NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

200 km/h na kolejnym odcinku CMK

| lk, Rynek Kolejowy 23.05.2016 416

200 km/h na kolejnym odcinku CMK
fot. PLK
Trwa modernizacja 16 obiektów inżynieryjnych na Centralnej Magistrali Kolejowej, na odcinku Biała Rawska – Strzałki, która pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 200 km/h. Koszt tej inwestycji to ponad 29 mln zł. To część prac, których efektem od grudnia 2017 r. będzie szybsza podróż z Warszawy m.in. do Wrocławia, Katowic i Krakowa.
Niedawno ogłoszono przetarg na przebudowę stacji Olszamowice, o czym informowaliśmy TUTAJ. PLK prowadzą także prace na 14 km odcinku Biała Rawska – Strzałki, gdzie przebudowują i dostosowują do prędkości 200 km/h 16 obiektów inżynieryjnych: 2 mosty, 6 wiaduktów i 8 przepustów kolejowych. Dopuszczalna prędkość pociągów na tym odcinku zwiększy się ze 160 km/h do 200 km/h.

Rozpoczęte w marcu prace są prowadzone zgodnie z harmonogramem. Roboty toczą się już na 13 obiektach. Modernizacja mostów kolejowych: nad rzeką Białką w okolicach miejscowości Porady Górne oraz nad rzeką Rylką w okolicach miejscowości Zuski obejmuje kompleksową przebudowę tych obiektów. Stare obiekty pod jednym torem zostały już rozebrane. Wykonano nowe fundamenty, trwa zbrojenie i betonowanie podpór. Następnie zamontowane zostaną przęsła i przygotowane tory. Analogiczny zakres prac zostanie przeprowadzony dla obiektów pod drugim torem.

Podobnie przeprowadzone będą roboty na pozostałych obiektach m.in. wiaduktach kolejowych w okolicach miejscowości Porady Górne nad drogą łączącą Rosławice i Białą Rawską, na drodze łączącej Sańbórz ze Strzałkami oraz na wiadukcie kolejowym, łączącym Zuski z drogą wojewódzką nr 707. Dzięki modernizacji podpór wszystkie obiekty uzyskają też większą nośność.

Prace na odcinku Biała Rawska – Strzałki finansowane są ze środków krajowych. Zakończenie modernizacji obiektów zaplanowano do końca bieżącego roku. Koszt inwestycji to ponad 29 mln zł netto. Prace przy 16 wiaduktach oraz m.in. roboty na stacji Biała Rawska, Szeligi i zmiany związane z systemem sterowania ruchem pociągów, pozwolą od grudnia 2017 r. skrócić o kolejne kilka minut podróż z Warszawy do Krakowa, Katowic, Wrocławia.

Od grudnia 2014 r. CMK zapewnia krótką podróż ze stolicy m.in. do: Krakowa (2h 19 min), Katowic (2h 21 min), Wrocławia (3h 41 min). Centralna Magistrala Kolejowa, czyli linia kolejowa nr 4 ma długość 224 km. Rozpoczyna się w Grodzisku Mazowieckim, a kończy w Zawierciu, łącząc Warszawę z Krakowem oraz Katowicami. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Trasa zapewnia najszybsze połączenie stolicy z Krakowem, Katowicami, Opolem i Wrocławiem.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5