy, co się stało – lub próbować gdzieś ukryć, np. w jakiejś swojej szafce.

Liczysz na szczęście, że mama o wazonie zapomni. Jeśli jednak zapyta o swojego ulubieńca po powrocie do domu, trzymasz się twardo stanowiska, że nic o żadnym wazonie nie wiesz, nie masz ze sprawą nic wspólnego i odmawiasz komentarza w tej sprawie. Albo milczysz.

Nie ma kryzysu, nie przyznajesz się do winy.

Wymówki

Opcja druga to pozostawienie sceny zbrodni bez Twojej ingerencji. Zdajesz sobie sprawę, że nie unikniesz niemiłej rozmowy z mamą, ale przygotowujesz się do niej. Znajdujesz winnego, na którego możesz zrzucić całą sytuację. Może był przeciąg i okno strąciło wazon? Może da się zrzucić odpowiedzialność na brata? Twój komentarz służy tylko próbie wyjaśnienia sytuacji i odciągnięcia podejrzenia o Twoim udziale.

Kryzys jest, nie przyznajesz się do winy.

Usprawiedliwianie

Nie ukrywasz wazonu i kiedy mama przychodzi przebąkujesz, że możemy mieć z tym coś wspólnego. Zaznaczasz jednak, że winny jest również Twój brat, a tak w ogóle to przecież mama aż tak nie lubiła tego wazonu. Ważnym elementem jest skupienie uwagi mamy na fakcie, że nie jesteś jedynym winnym (nawet jeśli jesteś) oraz na zmniejszaniu rangi problemu, dzięki czemu Twoja wina jest jeszcze mniejsza.

Kryzys jest, częściowe przyznanie się do winy – zmniejszanie znaczenia lub wskazywanie współwinnych.

Pełne przyznanie się do winy

Przed przyjściem mamy przygotowujesz się. Kiedy wraca, mówisz jej, że stłukłeś wazon i że bardzo Ci przykro z tego powodu. Nie możesz co prawda go naprawić, ale robisz mamie herbatę, żeby choć trochę jej tę stratę wynagrodzić. Obiecujesz, że będziesz bardziej uważać następnym razem, żeby niczego nie zepsuć.

Kryzys jest, pełne przyznanie do winy, przeprosiny, zadośćuczynienie.

Co to wszystko ma wspólnego z kryzysami w social media? Dokładnie tak samo zbudowane są strategie radzenia sobie z kryzysem. Możesz zaprzeczać, że kryzys istnieje, robić wymówki innym zaangażowanym, usprawiedliwiać się lub przyznać do winy. Najrzadziej stosowaną, ale najskuteczniejszą biznesowo strategią jest oczywiście ta ostatnia.

O tym, dlaczego tak jest i jak robić to dobrze możesz dowiedzieć się na warsztatach z zarządzania kryzysami w social media już 27 czerwca w siedzibie Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Zapraszamy.
 

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stany Zjednoczone: Transport publiczny w kryzysie. Powodem praca zdalna?

Zintegrowany transport

Stany Zjednoczone: Transport publiczny w kryzysie. Powodem praca zdalna?

Mikołaj Kobryński 10 czerwca 2023

Czy ofertę transportu publicznego da się utrzymać przy rosnących kosztach?

Zintegrowany transport

Opłaty lotniskowe: Czy „nożyce kosztowe” zaszkodzą portom regionalnym?

Infrastruktura

Prawda czy fałsz?

Nasze konferencje

Prawda czy fałsz?

Michał Kudła, ekspert ZDG TOR 06 lutego 2014

Zobacz również:

Stany Zjednoczone: Transport publiczny w kryzysie. Powodem praca zdalna?

Zintegrowany transport

Stany Zjednoczone: Transport publiczny w kryzysie. Powodem praca zdalna?

Mikołaj Kobryński 10 czerwca 2023

Czy ofertę transportu publicznego da się utrzymać przy rosnących kosztach?

Zintegrowany transport

Opłaty lotniskowe: Czy „nożyce kosztowe” zaszkodzą portom regionalnym?

Infrastruktura

Prawda czy fałsz?

Nasze konferencje

Prawda czy fałsz?

Michał Kudła, ekspert ZDG TOR 06 lutego 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5