Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Podkowa Leśna boi się rogatek na przejazdach WKD

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
16-06-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Podkowa Leśna boi się rogatek na przejazdach WKD
Warszawska Kolej Dojazdowa, która zdaniem wielu przypomina bardziej tramwaj, podejmuje działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Jednak zapowiedź budowy rogatek na przejazdach budzi duże obawy w samorządach. – Czy instalacja rogatek spowoduje paraliż komunikacyjny? Według mnie tak i powinniśmy dążyć do odstępstwa. Mieszkańcy podzielają moje obawy – mówi Artur Tusiński, burmistrz Podkowy Leśnej.

Na kwestię przejazdów na trasie WKD zwracał uwagę już Urząd Transportu Kolejowego. Regulator zakwestionował prowadzenie ruchu pociągów przy nieustalonych komisyjnie kategoriach przejazdów, brak właściwych zabezpieczeń i oznaczeń czy dopuszczenie do eksploatacji przejazdów z uszkodzoną sygnalizacją samoczynną. Wiele przejazdów zostało przekwalifikowanych do kategorii B bądź C. Zgodnie z przepisami, w przypadku kategorii B powinna być zastosowana samoczynna sygnalizacja przejazdowa z rogatkami. Natomiast na przejazdach kategorii C wymagana jest samoczynna sygnalizacja, ale bez rogatek. Do czasu jej zabudowania prędkość pociągów jest ograniczona do 20 km/h.

Kwestia budowy rogatek rozbudza emocje w Podkowie Leśnej, leżącej na trasie WKD. Zdaniem burmistrza Artura Tusińskiego i wielu mieszkańców ich wybudowanie spowoduje paraliż komunikacyjny. – Trzeba pamiętać, że na terenie małej Podkowy Leśnej (niecałe 4000 mieszkańców) zlokalizowane są 3 stacje i prawie 4 przejazdy przez tory kolejowe. Stacje oddalone są od siebie o ok. 950 m – przypomina burmistrz Artur Tusiński. Włodarz Podkowy Leśnej zwraca uwagę na duże natężenie ruchu.

Burmistrz Podkowy Leśnej zaproponował kilka alternatywnych rozwiązań. Jego propozycje obejmują sygnalizację świetlną, ograniczenie prędkości pociągów do 20 km/h w strefie peronów, dodatkową sygnalizacją dźwiękową i świetlną w pociągach, barierki kierunkujące ruch pieszych, zmianę geometrii dróg w strefie dojazdów do przystanków.

Cały tekst na portalu Transport-publiczny.pl

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pociąg WKD zderzył się z autobusem miejskim pod Pruszkowem

Infrastruktura

Pociąg WKD zderzył się z autobusem miejskim pod Pruszkowem

Daniel Siwak 19 sierpnia 2024

WKD ogłasza konsultacje rynkowe przed zakupem… 21 pociągów

Tabor i technika

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Infrastruktura

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Witold Urbanowicz 22 kwietnia 2024

Pociągi nie pojadą po łącznicy WKD w Pruszkowie. Po co więc składy wodorowe?

Zintegrowany transport

WKD ogranicza przewóz rowerów

Pasażer

WKD ogranicza przewóz rowerów

Witold Urbanowicz 28 lutego 2024

WKD bierze się za Reguły. Potem kolejne przystanki

Infrastruktura

WKD bierze się za Reguły. Potem kolejne przystanki

Witold Urbanowicz 07 lutego 2024

Zobacz również:

Pociąg WKD zderzył się z autobusem miejskim pod Pruszkowem

Infrastruktura

Pociąg WKD zderzył się z autobusem miejskim pod Pruszkowem

Daniel Siwak 19 sierpnia 2024

WKD ogłasza konsultacje rynkowe przed zakupem… 21 pociągów

Tabor i technika

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Infrastruktura

Powstanie nowy przystanek WKD w Warszawie?

Witold Urbanowicz 22 kwietnia 2024

Pociągi nie pojadą po łącznicy WKD w Pruszkowie. Po co więc składy wodorowe?

Zintegrowany transport

WKD ogranicza przewóz rowerów

Pasażer

WKD ogranicza przewóz rowerów

Witold Urbanowicz 28 lutego 2024

WKD bierze się za Reguły. Potem kolejne przystanki

Infrastruktura

WKD bierze się za Reguły. Potem kolejne przystanki

Witold Urbanowicz 07 lutego 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij