NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Ograniczenie ruchu na LK61: Jest stanowisko PLK

| Jakub Madrjas 15.12.2017 58

Ograniczenie ruchu na LK61: Jest stanowisko PLK
fot. Therud CC BY-SA 3.0
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego zdecydowanie przeciwdziała możliwemu zagrożeniu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. 13 grudnia wydał decyzję wprowadzającą ograniczenia ruchu kolejowego na odcinku Turów – Kucelinka na linii kolejowej nr 61 Kielce – Fosowskie.
Ograniczenia ruchu kolejowego na linii kolejowej Kielce – Fosowskie to efekt nieprawidłowości związanych z wprowadzeniem do użytkowania samoczynnej dwustawnej blokady liniowej.

Samoczynna blokada liniowa to zestaw semaforów i urządzeń, które z założenia mają zabezpieczać ruch pociągów na szlaku. Po modernizacji linii PKP PLK, zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 402/2013, miała obowiązek przeprowadzić pełną ocenę znaczenia zmiany w systemie kolejowym dla zabudowy takiej blokady liniowej.

Jednak prezes UTK stwierdził, że PLK nie przestrzegała nałożonych na zarządcę obowiązków, nie została przeprowadzona pełna ocena. Dotyczyła jedynie zmian technicznych i nie uwzględniała zagrożeń eksploatacyjnych. Brak przeprowadzenia pełnej oceny znaczenia zmiany (z uwzględnieniem kwestii eksploatacyjnych) skutkuje zagrożeniem bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

Prezes UTK zaznacza, że ostatecznie to PKP PLK jako zarządca infrastruktury, decyduje o rodzaju środków naprawczych minimalizujących stan zagrożenia.

Aktualizacja: Jest stanowisko PLK. Telefoniczne zapowiadanie oprócz blokady liniowej

Na prośbę "Rynku Kolejowego" stanowisko w sprawie ograniczenia ruchu przedstawił zarządca infrastruktury: - Na linii kolejowej nr 61 pomiędzy stacjami Kucelinka – Turów obowiązujące zasady prowadzenia ruchu gwarantują bezpieczeństwo kursowania pociągów po wprowadzeniu do eksploatacji blokady dwustawnej. Zapewnia to wprowadzone równocześnie telefoniczne zapowiadanie pociągów tzn. - na szlaku pomiędzy stacjami Kucelinka – Turów znajdować się może jeden pociąg - informuje rzecznik Mirosław Sieminiec.

Jak podaje, w  związku z decyzją Prezesa UTK PKP Polskie Linie Kolejowe podjęły dodatkowe działania w obszarze bezpieczeństwa, które nie wpływają na zmiany w rozkładzie jazdy. - PLK jest w posiadaniu Raportu oceny znaczenia zmiany eksploatacyjnej z dnia 04.05.2017r., przeprowadzonej z udziałem kluczowych przewoźników. Proces uzyskiwania zezwolenia na dopuszczenie podsystemu strukturalnego „sterowanie” ( tzn. wszystkich urządzeń pomiędzy stacjami i ich wzajemnej współpracy) do eksploatacji realizowany jest zgodnie z regulacją wynikającą z zapisów Ustawy o Transporcie Kolejowym - zapewnia rzecznik.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS