NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

171 lat Wiedenki – PLK podsumowują inwestycje na linii

| inf. pras. 14.06.2016 60

171 lat Wiedenki – PLK podsumowują inwestycje na linii
fot. PLK
Za ponad 3 mld zł PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały linię nr 1 „Wiedenkę”, która obsługuje m.in. szybkie połączenia z Warszawy do Koluszek, Łodzi, Częstochowy, Sosnowca, Katowic, Wrocławia. Pasażerowie zyskali krótsze i bezpieczniejsze podróże, lepszą obsługę na stacjach i przystankach – podsumowują PLK.
„Wiedenka” – historyczna linia kolejowa, od której zaczynała się polska kolej, obsługuje dzisiaj najszybsze pociągi. 14 czerwca 1845 r. dokonano uroczystego otwarcia pierwszego odcinka linii Warszawa – Grodzisk. Później były następne odcinki, aż do Sosnowca.

Kolejne modernizacje zmieniały Wiedenkę. Dzięki pracom na linii kolejowej z Warszawy Zachodniej do Skierniewic możliwy jest krótszy czas podróży. Pociągi kursują z prędkością do 160 km/h. Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań: wiaduktu w Jaktorowie i tunelu w Grodzisku Mazowieckim podniosła poziom bezpieczeństwa i usprawniła ruch drogowy. Na stacji Skierniewice komputery zastąpiły stare urządzenia i zapewniają około 200 pociągom bezpieczny przejazd. Do września zakończy się modernizacja 4 przejazdów kolejowo-drogowych. Wszystkie będą wyposażone w nową sygnalizację, rogatki i monitoring oraz odporniejszą na degradację nawierzchnię. Już w latach 2006-2008 pociągi przyśpieszyły, bo odnowiony został odcinek Koluszki – Skierniewice (Miedniewice) oraz fragment linii kolejowej nr 17 Łódź Widzew – Koluszki. Obecnie na historycznej trasie, na odcinku Warszawa – Koluszki, wdrażany jest nowoczesny system łączności – ERTMS/ETCS poziom 2/GSM-R. Efektem jest podniesienie poziomu bezpieczeństwa, sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym i utrzymanie szybkiej punktualnej jazdy pociągów.

Szybciej na trasie Warszawa – Częstochowa – Katowice

Za blisko 615 mln zł PLK podwyższyły komfort obsługi pasażerów i poziom bezpieczeństwa na linii z Koluszek do Częstochowy. Pasażerowie jadą krócej i korzystają z 43 odnowionych peronów. Na trasie wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniają zmodernizowane przejazdy kolejowo-drogowe, mosty i wiadukty, a także nowe urządzenia sterowania. Gotowe są również tory na trasie od Katowic do Zawiercia – czyli ważny odcinek pozwalający na wyjazd z aglomeracji śląskiej i wjazd na Centralną Magistralę Kolejową. W 2014 roku zakończyła się modernizacja linii na odcinku Zawiercie – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice. Dziś pociągi kursują tą trasą z prędkością 120 km/h. Odnowione są perony w Łazach, Wiesiółce, Chruszczobrodzie, Dąbrowie Górniczej Sikorce oraz Dąbrowie Górniczej Ząbkowicach. W 2017 r. PLK planują modernizację odcinka z Zawiercia do Częstochowy. Efektem będzie dodatkowe skrócenie czasu przejazdu z Częstochowy do Zawiercia i Katowic.

Wiedenka – podmiejska

PKP Polskie Linie kolejowe przygotowują się również do modernizacji podmiejskiej linii z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego. Zmodernizowana trasa przejmie ruch aglomeracyjny i regionalny i odciąży linię dalekobieżną z Katowic do Warszawy (nr 1). Efektem modernizacji podmiejskiej, 22-kilometrowej linii Warszawa Włochy – Grodzisk Mazowiecki będzie większa niezawodność przejazdu, lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach oraz możliwość szybszej jazdy pociągów.

„Wiedenka” była pierwszą linią kolejową na ziemiach Królestwa Polskiego. 14 czerwca 1845 r. dokonano uroczystego otwarcia pierwszego odcinka linii Warszawa – Grodzisk. Trasa połączyła Warszawę z granicą zaboru austriackiego (Sosnowiec Maczki). Za projekt i realizację odpowiadał Stanisław Wysocki, inżynier uznawany za pioniera kolejnictwa polskiego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4030)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (4030)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5