Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

2 lata kolejowych objazdów między Warszawą a Poznaniem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
05-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
2 lata kolejowych objazdów między Warszawą a Poznaniem
Fot. Michał Szymajda, RKZa rok linia kolejowa między Warszawą a Poznaniem będzie zamknięta
Z informacji, do których dotarł „Rynek Kolejowy” wynika, że zapowiadane już przez PKP PLK całkowite zamknięcie fragmentu linii kolejowej łączącej Warszawę z Poznaniem nastąpi w połowie przyszłego roku. Utrudnienia związane z całkowitym zamknięciem dla ruchu fragmentu magistrali E-20 potrwają przez 2 lata.

Przypomnijmy, że w czerwcu podczas Kongresu Infrastruktury Polskiej wiceprezes PKP PLK Andrzej Pawłowski poinformował, że zarządca infrastruktury kolejowej zakłada całkowite zamknięcie fragmentu linii kolejowej nr 3 (E20), żeby przyspieszyć prace inwestycyjne, tak samo jak niedawno miało to miejsce na linii kolejowej nr 6 („Rail Baltica”) a niedługo będzie mieć miejsce na linii nr 7 łączącej Warszawę z Lublinem oraz na torach podmiejskich pomiędzy Warszawą i Grodziskiem (linia kolejowa 447). Jak ma wyglądać organizacja ruchu?

E20 zamknięte dla ruchu

Remont linii kolejowej nr 3 ma dotyczyć odcinka Sochaczew – Swarzędz. Według informacji „RK”, zamknięty całkowicie dla ruchu ma być jedynie fragment E20 na terenie woj. wielkopolskiego, pomiędzy węzłem w rejonie Wrześni (stacja Podstolice) i Barłogami. Najpierw, prawdopodobnie w czerwcu 2017 r., na mniej więcej rok ma zostać zamknięty odcinek Podstolice – Konin, a następnie odcinek Konin – Barłogi. Utrudnienia związane z całkowitym zamknięciem fragmentu E20 mają potrwać do czerwca 2019 r.

Na pozostałych odcinkach ruch ma być podczas robót prowadzony jednotorowo. Od połowy 2017 r. 1 tor zostanie wyłączony na odcinkach Swarzędz – Wrześna (na ok. 2 lata) i Bednary – Konin (na ok. 1 rok), a na koniec, w 2019 r. zamknięty ma zostać 1 tor pomiędzy Bednarami i Sochaczewem. W tym ostatnim przypadku, PLK ma czekać na zakończenie prac na linii 447, aby nie kumulować utrudnień na liniach w okolicach Warszawy.

Objazdy przez Gniezno lub Toruń

Pociągi pasażerskie dalekobieżne mają kursować objazdem z wykorzystaniem linii kolejowej nr 131 i 353, czyli w Barłogach zjeżdżałyby na „magistralę węglową” w kierunku północnym, po czym, w węźle inowrocławskim (łącznicą z pominięciem stacji pasażerskiej) zjeżdżałyby na trasę w kierunku Poznania przez Gniezno. Możliwe jest również kierowanie pociągów pasażerskich przez objazdem przez Toruń i Inowrocław (linie 18, 353). Pociągi towarowe mają natomiast kursować przede wszystkim trasą przez Łódź i Zduńską Wolę.

Działaniem komplementarnym wobec modernizacji magistrali E20 ma być przebudowa stacji Bednary, Łowicz i Kutno. Najwięcej zmian dotknie stację w Łowiczu, która zostanie całkowicie przebudowana. W Łowiczu nastąpi m.in. zmiana lokalizacji peronów, wybudowane zostanie także przejście podziemne i wiadukt drogowy (wraz z likwidacją obecnego przejazdu drogowego).

W przypadku pociągu kursującego z prędkością do 160 km/godz., czas przejazdu z Warszawy Centralnej do Poznania Gł. z wykorzystaniem „magistrali węglowej” i przez Gniezno, z założeniem postoju tylko w na stacjach Warszawa Zachodnia i Kutno, wyniesie ok. 3 godz. i 10-20 minut. Pociąg łączący Warszawę z Poznaniem trasą przez Konin i zatrzymujący się tylko w Kutnie, pokonuję tę trasę w 2,5 godz.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

Infrastruktura

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

inf. pras PKP PLK 26 września 2023

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Infrastruktura

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

Fotorelacje

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK 09 sierpnia 2023

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

Infrastruktura

Wróciły pociągi z Olsztyna wschód

inf. pras PKP PLK 26 września 2023

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Infrastruktura

Merchel: Cała infrastruktura kolejowa powinna być w PKP PLK

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 21 sierpnia 2023

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

Fotorelacje

Trwają prace przy peronach w Augustowie [zdjęcia]

inf. pras PKP PLK 09 sierpnia 2023

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij