NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

ZUE bliskie kontraktu na linię z Łodzi do Zduńskiej Woli

| Martyn Janduła 07.10.2016 11

ZUE bliskie kontraktu na linię z Łodzi do Zduńskiej Woli
ZUE z najkorzystniejszą oferta w przetarguFot. PKP PLK
Zakończył się przetarg na prace przy linii kolejowej na odcinku od Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej. ZUE złożyło ofertę z najniższą ceną. Stanowiła ona jednak wyłącznie 50% oceny przetargowej. Z kolei parametry jakościowe są u wszystkich podmiotów mocno do siebie zbliżone. Wszystko zatem wskazuje, że zamówienie na ponad 300 mln zł trafi do krakowskiej firmy.
W piątek 7 października doszło wreszcie do otwarcia kopert z ofertami na modernizację odcinak od Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. Ogłoszony przetarg jest jednym z etapów usprawnienia przejazdów w obrębie Łódzkiego Węzła Kolejowego. Pozwoli to zintegrować transport miejski i kolejowy, a pociąg ułatwi codzienny dojazd do szkoły i pracy.

Efektem modernizacji 42-kilometrowej linii kolejowej na trasie Łódź Kaliska – Zduńska Wola będzie większe bezpieczeństwo, sprawny przejazd pociągów, lepsza obsługa pasażerów na stacjach i przystankach oraz możliwość szybszej jazdy pociągów. Po zakończeniu prac wzrośnie prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h. Pozwoli to na skrócenie czasu podróży na tym odcinku o około 15 minut.

Wszystko rozstrzygnie cena

W przetargu oceniano trzy parametry. Najwięcej punktów można było uzyskać za cenę oferty, bo 50%, z kolei za deklarowany termin realizacji i okres gwarancji odpowiednio – 30% i 20%. Do udziału w przetargu stanęło 9 podmiotów, które zaoferowały takie same parametry w kategorii terminu i gwarancji. Firmy zadeklarowały, że zrealizują zadanie w ciągu 38 miesięcy oraz udzielą na nie 72 miesiące gwarancji.

Wszystko wskazuje na to, że to wyłącznie cena zadecyduje o wyborze wykonawcy. Najmniej za realizację prac zaproponowała Grupa ZUE, która wyceniła swoją ofertę na 345,6 mln zł brutto. Druga najniższa oferta należała do Trakcji PRKiI - 355 470 861 zł brutto. Balzola złożyła ofertę na kwotę 359 mln zł, a Torpol zaoferował cenę 367,8 mln zł. Na kolejnym miejscu znalazło się konsorcjum Budimex z PKP Energetyka – 382 mln zł. Kolejne oferty przekroczyły pułap 400 mln zł.

W odniesieniu do z powyższych kryteriów to właśnie oferta złożona przez ZUE jest najkorzystniejsza.

Zakres prac


Na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola przebudowanych i wyremontowanych zostanie także 5 wiaduktów, 12 mostów kolejowych i 12 przepustów oraz wybudowana nowa kładka, która dodatkowo usprawni komunikację. Płynność ruchu pasażerskiego i towarowego zapewni wymiana torów, urządzeń srk i sieci trakcyjnej. Przebudowa 35 przejazdów, w tym wyposażenie 13 z nich w nowe urządzenia samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, podniesie poziom bezpieczeństwa podróży.

Rozpoczęcie prac planowane jest w 2018 r. a zakończenie dwa lata później. Inwestycja realizowana jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych nr 14, 811 na odcinku Łódź Kaliska – Zduńska Wola – Ostrów Wlkp., Etap I: Łódź Kaliska – Zduńska Wola”. Ogłoszone postępowanie jest jednym z 10 projektów zgłoszonych przez PLK w II naborze unijnego instrumentu finansowania „Łącząc Europę” (CEF), w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2014 – 2020.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź Kaliska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź Kaliska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS