NUMER 11/2019
NUMER 11/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Trako 2019
szukaj
Śledź nas:

Z Legnicy i Lubina pojedziemy do Wiednia, Budapesztu i Berlina

| Michał Szymajda 08.11.2019 645

Z Legnicy i Lubina pojedziemy do Wiednia, Budapesztu i Berlina
Nightjet na stacji w RaciborzuFot. Michał Szymajda
Od 15 grudnia szykują się duże zmiany w siatce połączeń dalekobieżnych PKP Intercity na Dolnym Śląsku. Lubin, do którego dopiero w czerwcu, po wielu latach, wróciły pociągi regionalne, stanie się stacją, gdzie zatrzymają się nie tylko pociągi dalekobieżne, ale także międzynarodowe.
Zmianę trasy przejazdu pociągów łączących Wrocław i Zieloną Górę PKP Intercity zapowiedziało we wrześniu. Czas przejazdu ma się nie pogorszyć, ale za to spółka obsłuży dwa duże ośrodki miejskie: Legnicę i Lubin. Tylko jeden pociąg TLK pozostanie na starej trasie, przez Nadodrzankę, na odcinku między Wrocławiem a Głogowem, jadąc przez Brzeg Dolny, Wołów i Ścinawę.

Przez Legnicę i Lubin pojadą cztery dalekobieżne pociągi kategorii TLK i IC oraz, co szczególnie ważne, jeden pociąg międzynarodowy. PKP Intercity, wspólnie z zagranicznymi partnerami, postanowiło zmienić trasę międzynarodowego pociągu Nightjet, tak aby pojechał przez Lubin i Legnicę. Mieszkańcy tych miast będą więc mogli bezpośrednio dotrzeć do ważnych europejskich metropolii takich jak Berlin, Bratysława, Budapeszt, czy Wiedeń. Pociąg ten prowadzi bowiem wagony do każdego z tych miast, w różnym standardzie: od wygodnych wagonów z miejscami do siedzenia, przez kuszetki i wagony sypialne.

Co ważne, pasażerowie, którzy korzystają z tego połączenia, w pełnych relacjach (np. z Berlina do Wiednia), także nie powinni narzekać. Czas przejazdu, mimo, że trasa przez Legnicę i Lubin jest nieco dłuższa, skróci się o kilka minut. Między innymi dzięki temu, że pociąg ten, między Legnicą a Wrocławiem pojedzie z prędkością 160 km/h. Tym samym będzie to najszybszy skład pokonujący odcinek między Legnicą a stolicą Dolnego Śląska, w 35 minut (z powrotem w 39 minut).

To, że pociąg pojedzie w takiej relacji potwierdziły już Koleje Austriackie (OBB). Na stronie tego przewoźnika dostępne są już bilety w relacjach z Legnicy i Lubina do Berlina, Wiednia, Bratysławy i Budapesztu oraz pośrednich miejsc zatrzymania. Najtańsze bilety można kupić za 19 euro, następny próg cenowy to 24.90 euro, 29 euro i w górę. Za miejsce leżące w kuszetce dopłacimy 15 lub 20 euro, za miejsce w przedziale sypialnym 40 lub 50 euro. Z Wiednia pociąg wyjedzie o 22:10, do Legnicy dotrze około 6:10. Z Legnicy na południe Europy wyruszy około 22:10, w Wiedniu zakończy bieg o 7 rano.

To, że pociąg może pojechać przez Lubin, jest efektem dużej inwestycji PKP PLK, która diametralnie zmieniła warunki prowadzenia ruchu pomiędzy Rudną Gwizdanów a Legnicą. Piszemy o niej tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2019
NUMER 11/2019
Trako 2019 za nami! Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zajrzeli na nasze stoisko. Dla tych, którzy nie mieli okazji przyjechać do Gdańska przygotowaliśmy w tym numerze obszerną relację z targów. To oczywiście nie wszystko; piszemy również o integracja oferty ŁKA z autobusami regionalnymi, rozwoju Rail Capital Partners czy wyzwaniach dla przewozów towarowych. W numerze dużo o przyszłości: taborze do obsługi CPK, pociągach na wodór i przebiegu linii Ygrek przez aglomerację kalisko-ostrowską. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5