Partnerzy serwisu:
II linia metra

Będzie porozumienie Metra i Siemensa ws. zużywających się kół Inspiro?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-10-2015
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu, Transport-publiczny.pl

Podziel się ze znajomymi:

II LINIA METRA
Będzie porozumienie Metra i Siemensa ws. zużywających się kół Inspiro?
Jest szansa, że Metro i Siemens jednak porozumieją się ws. problemu nadmiernego zużywania się kół w nowych pociągach Inspiro i związanego z tym zużycia infrastruktury. – Idziemy w dobrym kierunku. Ważna jest dla nas współpraca – mówi Marek Sokołowski, członek zarządu Metra Warszawskiego. Spółka odrzuca też sugestie Faktu o tym, że infrastruktura nowej linii metra zagraża bezpieczeństwu przewozów. – To nie jest zjawisko mające wpływ na bezpieczeństwo, tylko na zużycie, co dla nas oznacza wymierne koszty – podkreśla Sokołowski.

Metro wzmaga się teraz z problemem zbyt szybkiego zużywania się kół w pociągach Inspiro i w efekcie nadmiernego zużycia infrastruktury, zwłaszcza na I linii. Spółka wystąpiła do producenta pojazdów o uznanie tego za wadę systemową i zleciła wymianę kół w ośmiu składach, zabezpieczając na ten cel środki z gwarancji bankowej. Siemens nie chciał uznać tego za wadę systemową i wystąpił do sądu o zabezpieczenie dowodu (co nie jest jednoznaczne z przesądzeniem o winie). Biegły w swojej opinii odniósł się tylko do II linii, uznając zarazem, że źródłem problemu są nieprawidłowo rozmieszczone i źle działające smarownice na trasie. Tę opinię z kolei odrzucało Metro, zarzucając biegłemu brak kompetencji.

Teraz temat zużywania się kół i infrastruktury wypływa ponownie, ale w nieco nowym świetle. Niedawno Fakt wyciągnął wspomnianą opinię biegłego. Na jej podstawie gazeta postawiła mocne wnioski ws. niewłaściwie skonstruowanej infrastruktury i zagrożenia dla bezpieczeństwa pasażerów, oczekując niejako dymisji prezesa spółki. Metro kategorycznie odrzuca te sugestie. – Eksploatacja jest bezpieczna i nie ma czego się obawiać – przekonuje Marek Sokołowski, członek zarządu Metra.

Odniósł się jednocześnie do zdjęć opublikowanych przez dziennik. – Znam opinię biegłego na pamięć. W mojej ocenie żadne ze zdjęć pokazanych przez Fakt nie pochodzą z opinii biegłego. Nie wiadomo kiedy zostały zrobione i czy w ogóle pochodzą z infrastruktury metra – twierdzi Sokołowski. Podkreśla poza tym, że pokazują one normalne zjawiska wynikające z produkcji i eksploatacji infrastruktury.

Wygląda jednak na to, że firmy – po posiedzeniu, na którym sąd zabezpieczył dowód – zakopały topór wojenny. Centrala Siemensa wysłała pismo z propozycją spotkania i rozpoczęcia konstruktywnych rozmów. – Bardzo cenimy sobie podejście dostawcy w zakresie chęci współpracy. Trwają teraz rozmowy. Chcemy przeprowadzić wspólne badania i znaleźć rozwiązanie techniczne – mówi teraz Sokołowski. Jak dodaje, rozmowy idą w dobrym kierunku i są pola do współpracy. Podobnie wypowiada się Siemens. – Zależy nam na znalezieniu rozwiązania tego problemu. Jesteśmy otwarci na rozmowę – podkreśla Kinga Jabłonowska, rzecznik Siemensa.

Więcej na portalu Transport-publiczny.pl

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Zobacz również:

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Pasażer

Madryt: Drzwi peronowe na linii metra. Wstęp do automatyzacji

Roman Czubiński 08 września 2024

Czy warto inwestować w metro?

Infrastruktura

Czy warto inwestować w metro?

Jakub Balik, Robert Wojciechowski 21 stycznia 2024

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

Pasażer

Metro: Nowe, szklane wejście na Świętokrzyskiej otwarte

inf. pras. UM Warszawa 24 sierpnia 2023

Hiszpania: CAF dostarczy 5 nowych pociągów dla Euskotren

Tabor i technika

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Infrastruktura

Jazda metrem w Tunisie. Tanio lecz brudno

Mateusz Kieruzal 02 lipca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij