Partnerzy serwisu:
II linia metra

Będzie porozumienie Metra i Siemensa ws. zużywających się kół Inspiro?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Będzie porozumienie Metra i Siemensa ws. zużywających się kół Inspiro?
Jest szansa, że Metro i Siemens jednak porozumieją się ws. problemu nadmiernego zużywania się kół w nowych pociągach Inspiro i związanego z tym zużycia infrastruktury. – Idziemy w dobrym kierunku. Ważna jest dla nas współpraca – mówi Marek Sokołowski, członek zarządu Metra Warszawskiego. Spółka odrzuca też sugestie Faktu o tym, że infrastruktura nowej linii metra zagraża bezpieczeństwu przewozów. – To nie jest zjawisko mające wpływ na bezpieczeństwo, tylko na zużycie, co dla nas oznacza wymierne koszty – podkreśla Sokołowski.

Metro wzmaga się teraz z problemem zbyt szybkiego zużywania się kół w pociągach Inspiro i w efekcie nadmiernego zużycia infrastruktury, zwłaszcza na I linii. Spółka wystąpiła do producenta pojazdów o uznanie tego za wadę systemową i zleciła wymianę kół w ośmiu składach, zabezpieczając na ten cel środki z gwarancji bankowej. Siemens nie chciał uznać tego za wadę systemową i wystąpił do sądu o zabezpieczenie dowodu (co nie jest jednoznaczne z przesądzeniem o winie). Biegły w swojej opinii odniósł się tylko do II linii, uznając zarazem, że źródłem problemu są nieprawidłowo rozmieszczone i źle działające smarownice na trasie. Tę opinię z kolei odrzucało Metro, zarzucając biegłemu brak kompetencji.

Teraz temat zużywania się kół i infrastruktury wypływa ponownie, ale w nieco nowym świetle. Niedawno Fakt wyciągnął wspomnianą opinię biegłego. Na jej podstawie gazeta postawiła mocne wnioski ws. niewłaściwie skonstruowanej infrastruktury i zagrożenia dla bezpieczeństwa pasażerów, oczekując niejako dymisji prezesa spółki. Metro kategorycznie odrzuca te sugestie. – Eksploatacja jest bezpieczna i nie ma czego się obawiać – przekonuje Marek Sokołowski, członek zarządu Metra.

Odniósł się jednocześnie do zdjęć opublikowanych przez dziennik. – Znam opinię biegłego na pamięć. W mojej ocenie żadne ze zdjęć pokazanych przez Fakt nie pochodzą z opinii biegłego. Nie wiadomo kiedy zostały zrobione i czy w ogóle pochodzą z infrastruktury metra – twierdzi Sokołowski. Podkreśla poza tym, że pokazują one normalne zjawiska wynikające z produkcji i eksploatacji infrastruktury.

Wygląda jednak na to, że firmy – po posiedzeniu, na którym sąd zabezpieczył dowód – zakopały topór wojenny. Centrala Siemensa wysłała pismo z propozycją spotkania i rozpoczęcia konstruktywnych rozmów. – Bardzo cenimy sobie podejście dostawcy w zakresie chęci współpracy. Trwają teraz rozmowy. Chcemy przeprowadzić wspólne badania i znaleźć rozwiązanie techniczne – mówi teraz Sokołowski. Jak dodaje, rozmowy idą w dobrym kierunku i są pola do współpracy. Podobnie wypowiada się Siemens. – Zależy nam na znalezieniu rozwiązania tego problemu. Jesteśmy otwarci na rozmowę – podkreśla Kinga Jabłonowska, rzecznik Siemensa.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Zobacz również:

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Mikołaj Kobryński 23 lipca 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Zintegrowany transport

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 04 czerwca 2023

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

Zintegrowany transport

Wejścia na stacje metra na Ursynowie zyskają zadaszenie

inf. pras oprac. JM 18 października 2021

Alstom z kolejnym kontraktem na autonomiczne pociągi w Paryżu

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5