NUMER 10/2017
NUMER 10/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Polska kolej roku 2017
szukaj
Śledź nas:

Ukraina: 4 mld dolarów na tabor

| Kasper Fiszer 13.09.2017 40

Ukraina: 4 mld dolarów na tabor
Pociąg Kolei Ukraińskichfot. Kasper Fiszer.
Koleje Ukraińskie zapowiadają bardzo duże inwestycje – przede wszystkim w modernizację i zakup nowego taboru. Realizacji śmiałych planów sprzyjać ma nowy system taryfowy dla nadawców towarowych oraz zmiana sposobu zarządzania olbrzymim przedsiębiorstwem. Do 2021 r. nakłady inwestycyjne mają osiągnąć niemal 7 mld dolarów amerykańskich.
Koleje Ukraińskie (Ukrzaliznycia, UZ) poinformowały wczoraj o swoich planach inwestycyjnych w perspektywie roku 2021. Padające w oficjalnym komunikacie prasowym sumy, jakie chciałoby przeznaczyć na rozwój państwowe przedsiębiorstwo, są imponujące: w ciągu najbliższych czterech lat UZ planuje wydać na ten cel 6,9 mld dolarów amerykańskich, a większość tych środków przeznaczona ma zostać na odnowę parku taborowego (4 mld) – zarówno w zakresie wagonów, jak i taboru trakcyjnego. Pozostałymi obszarami inwestycji mają być infrastruktura oraz personel.

UZ: widzimy związek pomiędzy wielkością przewozów a stanem taboru

Podstawowe założenia kierownictwa UZ na najbliższe lata przedstawił p.o. prezes przedsiębiorstwa Jewhen Krawcow (który zastąpił na tym stanowisku Wojciecha Balczuna). Według niego strategia działalności kolei ma opierać się na pięciu filarach: przewozach towarowych wraz z logistyką, przewozach pasażerskich, infrastrukturze, usługach trakcyjnych oraz produkcji i serwisie. Lakoniczny komunikat prasowy nie precyzuje jednak, jakie konkretne działania mają zostać podjęte w celu rozwoju w poszczególnych sektorach działalności.

Wiadomo jednak, że duży nacisk ma zostać położony na odnowę floty. – Widzimy związek pomiędzy wielkością przewozów a stanem parku taborowego. Jest więc oczywiste, że będziemy go intensywnie odnawiać. Na niezbędne inwestycje w tabor i infrastrukturę potrzebujemy blisko 1 mld dolarów rocznie – powiedział Jewhen Krawcow podczas tzw. okrągłego stołu z innymi przedstawicielami rynku transportowego. UZ planuje zarówno modernizować istniejący, jak i inwestować w nowy tabor. Priorytetem mają być także działania w zakresie infrastruktury, ale w ocenie p.o. prezesa UZ do ich podjęcia w oczekiwanym wymiarze niezbędne jest znalezienie dodatkowych środków finansowych.

Automatyczna indeksacja taryfy towarowej

Wciąż trudna sytuacja przedsiębiorstwa ma ulegać poprawie dzięki nie tylko zakupom, lecz także zmianie sposobu zarządzania. Jewhen Krawcow zapowiedział, że przygotowywane będą plany średniookresowe, przynajmniej trzyletnie, które ułatwią budowanie strategii krótkoterminowej. – Firma powinna mieć plan finansowy na początku każdego roku. Nie do zaakceptowania jest sytuacja, w której nie jest on jeszcze zatwierdzony – podkreślał.

Jewhen Krawcow zapewnił tez o pełnej gotowości do prowadzenia otwartego dialogu w sprawie reformy przedsiębiorstwa nie tylko z władzą, ale też z biznesem. Jednym ze źródeł finansowania planowanych inwestycji ma być indeksacja cennika przewozów towarowych. – Jesteśmy gotowi, by wskazać, jak wydamy te pieniądze – podkreślał szef UZ. Koleje Ukraińskie zapowiedziały wprowadzenie nowego systemu taryfowego w segmencie przewozu ładunków. Zakłada on długookresową indeksację cen opartą o indeks cen producentów przemysłowych.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Ukrzaliznycia (45)

Więcej z regionu:

Ukraina (240)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Ukrzaliznycia (45)

Wiecej z regionu:

Ukraina (240)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2017
NUMER 10/2017
W związku z targami Trako 2017 przygotowaliśmy trzy edycje „Rynku Kolejowego” z różnymi okładkami. Numer jest dostępny bezpłatnie na targach na naszym stoisku: nr 04 w hali B. Serdecznie zapraszamy! W tym wyjątkowym numerze postanowiliśmy podsumować aktualny stan polskiej kolei. Analizujemy zmiany w Krajowym Programie Kolejowym, pokazujemy, jakie zmiany czekają Centralną Magistralę Kolejową i jakie wyzwania stoją przez PKP Intercity i PolRegio. Nie brakuje ważnych rozmów, w tym z prezesami spółek: PKP SA, PKP Intercity, STK, OT Logistics, ZUE, KZN „Bieżanów”, Torprojektu, czy Pol-Miedź Trans. Ciekawej lektury nie zabraknie – objętość tego numeru wynosi ponad dwieście stron!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS