Partnerzy serwisu:
Biznes

Udany test ICE w Eurotunelu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
18-10-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wś, Rynek Kolejowy/Frankfurter Allgemeine Zeitung, 18 października 2010

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Udany test ICE w Eurotunelu
Sukcesem zakończyła się próba ewakuacji pociągu ICE należącego do Deutsche Bahn w tunelu pod kanałem La Manche. Test z udziałem 300 pasażerów przeprowadzono w nocy z soboty na niedzielę. Tym samym Deutsche Bahn zrobiło kolejny krok na drodze do uruchomienia bezpośrednich połączeń do Londynu.

Jak poinformowała Deutsche Bahn, w nocy z soboty na niedzielę w tunelu pod kanałem La Manche przeprowadzono test bezpieczeństwa oraz próbę ewakuacji pasażerów na tory z pociągu ICE. Test z udziałem 300 uczestników przeprowadzono dwukrotnie. Rzecznika spółki Eurotunnel Groupe powiedziała dziennikowi "Frankfurter Allgemeine Zeitung", że „na pierwszy rzut oka można go uznać za sukces”.

Na potrzeby testu skład ICE zbudowany przez niemieckiego Siemensa wjechał do tunelu holowany przez lokomotywę. Obie próby przeprowadzone między godziną 0.30 a 4.00 przebiegły pomyślnie. „Szczegółowe wyniki testów powinny być znane już niedługo – dodała rzecznika Eurotunnel Groupe.

Ćwiczenia ewakuacyjne były „pierwszym, bardzo ważnym etapem procedury przyznania zezwolenia pociągom ICE na poruszanie się w Eurotunelu – powiedział "Frankfurter Allgemeine Zeitung" Joerg Boenisch, rzecznik Deutsche Bahn. Pociągi niemieckiego przewoźnika nie mogły jeździć tunelem do tej pory ze względu na szczególne wymagania dotyczące bezpieczeństwa. Przepisy dotyczące poruszania się pociągów w tunelu przewidują bowiem, że pociągi o długości 400 metrów muszą być jednoprzestrzenne, aby pasażerowie mogli w sytuacji zagrożenia przemierzyć skład z jednego końca na drugi. Nowoczesne składy ICE składają się jednak z dwóch niezależnych jednostek o długości 200 metrów każda, które są ze sobą połączone.

Po „pomyślnym przebiegu” ćwiczeń ewakuacyjnych, Deutsche Bahn jest nastawione „bardzo optymistycznie” do przyznania pozwolenia pociągom ICE na poruszanie się w tunelu – powiedział rzecznik DB. Po testach skład ICE wrócił do terminalu w pobliżu Eurotunelu we francuskim mieście Calais, skąd w nocy z poniedziałku na wtorek wyruszy, aby po raz pierwszy przejechać przez cały tunel do Londynu, gdzie zaprezentują go prezes Deutsche Bahn Ruediger Grube oraz niemiecki minister transportu Peter Ramsauer (CSU).

Deutsche Bahn od dawna zabiega o zgodę na uruchomienie połączenia szybkiej kolei łączącej Niemcy, Francję i Wielką Brytanię. Obecne władze koncernu postawiły sobie to zadanie wręcz jako punkt honoru.

Przed udanymi próbami ewakuacji w środę odbył próbny wjazd pociągu ICE do Eurotunelu. Na jego pokładzie znajdowali się wówczas tylko maszyniści i technicy DB oraz zarządcy Eurotunelu. Skład poruszał się z prędkością do 30 km/godz. i po kilometrze zawrócił w stronę Francji.

DB liczy, że uruchomienie połączeń z Niemiec do Wielkiej Brytanii, a w szczególności między centrami finansowymi Frankfurtem i Londynem, będzie bardzo opłacalne dla spółki. Ruediger Grube zdradził, że liczy na więcej niż milion podróżnych rocznie na tej trasie. Ważnym aspektem tego przedsięwzięcia jest także duży prestiż oraz symbol międzynarodowego kursu DB.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Zobacz również:

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Tabor i technika

Niemieckie media narzekają na Deutsche Bahn

Michał Szymajda 24 lipca 2023

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Pasażer

Nowości taryfowo-rozkładowe z Niemiec

Artur Bogdanowicz 04 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Prawo i polityka

Czy dojdzie do podziału koncernu Deutsche Bahn?

Artur Bogdanowicz 18 kwietnia 2023

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Biznes

Rekordowe pensje zarządu Deutsche Bahn

Artur Bogdanowicz 31 marca 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5