Partnerzy serwisu:
Biznes

Zamówienie rządowe uratuje fabrykę Alstomu w Belfort

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
05-10-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Zamówienie rządowe uratuje fabrykę Alstomu w Belfort
Fot. Alstom
Ponad pięć tysięcy osób protestowało niedawno przeciwko zamknięciu zakładu Alstomu w Belfort. W obliczu przyszłorocznych wybór prezydent Francji zapowiedział uratowanie fabryki. Zostanie złożone rządowe zamówienie m.in. na nowe pociągi TGV.

Na początku września tego roku Alstom zapowiedział zakończenie produkcji lokomotyw w istniejącej od 1879 roku fabryce w Belfort do 2018 roku. Plan koncernu zakładał przeniesienie produkcji do oddalonego o 200 km Reichshoffen, pozostawienie w Belfort zakładu utrzymania oraz 80-procentową redukcję zatrudnienia (z możliwością przeniesienia pracowników do innych zakładów).

Po ogłoszeniu planu w fabryce rozpoczęły się protesty, w których wzięło udział nawet pięć tysięcy osób. W obliczu przyszłorocznych wyborów parlamentarnych i prezydenckich prezydent Francois Hollande zapowiedział utrzymanie produkcji i miejsc pracy. Rząd wszczął w tej sprawie negocjacje z narodowymi kolejami SNCF.

Kupują niepotrzebne pociągi

Przygotowany w tej sprawie plan ogłosili wczoraj (4 października) sekretarz stanu Christophe Sirugue i prezes Alstomu Henri Poupart-Lafarge. Jak donosi „Railway Gazette”, opiera są on na zamówieniu sześciu pociągów TGV do obsługi linii Paryż – Mediolan i 20 lokomotyw spalinowych do prac infrastrukturalnych przez zarządcę infrastruktury SNCF Réseau (dawniej RFF). Dodatkowo sam rząd ma zamówić 15 pociągów dużych prędkości Euroduplex do obsługi połączeń pomiędzy Marsylią a Bordeaux.

Komentatorzy podkreślają, że ostatnie wymienione zamówienie nie należy do racjonalnych, ponieważ miast tych nie łączy infrastruktura KDP. Rząd odpowiada, że w przyszłości przewidywana jest budowa linii z Bordeaux do Tuluzy i z Perpignan do Montpellier. Zostaną one jednak otwarte najwcześniej za siedem lat. Przez ten czas trzeba będzie ponosić wysokie koszty eksploatacji pociągów klasy KDP.

Zamówienie bez przetargu

Warto zaznaczyć, że według francuskich ekspertów zamówienie może zostać przyznane z tzw. wolnej ręki, dzięki umowie ramowej Alstomu z rządem z 2000 roku. Rząd zapowiedział również, że do końca listopada potwierdzi zakup kolejnych trzydziestu pociągów do obsługi linii konwencjonalnych dla fabryki w Reichshoffen.

Alstom zobowiązał się do zainwestowania 60 milionów euro w Belfort w ciągu najbliższych dwóch lat na przygotowanie produkcji nowego typu pociągów TGV oraz nowoczesnej lokomotywy spalinowej, a także kolejnych 10 milionów na rozwój usług świadczonych przez zakład. – Z zadowoleniem przyjmuję wszystkie deklaracje, a także mobilizację wszystkich zainteresowanych stron, mającą na celu zapewnienie przyszłości przemysłowej zakładów w Belfort oraz obciążenie pracą w innych zakładach we Francji – skomentował prezes Alstomu.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Tabor i technika

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Alstom 16 czerwca 2025

Alstom zwiększa moce produkcyjne. Duże inwestycje we Francji

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Roman Czubiński 28 marca 2025

Alstom dostarczy CLIP Intermodal kolejnych 5 Traxxów Universal

Tabor i technika

Alstom: 2000 wózków wyprodukowanych w Nadarzynie

Tabor i technika

Alstom: 2000 wózków wyprodukowanych w Nadarzynie

Roman Czubiński 15 stycznia 2025

Zobacz również:

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Tabor i technika

Alstom: Pierwsza Coradia już na testach w Norwegii

Alstom 16 czerwca 2025

Alstom zwiększa moce produkcyjne. Duże inwestycje we Francji

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Tabor i technika

Alstom: 18 Avelii Horizon dla Maroka

Roman Czubiński 28 marca 2025

Alstom dostarczy CLIP Intermodal kolejnych 5 Traxxów Universal

Tabor i technika

Alstom: 2000 wózków wyprodukowanych w Nadarzynie

Tabor i technika

Alstom: 2000 wózków wyprodukowanych w Nadarzynie

Roman Czubiński 15 stycznia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij