NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)

| Dominik Lebda 29.07.2016 73

Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Przystanek osobowy Kraków Sanktuarium Fot. DL
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Nowy przystanek kolejowy Kraków Sanktuarium już służy pasażerom. To kolejny punkt na mapie miasta, który uzyskał dostęp do kolei pasażerskiej. Dzięki szybkiej realizacji inwestycji, pielgrzymi szybko i bezpiecznie dostają się do Centrum Jana Pawła II. 
Jak informowaliśmy tutaj, w niedzielę, tuż przed rozpoczęciem Światowych Dni Młodzieży, zakończył się pierwszy etap budowy nowego przystanku Kraków Sanktuarium, zlokalizowanego na linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim. Inwestycja została zrealizowana przez krakowski magistrat i firmę Sanel Sna. Pierwszy etap objął budowę peronów przystankowych, kładki południowej wraz z dojściami pieszymi i parkingu dla niepełnosprawnych. W II etapie, który ma zostać zrealizowany do 30 września br. wykonana zostanie kładka północna z dojściami i odwodnieniem. 

Przystanek położony jest na linii kolejowej, która pod koniec 2017 roku zostanie objęta systemem Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej obsługiwanej przez Koleje Małopolskie. Już teraz funkcjonuje część II linii SKA z Sędziszowa przez Miechów do Krakowa Głównego. W dalszej perspektywie zostanie wydłużona do Skawiny lub przystanku Podbory Skawińskie. Wszystko dzięki budowanej właśnie łącznicy kolejowej pomiędzy przystankami Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Inwestycja umożliwi eliminację zmiany kierunku jazdy pociągów, które kursują z/przez Kraków Główny w kierunku Skawiny czy Zakopanego. Budowa łącznika pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pociągów regionalnych i dalekobieżnych o około 10-20 minut. 

Estetyka przystanku, wraz z małą architekturą, różnią się od przystanków kolejowych budowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, znanych np. z trasy do lotniska czy Wieliczki. Mowa tutaj m.in. o kolorystyce i jakości wykorzystanych materiałów. Dominującym kolorem jest szary i jego odcienie. Co ciekawe, na peronie drugim został zachowany fragment starego wiaduktu. Koszt budowy przystanku, wraz z infrastrukturą, to ponad 28 mln zł, z czego ponad 23 mln zł to unijne dofinansowanie w ramach Osi Priorytetowej 4. Regionalna polityka energetyczna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. 



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (685)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Kraków (685)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS