Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Warszawa: Tunel pod tunelem. Jak obwodnica ominie czynne metro

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-07-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Warszawa: Tunel pod tunelem. Jak obwodnica ominie czynne metro
GDDKiA wybrała wykonawców dla trzech odcinków Południowej Obwodnicy Warszawy. Zakres inwestycji zakłada budowę tunelu pod Ursynowem, który będzie przebiegać pod I linią metra. Czy uda się zachować ruch pociągów metra? Choć koncepcja programowa zakłada na razie brak utrudnień, wszystko zależy od projektu budowlanego i wykonawczego oraz przyjętej technologii realizacji prac.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przygotowuje się do budowy kolejnego odcinka obwodnicy Warszawy – tym razem przez południową część miasta. Inwestycja podzielona jest na trzy etapy. Niedawno wybrano w przetargu wykonawców dla poszczególnych odcinków.

Realizacja 4,6-kilometrowego odcinka od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa będzie szczególnie ciekawa. Droga będzie przebiegać pod Ursynowem w tunelu, który będzie poprowadzony pod I linią metra. Za najkorzystniejszą ofertę dla tego odcinka uznano tę, która złożyła firma Astaldi, znana już z budowy centralnego odcinka II linii metra. Wykonawca zaoferował realizację prac za 1,22 mld zł – to jest o 24% mniej niż zażyczył sobie inwestor. Budowa drogi powinna zakończyć się w 2019 r.

Jedynym obiektem inżynieryjnym na drodze tunelu Południowej Obwodnicy Warszawy jest tunel I linii metra, zlokalizowany w ciągu al. Komisji Edukacji Narodowej. W opracowaniach wstępnych został uwzględniony jako obiekt, który nie podlega rozbiórce. Parametry POW zostały tak opracowane, by nie powodować kolizji z tunelami metra. – Konstrukcja pierwszej linii metra już na etapie jej budowy uwzględniała późniejszą możliwość realizacji S2 POW. Na fragmencie przejścia drogi ekspresową pod metrem konstrukcja ta została wzmocniona względem konstrukcji na pozostałych odcinkach tunelu metra – mówi Agnieszka Stefańska, główny specjalista z warszawskiego oddziału GDDKiA.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5