NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Umowa na budowę przystanków PKM w Gdyni podpisana

| inf. pras. 23.09.2016 12

Umowa na budowę przystanków PKM w Gdyni podpisana
PKM SA oraz konsorcjum firm Budimex SA i Ferrovial Agroman SA podpisały umowę na budowę dwóch dodatkowych przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na linii kolejowej 201 w Gdyni.  Budowa przystanków PKM Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion rozpocznie się jeszcze jesienią 2016 r., a zakończy się – zgodnie z umową – do 31 lipca 2017 r.
W uroczystości, która miała miejsce 22 września podpisania umowy wzięli udział: marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk, członek Zarządu Województwa Pomorskiego Ryszard Świlski, prezes PKM SA Grzegorz Mocarski, prezes Budimeksu SA Dariusz Blocher, wiceprezydent Gdyni Marek Stępa, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdyni Julian Skrochocki oraz przedstawiciele pomorskich mediów.

– Chciałbym podziękować przedstawicielom wszystkich interesariuszy tego projektu – miastu Gdynia, PKP PLK i PKM SA, którzy są tu dzisiaj z nami, za wspólną pracę i skuteczne poszukiwanie rozwiązań, które dziś pozwalają nam na realizację tych dwóch przystanków – mówił marszałek województwa Mieczysław Struk podczas spotkania w siedzibie PKM SA. – Dzięki temu już za rok mieszkańcy Gdyni w większym niż obecnie zakresie będą mogli korzystać z nowej osi komunikacyjnej w naszej metropolii i regionie. Od samego początku Gdynia była dla nas ważnym elementem projektu PKM i cieszę się, że żmudny etap przygotowywania tej inwestycji dziś dobiega końca, a przed nami budowa, na którą czaka wielu mieszkańców Gdyni i całego Pomorza.

W ramach budowy przystanków PKM Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion na każdym z nich powstaną dwa jednokrawędziowe perony o długości nieco ponad 160 m i zmiennej szerokości od 4,5 do 7,7 m. Projekt zakłada także budowę wind i schodów oraz powiązanie ich z istniejącym układem komunikacyjnym. Na każdym z przystanków znajdzie się także charakterystyczne dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej zadaszenie wejść na przystanki – tzw. „czerwona wstążka” oraz dodatkowe mniejsze wiaty szklane na samych peronach.

Na zlokalizowanym w wąwozie przystanku Gdynia Karwiny zaplanowana jest budowa kładki o długości 23,5 m, umożliwiającej przejście pomiędzy peronami. Natomiast na przystanku Gdynia Stadion w istniejącym już nasypie kolejowym powstanie tunel o długości 13,4 m i szerokości 6,2 m, którym pasażerowie będą mogli przejść z jednego peronu na drugi. Wyzwaniem dla projektantów i wykonawcy jest także przebudowa układu torowego, zwłaszcza tzw. splot torowy na wysokości przystanku PKM Gdynia Karwiny. Wykonanie w tym miejscu toru wieloszynowego umożliwi swobodny przewóz ciężkich ładunków ponadgabarytowych, jakie przewożone są linią 201 do portu w Gdyni. Dzięki temu rozwiązaniu udało się uniknąć konieczności obniżenia krawędzi peronowej przy jednym z torów i wszystkie nowo budowane perony utrzymane będą w jednakowym standardzie (76 cm wysokości), co pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo i komfort podróży.

Budowa obu przystanków rozpocznie się jeszcze jesienią 2016 r. i na pewno wiązać się będzie z czasowym zamykaniem na zmianę jednego z dwóch torów, co z kolei wpłynie na przepustowość tego odcinka linii 201. Na razie jednak jest jeszcze za wcześnie na stwierdzenie, czy i jakie będą utrudnienia związane z budową nowych przystanków Pomorskiej Kolei Metropolitalnej na terenie Gdyni.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdynia (225)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdynia (225)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5