NUMER 11/2017
NUMER 11/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2017
szukaj
Śledź nas:

Pasażerowie już korzystają z przystanku kolejowego Kraków Sanktuarium

| inf. prasowa/Rynek Kolejowy 25.07.2016 78

 Pasażerowie już korzystają z przystanku kolejowego Kraków Sanktuarium
Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl
W niedzielę, tuż przed rozpoczęciem Światowych Dni Młodzieży, zakończył się pierwszy etap budowy. Wszystko dzięki wspólnym staraniom miasta i wykonawcy. Pierwszy etap objął budowę peronów przystankowych, kładki południowej wraz z dojściami pieszymi i parkingu dla niepełnosprawnych.
Jak informuje prowadzący inwestycję krakowski magistrat, Przedsięwzięcie stanowi ważny węzeł przesiadkowy na mapie miasta i ułatwi dojazd pociągiem dla mieszkańców gmin położonych na południe od Krakowa. Z nowego przystanku na trasie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej będą mogli korzystać pielgrzymi przybywający do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach oraz Centrum Jana Pawła II. - Co najistotniejsze jednak, dzięki budowie aż dwóch kładek przez magistralę kolejową, na inwestycji zyskają mieszkańcy okolicznych osiedli, dla których obecnie tory są barierą nie do pokonania – podkreśla Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski.

30 marca zawarta została umowa z wyłonioną w przetargu firmą Sanel Sna realizację zadania. Zlecenie na nadzór nad realizacją otrzymała firma Inżynierska ARCUS Jerzy Bajer. Po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży planowana jest kontynuacja realizacji inwestycji. W II etapie, który ma zostać zrealizowany do 30 września br. wykonana zostanie kładka północna z dojściami i odwodnieniem. 

Inwestycja jest realizowana na podstawie umowy, zawartej w październiku 2015 roku pomiędzy Gminą Miejską Kraków a PKP Polskimi Liniami Kolejowym S.A. w sprawie określenia zasad współdziałania przy realizacji przystanku osobowego Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej „Kraków Sanktuarium” na linii kolejowej nr 94 (Kraków Płaszów - Kraków Oświęcim), GMK powierzyła, a PLK zobowiązało się do nieodpłatnego pełnienia funkcji inwestora zastępczego w trakcie realizacji wspólnie prowadzonego zadania inwestycyjnego.

Warto zaznaczyć, że koszt budowy wraz z infrastrukturą to 28 774 600,26 zł, z czego 23 799 999,96 zł to unijne dofinansowanie w ramach Osi Priorytetowej 4. Regionalna polityka energetyczna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (733)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (733)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2017
NUMER 11/2017
Tegoroczną edycję targów Trako mamy już za sobą. Dziesiątki spotkań i konferencji, w których brali udział nasi dziennikarze, zaowocowały wieloma materiałami na portal i licznymi wywiadami do tego wydania „Rynku Kolejowego”. Statystyki czytelnictwa naszych artykułów w internecie pokazują, że największe zainteresowanie wzbudził elektryczny „Gagarin” zaprezentowany przez Rail Polska. Dużą popularnością cieszyły się także informacje dotyczące planów taborowych PKP Intercity i Przewozów Regionalnych oraz teksty poświęcone pojazdom zaprezentowanym przez Pesę, Newag czy Stadlera. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS