NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Ukraina: Balczun wyciąga nowe, piętrowe Skody z krzaków

| Witold Urbanowicz 06.10.2016 173

Ukraina: Balczun wyciąga nowe, piętrowe Skody z krzaków
fot. Fb Wojciecha Balczuna
Wojciech Balczun, szef Kolei Ukraińskich, zapowiedział, że drugi z piętrowych pociągów Skody, zakupionych na Euro 2012, zostanie ponownie włączony do ruchu na trasie ze Lwowa do Kijowa. Nowe składy zostały odstawione jeszcze w 2014 r. z powodu braku ważnych przeglądów.
Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia) kupiły dwa piętrowe pociągi Skoda EJ675 City Elephant na mistrzostwa piłkarskie Euro 2012. Każdy skład składa się sześciu członów. Pociągi woziły kibiców, ale w listopadzie 2014 r. zostały odstawione z powodu braku rutynowych przeglądów.

Teraz, po tym jak Wojciech Balczun został szefem Kolei Ukraińskich, pociągi ponownie są uruchamiane. Pierwszy pociąg wyruszył na trasę w lutym między Charkowem a Kijowem. – Nareszcie wyciągamy z krzaków dalekobieżne Skody. Mówiłem o tym już w pierwszym tygodniu mojej prezesury. Trzymanie takiego pociągu bez ruchu było co najmniej niedbałością, jeśli w ogóle nie powinno być przedmiotem zainteresowania prokuratorów – przekazał Wojciech Balczun, szef Kolei Ukraińskich.

Aktualnie drugi pociąg przechodzi przeglądy i naprawy. W tym tygodniu specjaliści z Czech przeprowadzą niezbędne testy. – Służby powinny zapewnić gotowość do ruchu od 1 listopada, ale liczę, że uda się to zrobić w II połowie października – mówi Balczun.

Jednocześnie podjęto decyzję o wykreśleniu składów ze stanu Południowej Kolei i wpisaniu ich na stan Szybkich Ukraińskich Kolei. – To logiczny krok – firma posiada odpowiedni potencjał techniczny, wykwalifikowany personel i niezbędne doświadczenie w eksploatacji szybkiego taboru – wskazuje Wojciech Balczun.

Oprócz trasy Kijów – Połtawa – Charków składy miałyby kursować w relacji Kijów – Winnica – Chmielnicki – Tarnopol – Lwów. – W tej chwili mamy już dobre połączenie Kijów – Lwów. Pociąg jedzie 4 godz. 55 minut i ma minimalną liczbę przystanków – mówi Balczun. Według założeń Skody miałyby zatrzymywać się na trasie w większych miejscowościach i dowozić ich do szybkiego połączenia.

Skody pozwolą uwolnić 18 wagonów obecnie obsługujących trasy do Charkowa i Lwowa. Zostaną one skierowane do obsługi nowego szybkiego połączenia Kijów – Chersoń.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (226)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (226)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS