Warszawska Kolej Dojazdowa, która zdaniem wielu przypomina bardziej tramwaj, podejmuje działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Jednak zapowiedź budowy rogatek na przejazdach budzi duże obawy w samorządach. – Czy instalacja rogatek spowoduje paraliż komunikacyjny? Według mnie tak i powinniśmy dążyć do odstępstwa. Mieszkańcy podzielają moje obawy – mówi Artur Tusiński, burmistrz Podkowy Leśnej.
Na kwestię przejazdów na trasie WKD zwracał uwagę już Urząd Transportu Kolejowego. Regulator zakwestionował prowadzenie ruchu pociągów przy nieustalonych komisyjnie kategoriach przejazdów, brak właściwych zabezpieczeń i oznaczeń czy dopuszczenie do eksploatacji przejazdów z uszkodzoną sygnalizacją samoczynną. Wiele przejazdów zostało przekwalifikowanych do kategorii B bądź C. Zgodnie z przepisami, w przypadku kategorii B powinna być zastosowana samoczynna sygnalizacja przejazdowa z rogatkami. Natomiast na przejazdach kategorii C wymagana jest samoczynna sygnalizacja, ale bez rogatek. Do czasu jej zabudowania prędkość pociągów jest ograniczona do 20 km/h.
Kwestia budowy rogatek rozbudza emocje w Podkowie Leśnej, leżącej na trasie WKD. Zdaniem burmistrza Artura Tusińskiego i wielu mieszkańców ich wybudowanie spowoduje paraliż komunikacyjny. – Trzeba pamiętać, że na terenie małej Podkowy Leśnej (niecałe 4000 mieszkańców) zlokalizowane są 3 stacje i prawie 4 przejazdy przez tory kolejowe. Stacje oddalone są od siebie o ok. 950 m – przypomina burmistrz Artur Tusiński. Włodarz Podkowy Leśnej zwraca uwagę na duże natężenie ruchu.
Burmistrz Podkowy Leśnej zaproponował kilka alternatywnych rozwiązań. Jego propozycje obejmują sygnalizację świetlną, ograniczenie prędkości pociągów do 20 km/h w strefie peronów, dodatkową sygnalizacją dźwiękową i świetlną w pociągach, barierki kierunkujące ruch pieszych, zmianę geometrii dróg w strefie dojazdów do przystanków.
Cały tekst na portalu Transport-publiczny.pl
2015-06-16 17:55:15 Autor: zibi
---.dynamic-ww-1.vectranet.pl
ale CIEMNOGRÓD mieszka rządzi w Podkowie Leśnej
2015-06-16 18:04:44 Autor: yv
---.opera-mini.net
rogatki ich zagryzą
2015-06-16 18:07:47 Autor: ZIOMEJ
---.centertel.pl
Alternatywnych?
alternatywa ma to do siebie że działa z podobnym efektem jak to do czego jest alternatywą. Tutaj ta "alternatywa" to ograniczanie wydajnej kolejki na rzecz rozwoju niewydajnej motoryzacji.
2015-06-16 19:24:13 Autor: pwlk
---.centertel.pl
Jak WKD zachciało się być "koleją", to muszą respektować przepisy kolejowe i kategorie przejazdów. Trzeba było kupić tabor tramwajowy, to by nie było problemu. W sam raz pasowałby do parametrów tej linii. A tak mają ciężkie i drogie "pociągi", a prawdziwą koleją nigdy nie będą z uwagi na przebieg linii, skrajnię, promienie łuków, wymiary peronów itd. Powinni się cieszyć, że nie muszą jeszcze stawiać ToP'ów i wymieniać SBL na trzystawną.
A tak poza tym to czy 4000 mieszkańców generuje aż tak duży ruch samochodowy? Co oni tam tam do kiosku po papierosy autami jeżdżą?
2015-06-16 19:47:47 Autor: Kuc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Cytuję: "zlokalizowane są 3 stacje i prawie 4 przejazdy przez tory kolejowe" czyli ile jest tych przejazdów? ;P
2015-06-16 20:31:03 Autor: krzysztof
---.205.46.215.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Władzo Podkowy Leśnej i inni samorządowcy. Róbcie wszystko, aby pojazdy szynowe były priorytetem. Jakie 20km/h w obrębie peronów? Spójrzcie na "normalne" koleje czy metro, gdzie wjazd na peron i wyjazd odbywa się na dużej prędkości. Minutka do minutki skrócenia czasu przejazdu sprawnej komunikacji szynowej zachęci do korzystania z niej. Efekt gwarantowany - tłumy chętnych. Autobusy wycięte w pień i ograniczona ilość osobówek. Anty przykład: Zduńska Wola - Łódź, gdzie każdy przejazd ŁKA pokonuje z prędkością 20km/h. Lepiej zamknąć linię.
2015-06-16 20:48:49 Autor: wz
---.dynamic.gprs.plus.pl
pwlk: ToPy są, tylko takie wukadkowe ;-). Np w km 8,200 na dwójce od kilku miesięcy jest przepalona żarówka....
2015-06-16 21:48:23 Autor: pat
---.ptim.net.pl
WKD (dawniej EKD) była pierwszą elektryczną koleją w Polsce - i nadal jest koleją. Kolej ma swoje przepisy i regulacje i trzeba ich przestrzegać, linie modernizować itp.
2015-06-16 23:19:46 Autor: paf
---.play-internet.pl
@ pwlk
Owszem, w Podkowie mieszkają dość majętni ludzie i każdy wozi tam tyłek samochodem po każdą relę.
Zgadzam się, że tam by pasował tabor tramwajowy (najlepiej dwusystemowy z integracją do jakiegoś fragmentu sieci tramwajowej m.st. Warszawy). No, ale samorządowcy zdecydowali się na to co mają.
2015-06-16 23:38:42 Autor: Stefan banderą
---.sggw.waw.pl
Niech WKD ogłosi separatyzm od UTK i jego durnych działań i po problemie.
W Podkowie jest pewnie ze 3 000 blachosmrodow.
2015-06-17 09:20:21 Autor: Tomek Janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
@pwlk: Ależ ToPy na WKD jak najbardziej są. To takie niepozorne, bure, zapyziałe jednokomorowe sygnalizatory. Zapala się na nich pojedyncze białe światło tuż przed przejazdem pociągu, jeżeli SSP jest sprawna.
2015-06-17 15:56:00 Autor: Maciek z Lublina
---.dynamic.chello.pl
Rogatki są na przejazdach kategorii A . Półrogatki są na przejazdach kategorii B . Trochę więcej staranności w artykułach !
2015-06-17 17:52:29 Autor: ziomej
---.centertel.pl
w Podkowie Lesnej dużo celebrytów jeździ po pijaku, mają dużo większa siłę przebicia niż taka kolejeczka
2015-06-17 19:08:30 Autor: pwlk
---.centertel.pl
@Tomek Janiszewski
Ja miałem na myśli ToPy, o których mowa w stosownym rozporządzeniu ministra. Te wynalazki na WKD mają z nimi niewiele wspólnego, w dodatku jak ktoś napisał powyżej, część z nich jest niesprawna od dłuższego czasu.