Partnerzy serwisu:
Pasażer

15-milionowym pasażerem Kolei Małopolskich była maturzystka Kasandra

Dalej Wstecz
Data publikacji:
16-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
15-milionowym pasażerem Kolei Małopolskich była maturzystka Kasandra
Fot. UMWM
Równe 15 milionów – tylu podróżnych przewiozły Koleje Małopolskie w ciągu 3 lat swojej działalności. Szczęśliwy 15-milionowy bilet kupiła w pociągu jadącym z Miechowa do Krakowa tegoroczna maturzystka Pani Kasandra Dziuba – podał przewoźnik.

Z miesiąca na miesiąc Koleje Małopolskie biją kolejne rekordy popularności. Choć nie ułatwiają tego remonty prowadzone przez zarządcę infrastruktury, liczba pasażerów korzystających z usług spółki województwa wciąż rośnie. Tylko w pierwszym kwartale tego roku nowoczesne pociągi Kolei Małopolskich przewiozły prawie 1,7 mln podróżnych. To o ponad 20% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. 16 maja na pokład pociągu województwa kursującego na 2. linii Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej wszedł 15-milionowy pasażer. Szczęśliwy bilet kupiła tegoroczna maturzystka, która pociągiem jechała na ustny egzamin z języka polskiego. Już po maturze będzie mogła spokojnie odpocząć w jednym z krynickich SPA, do którego dojedzie bezpłatnie pociągiem KMŁ (bezpłatne bilety kolejowe oraz pobyt w uzdrowisku były jednymi z nagród, jakie otrzymała pasażerka).

– Od kilku ostatnich lat Województwo Małopolskie jest wzorem dla innych regionów w kraju, które stawiają na ekologiczne środki transportu. Udało nam się to, co jeszcze niedawno wydawało się niemożliwe – skutecznie przekonaliśmy Małopolan i turystów, że kolej jest transportem przyszłości i warto w nią inwestować. Nowoczesne pociągi, zintegrowany bilet, nowe połączenia oraz rozkład jazdy dostosowany do potrzeb podróżnych sprawiły, że łączna liczba pasażerów Kolei Małopolskich w 2017 roku wzrosła aż o 80% w stosunku do roku 2016. Takie dane niewątpliwie sytuują KMŁ wśród najlepszych przewoźników kolejowy w kraju – mówi marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.

W ubiegłym roku największą popularnością podróżnych cieszyły się połączenia na trasach Wieliczka – Kraków – Lotnisko Balice oraz Kraków – Tarnów. Statystykę przewozową Kolei Małopolskich znacznie podniosło uruchomienie połączeń Kraków – Nowy Sącz – Krynica oraz powrót Kolei Małopolskich na trasę do Miechowa i Sędziszowa. Pasażerowie – głównie studenci – pokochali także weekendowe pociągi relacji Kraków – Gorlice – Jasło. Frekwencja na tej trasie znacznie przekroczyła wstępne założenia wojewódzkiego przewoźnika.

Przypomnijmy, że samorząd województwa finansuje także połączenia realizowane na terenie Małopolski przez spółkę Przewozy Regionalne. Hitem okazała się uruchomiona w kwietniu Podhalańska Kolej Regionalna z Nowego Targu do Zakopanego. W ciągu majowego weekendu z pociągów na tej trasie skorzystało blisko 13 tys. pasażerów. Województwo Małopolskie wspierała także finansowo wahadło kolejowe Nowy Sącz Chełmiec – Nowy Sącz wprowadzone ze względu na przebudowę mostu heleńskiego. W związku z tym, że zamknięcie mostu znacznie utrudniło sytuację transportową na tym odcinku, samorząd województwa wraz z samorządami z terenu Sądecczyzny podjął 15 maja w trybie pilnym decyzję o uruchomieniu dodatkowych połączeń kolejowych na odcinku Nowy Sącz – Stary Sącz – Rytro. Kursy obsłużą wspólnie Koleje Małopolskie i Przewozy Regionalne, a ich start planowany jest na 21 maja.

To nie jedyne dobre wiadomości dla pasażerów podróżujących pociągami po Sądecczyźnie. Od 1 lipca do 2 września Koleje Małopolskie uruchomią dodatkową parę kursów z Krakowa do Krynicy. Jeśli połączenie będzie się cieszyło dużym zainteresowaniem podróżnych pociągi będą jeździć po tej trasie także w roku szkolnym.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 09 czerwca 2023

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 05 kwietnia 2023

Koleje Małopolskie przygotowują kolejne inwestycje

Biznes

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Przemysław Farsewicz 20 lutego 2023

Koleje Małopolskie szukają autobusów dla linii dowozowych

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie z dofinansowaniem do zakupu autobusów

Redakcja/inf. pras 09 czerwca 2023

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wybrały dostawcę autobusów

Witold Urbanowicz 05 kwietnia 2023

Koleje Małopolskie przygotowują kolejne inwestycje

Biznes

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Zintegrowany transport

Koleje Małopolskie wydadzą 20 mln zł na linie dowozowe

Przemysław Farsewicz 20 lutego 2023

Koleje Małopolskie szukają autobusów dla linii dowozowych

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5