NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

UTK zbada powrót z sylwestra w Zakopanem

| Jakub Madrjas 02.01.2018 336

UTK zbada powrót z sylwestra w Zakopanem
Fot. Patryk Farana
Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", Urząd Transportu Kolejowego zbada sprawę nieudanego powrotu z organizowanego przez Telewizję Polską Sylwestra Marzeń w Zakopanem. PKP Intercity było partnerem wydarzenia, ale podstawiony pociąg specjalny nie był w stanie zabrać wszystkich chętnych. 
O sprawie paraliżu na dworcu w Zakopanem po zabawie sylwestrowej informowaliśmy już wczoraj. Zgodnie z planem z Zakopanego o godz. 3:23 miał odjechać specjalny (dodatkowy) skład, złożony z ośmiu wagonów. Mógł pomieścić ok. 900 osób, jednak chętnych było o jedną trzecią więcej. Na peronie zostali pasażerowie, którzy mieli bilety ze wskazaniem miejsca, podróżni z biletami bez gwarancji miejsca i pasażerowie zupełnie bez biletów. Dochodziło do przepychanek i awantur, na miejsce zostały wezwane służby porządkowe. Skład odjechał dopiero ok. godz. 4:40. Sytuacja powtórzyła się przy kolejnym pociągu PKP Intercity, który miał odjechać o godz. 7:46. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

UTK zbada sprawę 

Zapytaliśmy Urząd Transportu Kolejowego oraz Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa o to, czy zbadane zostaną przyczyny tej sytuacji. Odpowiedzi MIB jeszcze nie mamy, ale rzecznik UTK Tomasz Frankowski poinformował "Rynek Kolejowy", że prezes Urzędu Ignacy Góra wystosuje oficjalne pismo do przewoźnika z prośbą o wyjaśnienie sprawy. Przede wszystkim wyjaśnione ma zostać, ile zostało sprzedanych biletów bez gwarancji miejsca siedzącego i jakie kroki podjął przewoźnik, by zapewnić przejazd wszystkim osobom, którym sprzedał bilet. Jak zaznacza rzecznik, prezes UTK zareagował na ogólnodostępne informacje w tej sprawie, bo żadna oficjalna skarga na działanie PKP Intercity do urzędu jeszcze nie wpłynęła. 

"Rynek Kolejowy" również poprosił PKP Intercity o dodatkowe szczegóły na temat tego zdarzenia. Jak przypomniała rzeczniczka PKP IC Agnieszka Serbeńska, spółka była jedynym przewoźnikiem, który uruchomił pociągi z Zakopanego w godzinach od zakończenia imprezy sylwestrowej aż do godziny 9.00. Warto też pamiętać, że połączenie kolejowe do Zakopanego jest na znacznym odcinku jednotorowe, przez co charakteryzuje się ograniczoną przepustowością.

Maksymalnie osiem wagonów

Do tego uwarunkowania technicznie uniemożliwiają, zdaniem PKP IC, wydłużanie składu pociągu o kolejne wagony. Pociąg specjalny, który 1 stycznia br. uruchomiło PKP Intercity początkowo miał być zestawiony z 5 wagonów. – W związku ze wzmożonymi potokami podróżnych zostały dołączone kolejne 3 wagony, co stanowiło już maksymalną długość składu na wspomnianym odcinku – tłumaczy Serbeńska. Jak dodaje, w związku z brakiem technicznych możliwości dalszego wydłużenia pociągu, PKP Intercity zapewniło dodatkowy autokar ok godz. 5:00, z którego mogli skorzystać podróżni z biletami na przejazd pociągiem. Tym samym przewoźnik zapewnił przejazd dla ok. 900 pasażerów. Autobus utknął zresztą w ogromnych, kilkudziesięciokilometrowych korkach na Zakopiance –dlatego też nie było sensu podstawiać kolejnych autobusów. 

Jak wyjaśnia Agnieszka Serbeńska, pociąg specjalny był dedykowany podróżom do Krakowa z możliwością przesiadek na pociągi odjeżdżające m.in. w kierunku Warszawy (z czego skorzystało w sumie ok 200 z ok 1200 wszystkich pasażerów), a nie do ruchu regionalnego, m.in. Chabówki czy Nowego Targu. A jak tłumaczy, sporo osób pojawiała się na dworcu bez ważnego biletu na przejazd, licząc właśnie na możliwość odbycia podróży uruchamianym przez przewoźnika pociągiem do stacji pośrednich pomiędzy Zakopanem i Krakowem lub do samego Krakowa bez kontynuowania dalszej podróży pociągami PKP Intercity.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zakopane (168)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Zakopane (168)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS