Lokalny serwis informacyjny „hej.mielec.pl” podaje, że sesję Rady Powiatu Mieleckiego zdominował temat utrzymania połączeń kolejowych na linii nr 25 między Ocicami a Dębicą. Na sesji ujawniono, że ruch kolejowy zostanie utrzymany na odcinkach: Dębica - Kochanówka i Mielec – Ocice.
Na środowej sesji Rady Powiatu Mieleckiego odbyło się głosowanie nad negatywnym stanowiskiem w sprawie zamiaru wyłączenia z eksploatacji odcinka linii kolejowej nr 25. Uczestniczyli w niej również przedstawiciele PKP Polskie Linie Kolejowe - Arkadiusz Krężel, przewodniczący rady nadzorczej PKP PLK oraz Mieczysław Borowiec, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Rzeszowie. Przedstawiciele zarządcy infrastruktury kolejowej stwierdzili, że nikt nie zamierza likwidować „Kolei Mieleckiej”, a jedynie ze względów finansowych zawiesić eksploatację odcinka linii nr 25 - zaprzestać prowadzenia prac utrzymaniowych i zamknąć posterunki ruchu. Dyrektor ZLK Rzeszów stwierdził, że przyszłość omawianej trasy zależy od decyzji władz województwa. Dla utrzymania linii kolejowej powinna ona zadeklarować chęć rewitalizacji tego odcinki i wskazać źródło finansowania. Ze strony radnych padł zarzut, że póki co brak jest decyzji ze strony PKP PLK, która „chowa się” za pojęciem „wyłączenie z eksploatacji”. Radni wskazali też na potrzebę jak najszybszej rewitalizacji odcinka linii nr 25. Jak relacjonuje „hej.mielec.pl”, Arkadiusz Krężel powiedział, „że nie można oczekiwać rewitalizacji linii, którymi „nikt nie będzie jeździł”. Wskazywał też na racjonalizację wydatków, potrzebę przeprowadzania modernizacji na najważniejszych, kluczowych traktach.”
Mimo takiego stanowiska, ruch na całym odcinku Ocice – Dębica nie zostanie wstrzymany wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Jak podaje lokalny serwis informacyjny - jest deklaracja, że utrzymane będą połączenia od Dębicy do Kochanówki i od Ocic do Mielca. Jednak w takiej sytuacji od kolei zostanie odcięta Elektrociepłownia Mielec, do której paliwo trafia w wagonach kolejowych. Likwidacja połączenia kolejowego zmusiłaby zakład do transportu węgla kamiennego samochodami, co negatywnie odbiłoby się na koszcie wytworzenia enegii i infrastrukturze drogowej. Pojawiła się jednak deklaracja, że negocjacje będą trwały nadal. Ich celem jest utrzymanie ruchu kolejowego na całej „Kolei Mieleckiej”.
Więcej