Partnerzy serwisu:
Biznes

Stadler zNewagiem, CAF i2 spółki Pesy chcą dostarczyć 20 ezt dla PKP Intercity

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Data publikacji:
03-04-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Stadler zNewagiem, CAF i2 spółki Pesy chcą dostarczyć 20 ezt dla PKP Intercity
Dzisiaj PKP Intercity otworzyło oferty w przetargu na zakup 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz z usługą utrzymania. Oferty złożyły: Stadler w konsorcjum z Newagiem, Pesa, hiszpański CAF i ZNTK Mińsk Mazowiecki z grupy Pesa.

Warunki techniczne zamówienia budziły wiele kontrowersji wśród wykonawców. Ostatecznie na złożenie oferty zdecydowały się cztery podmioty. Oferta Stadler Polska z Newagiem wyniosła 1 156 200 000 zł brutto za pojazdy i 464 940 000 zł brutto za utrzymanie. Pesa Bydgoszcz żąda 1 316 100 000 złotych brutto za pojazdy i 255 717 000 zł brutto za utrzymanie. CAF złożył ofertę wartą 1 270 060 160 złotych netto (przy ocenie będzie dodany podatek VAT) za pojazdy i 184 684 500 złotych brutto za utrzymanie, a ZNTK Mińsk Mazowiecki 1 316 100 000 złotych brutto za pojazdy (tyle samo co Pesa) i 121 401 000 złotych brutto za ich utrzymanie.

Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zostaną uwzględnione trzy kryteria: cena za wykonanie przedmiotu zamówienia (waga 65 procent, w  tym 35 punktów procentowych - cena pojazdów i 30 punkt. proc. - cena utrzymania pojazdów), współczynnik masy pojazdu (waga 20), oraz udział płaskiej podłogi na długości użytecznej pojazdu (waga 15 proc.). Zgodnie z warunkami postępowania wszystkie pociągi mają być dostarczone nie później niż do końca października 2015 roku. Wartość zamówienia ma wynieść ok. 1,1 mld zł. Jak dowiedzieliśmy się w PKP Intercity, obecnie trwa ocena formalna ofert, a dopiero po niej nastąpi porównanie poprawnie złożonych ofert w celu wyłonienia zwycięzcy.

Nowe pociągi dla PKP Intercity, będą osiągać prędkość maksymalną 160 km/h. Zwycięzca postępowania zobowiąże się utrzymywać pojazdy aż przez 15 lat. Zespoły trakcyjne mają mieć nie więcej niż 150 metrów długości i masą mniejszą niż 300 ton. Jednocześnie każdy musi pomieścić 360 osób na miejscach siedzących, w tym 60 w pierwszej klasie (do tego rachunku nie będą wliczane miejsca składane i ustawione bokiem do kierunku jazdy).

W nowych pociągach Intercity nie zabraknie wi-fi i klimatyzacji. Zarówno pierwsza, jak i druga klasa będzie bezprzedziałowa. W klasie drugiej układ siedzeń przewidziany jest jako 2+2, a w klasie pierwszej - 2+1. Fotele w drugiej klasie mają mieć co najmniej 45 cm szerokości, podłokietniki, i stolik odchylany. Na każde dwa miejsca będzie przypadać jedno gniazdko do ładowania laptopa.  Pomiędzy siedzeniami zwróconymi do siebie będzie stał stół z rozkładanymi blatami. Fotele będzie można przechylać w granicach 10 stopni - jednocześnie siedzenie i oparcie. Więcej o nowych pociągach, w tym spis relacji, w których pojadą, można znaleźć tutaj.


Czytaj też:

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Prawo i polityka

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Roman Czubiński 12 września 2024

Mochocki: PLK i MI pracują nad nowym finansowaniem inwestycji kolejowych

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Roman Czubiński 03 września 2024

Zobacz również:

2 miliardy unijnego dofinansowania na tabor dla PKP Intercity

Biznes

2 miliardy unijnego dofinansowania na tabor dla PKP Intercity

inf. pras. PKP Intercity 30 października 2024

Więcej miejsc w pociągach PKP IC w czasie Wszystkich Świętych

Pasażer

Bilety międzynarodowe w nowym systemie e-IC 2.0 PKP Intercity

Biznes

Bilety międzynarodowe w nowym systemie e-IC 2.0 PKP Intercity

inf. pras. PKP Intercity, oprac. ms. 28 października 2024

Pozostałe z wątku:

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Prawo i polityka

Inwestycje kolejowe: Jak nie marnować pieniędzy publicznych?

Roman Czubiński 12 września 2024

Mochocki: PLK i MI pracują nad nowym finansowaniem inwestycji kolejowych

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Prawo i polityka

Tabor intermodalny: Wkrótce konkurs z FEnIKS

Roman Czubiński 03 września 2024

Zobacz również:

2 miliardy unijnego dofinansowania na tabor dla PKP Intercity

Biznes

2 miliardy unijnego dofinansowania na tabor dla PKP Intercity

inf. pras. PKP Intercity 30 października 2024

Więcej miejsc w pociągach PKP IC w czasie Wszystkich Świętych

Pasażer

Bilety międzynarodowe w nowym systemie e-IC 2.0 PKP Intercity

Biznes

Bilety międzynarodowe w nowym systemie e-IC 2.0 PKP Intercity

inf. pras. PKP Intercity, oprac. ms. 28 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5