Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Metro: Wreszcie naprawią schody na Placu Wilsona

Dalej Wstecz
Data publikacji:
25-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Metro: Wreszcie naprawią schody na Placu Wilsona
Od końca stycznia nie działają jedne ze schodów ruchomych na stacji metra A-18 Plac Wilsona. Schindler, ich producent zapowiada naprawę na dzisiejszą noc, co nie oznacza jednak, że schody od razu ruszą.

Schody ruchome, łączą peron z antresolą południową, zostały wyłączone z użytkowania 29 stycznia br. decyzją Transportowego Dozoru Technicznego. – Przyczyną zatrzymania schodów jest usterka w postaci pęknięcia spoin łączących profile prowadnic stopni schodów – informuje Agnieszka Szylkin, szef marketingu w firmie Schindler, która wyprodukowała i serwisuje urządzenie.

Skąd tak długi czas przerwy w funkcjonowaniu schodów? – Usterka tego typu występuje bardzo rzadko i jest następstwem naturalnej oraz długotrwałej eksploatacji schodów ruchomych w warunkach transportu publicznego. Naprawa pękniętych spoin łączących profile prowadnic stopni schodów jest skomplikowanym procesem; przed jego rozpoczęciem konieczne jest spełnienie szeregu wymagań formalnych, m.in. wskazania optymalnej technologii naprawy, potwierdzonej pozytywną decyzją właściwej jednostki dozoru technicznego i przygotowania stosownej dokumentacji technicznej. Cały proces naprawy jest czasochłonny, ma jednak na celu zapewnienie długotrwałej i bezpiecznej eksploatacji urządzenia w przyszłości – zapewnia Szylkin. Jak dodaje, usterki schodów ruchomych mają w większości przypadków charakter indywidualny, co wpływa też na czas naprawy.

Schindler informuje, że naprawa spoin planowana jest na noc z 25 na 26 maja br. Nie oznacza to jednak, że od jutra schody będą już działać. – Kolejnym krokiem po dokonaniu naprawy jest wykonanie przez właściwą jednostkę dozoru technicznego badania laboratoryjnego, a następnie badania doraźnego. Ostatnim etapem jest dopuszczenie urządzenia do eksploatacji przez inspektora właściwej jednostki dozorującej – wyjaśnia Agnieszka Szylkin.

Tekst pochodzi z portalu Transport-publiczny.pl

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij