NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Wyniki przewozowe PKP Cargo za grudzień 2016

| inf. prasowa 27.01.2017 5

Wyniki przewozowe PKP Cargo za grudzień 2016
Fot. PKP Cargo
Grupa PKP Cargo w całym 2016 roku uzyskała 51,55 proc. udziału w rynku pod względem pracy przewozowej i 44,1 proc. pod względem masy towarowej – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego. W grudniu 2016 roku Grupa przewiozła o 3,6 proc. więcej ładunków niż w grudniu 2015 roku.
W porównaniu do wyników z 2015 roku, w grudniu ub. roku Grupa PKP Cargo zwiększyła przewozy m.in. kamienia, metali, kontenerów, innych artykułów chemicznych i nawozów. Większe przewozy kamienia to efekt sprzyjających warunków atmosferycznych, które umożliwiły kontynuowanie przewozów m.in. na budowę kilku obwodnic w kraju oraz na potrzeby modernizacji kilku linii kolejowych.

Na wzrost przewozów metali wpłynęły m.in. zlecone PKP Cargo do przewozu przez innego przewoźnika nadwyżki masy wyrobów metalowych produkowanych w jednej z hut w kraju oraz zwiększone zapotrzebowanie na przewozy realizowane dla kilku hut w kraju i zagranicą. Za większe przewozy kontenerów odpowiada m.in. wzrost przewozów do portów morskich i w odwrotnym kierunku oraz w tranzycie w kierunku wschód-zachód (rozwój przewozów z/do Chin), a także rosnące transporty koksu i zbóż w kontenerach. Zwiększone przewozy artykułów chemicznych to m.in. efekt wzrostu importu gazów ze Wschodu. Za większe przewozy nawozów odpowiada m.in. przyrost importu ze Wschodu (mocznik, chlorek potasu) oraz przyrost eksportu przez porty po odzyskaniu przewozów od konkurencyjnego przewoźnika.

Przyczyną mniejszych przewozów węgla kamiennego w grudniu 2016 roku w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku była m.in. utrata w 2015 roku części zleceń dla największych grup energetycznych w Polsce, a także zmniejszone przewozy w eksporcie przez porty morskie.

W porównaniu do poprzedniego miesiąca, w grudniu ub. roku wzrosły przewozy w kilku grupach towarowych, m.in. węgla kamiennego (zwiększenie dostaw dla kilku klientów z branży energetycznej oraz dla jednej z koksowni), rud i pirytów (większy import rudy żelaza przez porty morskie oraz ze Wschodu do hut na południu kraju), kontenerów (większe przewozy z/do portów morskich m.in. kontenerów z elektroniką i AGD oraz wzrost przewozów zrębki drzewnej i koksu w kontenerach) oraz zboża (większe przewozy w kraju oraz w eksporcie przez porty morskie). Mniejsze w grudniu ub. roku w porównaniu do listopada ub. roku były przewozy kamienia, w związku z sezonowym zmniejszaniem aktywności przemysłu budowlanego.

W grudniu 2016 roku udział rynkowy Grupy PKP Cargo w porównaniu do poprzedniego miesiąca w ujęciu masy towarowej zmalał z 45,33 proc. do 44,50 proc. (-0,83 p.p.), a w ujęciu pracy przewozowej zmniejszył się z 52,87 proc. do 50,94 proc. (-1,93 p.p.). W całym 2016 roku udział rynkowy Grupy PKP Cargo w ujęciu masy towarowej był o 3,7 p.p. niższy, a pod względem pracy przewozowej o 4,2 p.p. niższy r/r.

W grudniu ub. roku Grupa PKP Cargo przewiozła 8,8 mln ton towarów, o 3,6 proc. więcej niż w grudniu 2015 roku. W całym 2016 roku Grupa przetransportowała 98,2 mln ton (-8,4 proc. r/r). Wykonana praca przewozowa w grudniu ub. roku wyniosła 2,2 mld tkm, o 1,2 proc. mniej niż w grudniu 2015 roku, a w całym 2016 roku była równa 26,1 mld tkm (-7,5 proc. r/r).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS