NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Szykuje się zamiana zestawów kołowych w ED74

| Martyn Janduła 10.02.2017 92

Szykuje się zamiana zestawów kołowych w ED74
ED74 na szlakuFot. FAREN, SM42.pl
Przewoźnik PKP Intercity ogłosił przetarg na zamianę zestawów kołowych pomiędzy czynnymi a nieczynnymi jednostkami ED74. Zabieg ten ma pozwolić na zachowanie obecnie czynnych pociągów w ciągłej eksploatacji.
Przedmiotem zamówienia PKP Intercity jest wykonanie zamiany zestawów kołowych pomiędzy pięcioma czynnymi a pięcioma nieczynnymi pojazdami serii ED74 z jednoczesnym wykonaniem naprawy na poziomie P4 zestawów kołowych, które po zamianie zostaną zamontowane w pojazdach czynnych.

Na swoim stanie przewoźnik posiada 14 składów ED74 o nazwie Bydgostia. Zamawiający przewiduje, że wykonawca będzie miał 12 miesięcy na wykonanie prac. Czynność zamiany wraz z naprawą zestawów kołowych dla pierwszej pary pojazdów ma się odbyć w ciągu 130 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy. Dla każdej kolejnej party ezt – w ciągu 60 dni kalendarzowych.

Poza zamianą zestawów kołowych pomiędzy jednym czynnym i jednym nieczynnym pojazdem wraz z rewizją zestawów kołowych, PKP Intercity wymaga również wyosiowania, zaosiowania i regulacji nacisków pojazdów, naprawy przekładni oraz wymiany łożysk osiowych. Przewidziano również prace dodatkowe, które będą polegały na wymianie tarcz hamulcowych (40 szt. tarcz hamulcowych na 1 ezt), wymianie okładzin hamulcowych (80 okładzin na 1 ezt), wymianie kół monoblokowych (20 kół monoblokowych na 1 ezt) i wymianie osi zestawów kołowych (10 osi na 1 ezt).

Celem przeprowadzenia tych prac, jak tłumaczy Cezary Nowak, rzecznik PKP Intercity, jest zachowanie w ciągłej eksploatacji 7 pojazdów serii ED74, posiadających ważne świadectwo sprawności technicznej. – Uwzględniając zużycie eksploatacyjne zestawów kołowych, jak i bardzo długi okres oczekiwania na dostawę nowych kół, zachodzi konieczność ich zamiany pomiędzy pięcioma czynnymi a pięcioma nieczynnymi pojazdami serii ED74 wraz z wykonaniem naprawy P4 – dodaje.

Zamawiający zastosował dwa kryteria wyboru wykonawcy. Cena stanowi 80%, resztę punktów można uzyskać za termin gwarancji na wykonaną usługę – 20%. Oferent zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 96 tys. zł. Oferty można składać do 17 marca 2017 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS