NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)

| Dominik Lebda 29.07.2016 73

Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Przystanek osobowy Kraków Sanktuarium Fot. DL
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Zobacz nowy przystanek Kraków Sanktuarium (zdjęcia)
Nowy przystanek kolejowy Kraków Sanktuarium już służy pasażerom. To kolejny punkt na mapie miasta, który uzyskał dostęp do kolei pasażerskiej. Dzięki szybkiej realizacji inwestycji, pielgrzymi szybko i bezpiecznie dostają się do Centrum Jana Pawła II. 
Jak informowaliśmy tutaj, w niedzielę, tuż przed rozpoczęciem Światowych Dni Młodzieży, zakończył się pierwszy etap budowy nowego przystanku Kraków Sanktuarium, zlokalizowanego na linii kolejowej nr 94 Kraków Płaszów – Oświęcim. Inwestycja została zrealizowana przez krakowski magistrat i firmę Sanel Sna. Pierwszy etap objął budowę peronów przystankowych, kładki południowej wraz z dojściami pieszymi i parkingu dla niepełnosprawnych. W II etapie, który ma zostać zrealizowany do 30 września br. wykonana zostanie kładka północna z dojściami i odwodnieniem. 

Przystanek położony jest na linii kolejowej, która pod koniec 2017 roku zostanie objęta systemem Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej obsługiwanej przez Koleje Małopolskie. Już teraz funkcjonuje część II linii SKA z Sędziszowa przez Miechów do Krakowa Głównego. W dalszej perspektywie zostanie wydłużona do Skawiny lub przystanku Podbory Skawińskie. Wszystko dzięki budowanej właśnie łącznicy kolejowej pomiędzy przystankami Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki. Inwestycja umożliwi eliminację zmiany kierunku jazdy pociągów, które kursują z/przez Kraków Główny w kierunku Skawiny czy Zakopanego. Budowa łącznika pozwoli na skrócenie czasu przejazdu pociągów regionalnych i dalekobieżnych o około 10-20 minut. 

Estetyka przystanku, wraz z małą architekturą, różnią się od przystanków kolejowych budowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, znanych np. z trasy do lotniska czy Wieliczki. Mowa tutaj m.in. o kolorystyce i jakości wykorzystanych materiałów. Dominującym kolorem jest szary i jego odcienie. Co ciekawe, na peronie drugim został zachowany fragment starego wiaduktu. Koszt budowy przystanku, wraz z infrastrukturą, to ponad 28 mln zł, z czego ponad 23 mln zł to unijne dofinansowanie w ramach Osi Priorytetowej 4. Regionalna polityka energetyczna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Fotorelacje

Wiecej z regionu:

Kraków (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS