W zimowej scenerii odbył się przejazd specjalny po torach Podlasia i Mazowsza. Składem złożonym z lokomotywy spalinowej SM42-067 PKP Cargo oraz trzech wagonów pasażerskich 112A PKP Intercity pokonał trasę o długości ok. 426 km.
Zgodnie z planem pociąg pokonał trasę: Białystok - Czeremcha - Granica Państwa (km 6,157) - Czeremcha - Mordy - Ujrzanów - Doły - Dziewule - Siedlce - Sokołów Podlaski - Siedlce - Czeremcha – Białystok. Zatem uczestnicy wydarzenia mogli „zaliczyć” trasy, po których nie kursują pociągi pasażerskie, np. Czeremcha - Granica Państwa czy Siedlce – Sokołów Podlaski. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami odbyły się tzw. „fotostopy” (przygotowane przez współorganizatora Krzysztofa Waszkiewicza) na liniach kolejowych: 32, 43, 55 (zdecydowanie najwięcej) oraz na stacjach: Strabla, Dziewule, Siedlce i Sokołów Podlaski.
W imprezie uczestniczyło ok. 130 osób, w tym obcokrajowcy z Czech, Niemiec i Anglii. Przejazd nie doszedłby do skutku, gdyby nie pomoc różnych osób i instytucji.
- Chciałem złożyć szczególne podziękowania dla: Zakładu Linii Kolejowych w Siedlcach (zwłaszcza dla pana Jerzego Suchodolskiego), który specjalnie dla nas otworzył stację Sokołów Podlaski w sobotę, Zakładu Linii Kolejowych w Białymstoku, w szczególności panom Tomaszowi Bobrowskiemu i Andrzejowi Kiermanowi za opracowanie regulaminu przejazdu na szlaku granicznym, dla pani Beaty Janowskiej i Mirosława Pawlusa z PKP Cargo Zakład Mazowiecko-Podlaski za przygotowanie lokomotywy SM42-067, która przed imprezą uległa awarii, spółce PKP Intercity za przygotowanie wagonów oraz dla Podlaskiego Oddziału Straży Granicznej - mówi „Rynkowi Kolejowemu” Ziemowit Czerski, współorganizator wydarzenia.