NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

19WE pojechał 176 km/h na CMK

| Gazeta Wyborcza, 28 stycznia 2010 28.01.2010 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2010-01-28 08:59:06 Autor: Barry Bede
---.multimo.pl
bardzo fajny pociąg,oby więcej takich w Polsce. Jednak nasi producenci potrafią. Elfy tez fajne.
2010-01-28 08:59:10 Autor: badfinger
---.chello.pl
Czekamy na komentarze PESOfanów zajadłych krytyków równych szans, uczciwej konkurencji...
2010-01-28 09:01:57 Autor: Poseł 4 kadencji
---.multimo.pl
Ale na filmie jest starszy model.
2010-01-28 09:06:59 Autor: kolo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
teraz prezes KM bedzie ustawiał przetargi pod NEWAG
2010-01-28 09:12:20 Autor: DarekP
---.159.6.39.static.crowley.pl
Wygląd jest moim zdaniem naprawę przyzwoity, porównywalny do Bydgostii w wersji projektowej.
Czas na wersję o niższe podłodze i wtedy będzie konkurencją dla PESY i Stadlera. W tej wersji to tylko może się ewentualnie załapać na IR dla PR.

Mnie zaciekawiła na 2 filmiku z 20WE numeracja członów. Człony napędowe mają podobnie jak w 19WE oznaczenia a i d, zatem jakaś kombinacja musi być w członach środkowych.
2010-01-28 09:32:11 Autor: as
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
na drugim filmiku widać w końcowej części pociągu otwarte drzwi w trakcie jazdy...czyżby już się psuły? ponadto wspominana już wszędzie widoczność z kabiny maszynisty faktycznie jest tragiczna. co jeszcze mnie \\\"drażni\\\" to ilość zastosowanych wózków-nowoczesne rozwiązania to wózek pomiędzy wagonami na przegubie (m.in. bezpieczniejsza konstrukcja w razie wypadku)-tutaj widać po staremu. a już taką duperelą kłującą w oczy to niezmienny od wieków (czasów początków kolei w Polsce) kształt liczb z numerami klas (1i2)-to już inaczej nie można? może i się czepiam, ale jak mamy równać do zachodu...
2010-01-28 09:42:37 Autor: Dawid
---.chello.pl
otwarte drzwi podczas jazdy, to oznacza,że już wszelkie testy przeszedł, by móc jeździć ;|
2010-01-28 09:54:43 Autor: ozon
---.chello.pl
Miernie, wiadomo że w trakcie testów musi osiągnąć prędkość V-max + 10% zatem 176 to takie minimum aby mógł dostać kwity na 160. Ciekawe jak się sprawdzi w eksploatacji to sądeckie badziewie.
2010-01-28 09:59:02 Autor: krisso
---.messagelabs.net
Troche kiepska widocznosc z kabiny moim skromnym zdaniem - ale poza tym ... czekamy na regularne kursy - BRAWO! Oby takich pojazdow bylo wiecej i oby wszystkie mialy znamionowki - MADE IN POLAND!
k
2010-01-28 09:59:44 Autor: student
---.telnet.krakow.pl
@as Mało wiesz o nowoczesnych rozwiązaniach wózków. Aktualny trend to właśnie rozdzielenie wózków, zapewnia to większy komfort jazdy i ułatwia zmianę konfiguracji składu. Wózki wspólne dla dwóch wagonów to lata 70. albo jeszcze wcześniejsze.
2010-01-28 10:02:52 Autor: obiektywny
---.199.222.130
Może to była jazda manewrowa :-) a na poważnie to dziwne, że system bezpieczeństwa zezwolił na jazdę z otwartymi drzwiami !!! może coś się jeszcze krzaczy ??!!!>>
2010-01-28 10:07:30 Autor: xyz
---.doplaty.gov.pl
ja nie moge..ten kształt literek klasa 1, klasa2 to jest istna żenada - jak za głębokiej komuny!! niezniszczalna czcionka!jak z lat 50 tych a kolor też nijaki i dobijający tego pociagu szarość z czarnym to jest nieporozumienie!!
2010-01-28 10:16:04 Autor: fff
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@as
Od kiedy nowoczesność mierzy się ilością wózków?
Wózki Jacobsa stosowane były w EZT jeszcze przed wojną (także w Polsce). Mimo wielu zalet wózki wspólne mają też pewne wady - (np. wagony muszą być krótsze aby wpisywały się w łuki, większy nacisk na oś - szczególnie w konstrukcjach wagonów piętrowych, utrudniona obsługa techniczna tych wózków jak i całych składów (utrudnione rozłączanie), trudniejsze do wytłumienia drgania przechodzące między wagonami, itp itd.

Ja również jestem zwolennikiem rozwiązań z wózkami Jacobsa (szczególnie ze względu na niższą masę całego EZT), ale to rozwiązanie nie jest idealne. Polecam dowiedzieć się coś więcej o składach Protos czy Desiro ML - raczej nie są to rozwiązania przestarzałe a wspólnych wózków jednak nie posiadają.

Argument jest taki jakby powiedzieć że nikt teraz nie kupuje samochodów z ręczną skrzynią biegów bo automatyczne są nowocześniejsze i bardziej niezawodne.

Pozdrawiam
2010-01-28 10:22:11 Autor: Maciek
---.aster.pl
Ludzie jesteście niesamowici... jak nie wiecie czego się czepiać to czepiacie się czcionki literek... czy koloru malowania, które ma niewiele wspólnego z tym w jakich kolorach będzie jeździł. Weźcie się ogarnijcie trochę...
2010-01-28 10:27:25 Autor: Krzych
---.adsl.inetia.pl
Będziemy podróżować 160km/h z otwartymi dzrzwiami - jak w starym kiblu.
2010-01-28 10:43:26 Autor: rutek
---.tktelekom.pl
@ poseł 4 kadencji - to nie jest starszy model - pojazd jest ten sam tylko teraz jest pomalowany w barwy SKM i z nowym wnętrzem, poza tym filmiki są stare bo obecnie 19WE już jest w barwach SKM. @as co do drzwi zapewne nie były jeszcze podłączone, w końcu nie była to jazda z pasażerami. @ ozon nie nazywałbym tego badziewiem - początków PESY w tramwajach warszawskich już nie pamiętasz? albo zabaw z ED74 na początku albo ostatnich z rozpięciem? Taki idealny konstruktor jesteś to załóż firmę i zrób lepszą jednostkę
2010-01-28 10:45:37 Autor: reQ
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
NEWAG, zrób pociąg jakiego Polska potrzebuje (podłogę 760-800 pgs), bo PESA na razie nie ma konkurencji.
2010-01-28 10:49:20 Autor: Karo
---.netia.com.pl
Szkoda tylko, że na załaczonym filmie prędkość jest jakby mniejsza, na pewno nie przekracza 175 km/h.... :-)
2010-01-28 11:39:07 Autor: Combino
---.gdynia.mm.pl
No bardzo ładnie,tylko jakie znaczenie dla SKM ma prędkość do jakiej zdołali go rozbujać?Istotniejsze jest,jakie mu zarejestrowali przyspieszenia,a tego niestety nie podali...
2010-01-28 11:58:18 Autor: sphinx
---.osiedle.net.pl
Przyspieszenie to 1,3 m/s2 co jest jedną z najlepszych wartości na rynku (Elf czy Flirt mają słabsze).
2010-01-28 12:29:46 Autor: as
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
z tego co wiem AGV sa robione na wózkach jacobsa...wiec niech to będzie wyznacznikiem \"nowoczesnych\" rozwiązań
2010-01-28 12:37:04 Autor: pietro
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A ja już od kilkunastu lat jeżdżę pociągiem osobowym we Włoszech 158 km/h.
2010-01-28 12:47:13 Autor: Combino
---.gdynia.mm.pl
Sphinx,ja się pytałem o wartość ZMIERZONĄ,a nie TEORETYCZNĄ (a te nieraz się różnią) ;)
2010-01-28 13:04:56 Autor: mob
---.centertel.pl
Jeśli chodzi o widoczność to dokładnie identyczną szybę ma TGV Duplex / PBK i Eurostar...
2010-01-28 14:39:45 Autor: rutek
---.tktelekom.pl
tak tylko że TGV Duplex raczej nie sprawdziłby się na linii Nowy Sącz - Muszyna na ostrych łukach. Niestety szyba spełnia wymagania UIC odnośnie pola widzenia. A co do wózków Jacobsa - to trzeba mieć też zaplecze techniczne z dużą ilością Kutrufów bądź z suwnicami- w razie poważnej awarii czy po poważnym wykolejeniu łatwiej jest wypiąć uszkodzony wagon w 19WE niż w Pesie, czy Stadlerze. Jak się ma nowoczesne składy to trzeba mieć i nowoczesne zaplecze - Francuzi mają, my niestety nie już widziałem podniesiony z jednej strony wagon od EN57 na hali, już pomijam fakt że na Mazowszu nie ma hal do obsługi 4 wagonowych EZT, as poza zakupem musisz też pomyśleć o utrzymaniu tego.
2010-01-28 19:36:45 Autor: WM
---.silesiamultimedia.com.pl
Tu razi i to bardzo inna rzecz, bardziej widoczna i \"psująca\" ogólny wygląd, niż na przykład wagony podparte na własnych wózkach. Mianowicie bardzo szerokie (długie) rękawy łączące poszczególne człony.
2010-01-28 19:55:28 Autor: p.
---.aster.pl
Przyznam ze design katastrofalny.
Ma to byc pociag do przewozow wewnatrzmiejskich, a kabine ma jak szybkobiezny sklad do przewozow dalekobieznych. Zadna z zachodnich konstrukcji przeznaczonych do przewozow na krotkie dystanse z czestymi postojami nie ma takiej scietej kabiny, ktora zdecydowanie zmniejsza pojemnosc skladu pociagu.
Newag nie chce sie skupic i specjalizowac, tylko jak widac probuje zrobic jeden-uniwersalny typ pojazdu. To nietedy droga. Nie wroze tej firmie przyszlosci (na szczescie dla polskiego kolejnictwa).
2010-01-28 20:11:11 Autor: sphinx
---.osiedle.net.pl
@p.

Ponieważ jest to skład do szybkich przewozów dalekobieżnych! 19WE był projektowany na prędkość 200km/h, stąd taka a nie inna charakterystyka. I to jest jego \"specjalizacja\". Niestety brak przetargów w tym segmencie zmusił Newag do wystawienia 19WE dla SKMki. Może teraz jak je dostarczą, wyremontują parę wagonów i sporo kibli dla KMów to będą mieli kasę żeby zaprojektować coś z wózkami Jacobsa i podłogą na ~800mm pgs.
2010-01-28 20:31:21 Autor: Endrju
---.ethnet.com.pl
Już zaprojektowali, startowali z niskopodłogowcem w Małopolsce
2010-01-28 20:49:25 Autor: Arrivederci
---.ip.netia.com.pl
Już węższej szyby nie było? Przecie mechanik nic nie będzie widział.
2010-01-28 22:48:16 Autor: Humorek
---.83.230.18.12.debacom.pl.e-zabrze.pl
Arrivederci@
Pewnie dlatego hitem wśród poprawek dla WOS jest zmiana:\" przekroczony iloczyn ruchu dla przejazdu kategorii D – tor 1 – V =
20 km/godz. – w kolumnie 4 w miejsce dotychczasowego zapisu wpisad nowy: „ograniczona widzialnośd przejaz-
du” – pozostała treśd bez zmian.\"
2010-01-28 22:56:03 Autor: xyz
---.dynamic.gprs.plus.pl
Nie jest to TGV. Niestety? Taki troszkę odnowiony EN57.
2010-01-28 22:57:19 Autor: xyz
---.dynamic.gprs.plus.pl
No i ta widoczność z kabiny maszynisty.
Więcej niż skromna.
2010-01-28 23:47:06 Autor: mech.
---.cpe.marton.net.pl
@Humorek trafiłeś w sedno.
Powyżej 130 maszynista z pomocnikiem będą sobie wchodzić w kadr i przepychać się przy szybie.
pozdrawiam
2010-01-29 07:31:34 Autor: obiektywny
---.199.222.130
@ Endrju - zaprojektowali ??? chyba kupili projekt a to jest różnica. W krakowie nie trzeba było przedstawiać jakiś wygórowanych rysunków technicznych lub danych a jak wiecie papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie.
Faktycznie widoczność kiepska i tak coś mi się wydaję, że pojazd będzie drogi w eksploatacji.
2010-01-29 07:55:06 Autor: Arti
---.internetdsl.tpnet.pl
1:32 \"operatorowi\" ręka zadrżała z wrażenia:D
2010-01-29 10:44:59 Autor: ozon
---.3s.pl
@rutek: mając na uwadze jakość produktów/usług, których wykonawcą był Newag wiem, iż ten ezet nie będzie zbyt rewelacyjny. Newag jest OK dla tych, dla których nie jest ważna jakość tylko cena.
2010-02-01 15:52:54 Autor: rutek
---.tktelekom.pl
@ ozon - PESA i Newag jadą na tych samych podzespołach - np. Acatus i 19WE mają aparaturę z Medcomu hamulce od Knorra, Newag wcale nie jest gorszy po prostu jest etap wczesniej przed PESA
2010-02-04 22:17:14 Autor: KB
---.ghnet.pl
Przepraszam, ale badziew pod tytulem Acatus NIE MA HAMULCOW KNORR-a ! Pozdrawiam
2010-02-09 13:35:23 Autor: sphinx
---.internetia.net.pl
Acatus nie ma aparatury Medcomu, Pesa wystawiła ową firmę do wiatru i montuje zagraniczne podzespoły.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5