NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Wykolejenie Darta w Katowicach [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 14.04.2016 146

Wykolejenie Darta w Katowicach [aktualizacja]
Fot. Silesia Info Transport
Wczoraj po południu w Katowicach doszło do wykolejenia pociągu Pesa Dart na stacji Katowice. Z szyn wypadła jedna oś pociągu podczas manewrów bez pasażerów.
Informacje portalu silesiainfotransport.pl, na którym można zobaczyć zdjęcie wykolejonego składu, potwierdziła rzeczniczka PKP Intercity Beata Czemerajda. – Wczoraj Dart podczas manewrów na torach postojowych wykoleił się jedną osią. Nic nikomu się nie stało. Skład jest teraz serwisowany przez producenta – powiedziała "Rynkowi Kolejowemu" rzeczniczka PKP Intercity.

Jak dodała, pasażerowie, którzy mieli tego dnia jechać pociągiem prowadzonym przez pociąg Pesa Dart do Warszawy skorzystali z innych połączeń przewoźnika. – Przyczynę zdarzenia poznamy po raporcie komisji – czy był to błąd ludzki, czy kwestia mechaniczna – mówi Czemerajda.

Do wykolejenia składu ED161-008 doszło ok. godziny 17:30. – Na miejsce zostali wysłani pracownicy serwisu Pesa w celu dokonania dalszych ustaleń – mówi rzecznik Pesy Michał Żurowski. Czynności te formalnie jeszcze się nie zakończyły, dlatego nie ma stanowiska dotyczącego przyczyn zdarzenia.

Jak udało się dowiedzieć "Rynkowi Kolejowemu", pojazd ED161-008 wykoleił się w trakcie manewrów na stacji na zamkniętej wykolejnicy Wk6. To raczej wyklucza usterkę taboru jako przyczynę zdarzenia.

Aktualizacja 

Jak poinformowała PKP PLK, zdarzenie nie miało wpływu na ruch pociągów .Dzisiaj o godzinie 3:00 służby techniczne PLK wkoleiły wózek Darta.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Katowice (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Katowice (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS