NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

Pasażerowie już korzystają z przystanku kolejowego Kraków Sanktuarium

| inf. prasowa/Rynek Kolejowy 25.07.2016 78

 Pasażerowie już korzystają z przystanku kolejowego Kraków Sanktuarium
Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl
W niedzielę, tuż przed rozpoczęciem Światowych Dni Młodzieży, zakończył się pierwszy etap budowy. Wszystko dzięki wspólnym staraniom miasta i wykonawcy. Pierwszy etap objął budowę peronów przystankowych, kładki południowej wraz z dojściami pieszymi i parkingu dla niepełnosprawnych.
Jak informuje prowadzący inwestycję krakowski magistrat, Przedsięwzięcie stanowi ważny węzeł przesiadkowy na mapie miasta i ułatwi dojazd pociągiem dla mieszkańców gmin położonych na południe od Krakowa. Z nowego przystanku na trasie Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej będą mogli korzystać pielgrzymi przybywający do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach oraz Centrum Jana Pawła II. - Co najistotniejsze jednak, dzięki budowie aż dwóch kładek przez magistralę kolejową, na inwestycji zyskają mieszkańcy okolicznych osiedli, dla których obecnie tory są barierą nie do pokonania – podkreśla Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski.

30 marca zawarta została umowa z wyłonioną w przetargu firmą Sanel Sna realizację zadania. Zlecenie na nadzór nad realizacją otrzymała firma Inżynierska ARCUS Jerzy Bajer. Po zakończeniu Światowych Dni Młodzieży planowana jest kontynuacja realizacji inwestycji. W II etapie, który ma zostać zrealizowany do 30 września br. wykonana zostanie kładka północna z dojściami i odwodnieniem. 

Inwestycja jest realizowana na podstawie umowy, zawartej w październiku 2015 roku pomiędzy Gminą Miejską Kraków a PKP Polskimi Liniami Kolejowym S.A. w sprawie określenia zasad współdziałania przy realizacji przystanku osobowego Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej „Kraków Sanktuarium” na linii kolejowej nr 94 (Kraków Płaszów - Kraków Oświęcim), GMK powierzyła, a PLK zobowiązało się do nieodpłatnego pełnienia funkcji inwestora zastępczego w trakcie realizacji wspólnie prowadzonego zadania inwestycyjnego.

Warto zaznaczyć, że koszt budowy wraz z infrastrukturą to 28 774 600,26 zł, z czego 23 799 999,96 zł to unijne dofinansowanie w ramach Osi Priorytetowej 4. Regionalna polityka energetyczna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Kraków (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Kraków (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS