NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Stanieją bilety kolejowe do Czech i Austrii. Leo Express bez pociągów Warszawa – Praga

| Michał Szymajda 09.11.2016 73

Stanieją bilety kolejowe do Czech i Austrii. Leo Express bez pociągów Warszawa – Praga
Poprawi się oferta połączeń kolejowych do południowych sąsiadów PolskiFot. Motortram, SM42.pl
Prezes PKP Intercity Marek Chraniuk zapowiedział działania, które pozwolą poprawić frekwencję w pociągach jadących do Czech i Austrii. W związku z rozwojem przewoźników autobusowych do południowych sąsiadów Polski, oferta przewoźnika straciła sporo na atrakcyjności.
Działania PKP Intercity idą dwutorowo – przewoźnik chce z jednej strony poprawić napełnienie składów w kraju, z drugiej, poprawić frekwencję w całej relacji. Temu pierwszemu celowi służyć będzie zmiana kategorii pociągów Praha, Porta Moravica i Varsovia na odcinku krajowym z EIC na IC, co doprowadzi w niektórych wypadkach do obniżki cen biletów prawie o połowę (bilet na pociąg IC/TLK z Warszawy do Katowic kupiony w dniu odjazdu kosztuje 60 zł, w taryfie EIC, w ramach której w kraju kursują pociągi EuroCity, nawet 119 zł).

Taniej z ÖBB

Jeśli chodzi o działania w kwestii poprawienia ofert w połączeniach międzynarodowych, PKP Intercity rozmawia ze stroną austriacką. Rozmowy mają być dość zaawansowane.

– Prowadzone są rozmowy z Kolejami Austriackimi w celu wprowadzenia nowego cennika za przejazd pociągami, które prowadzą wagony do Wiednia. Wspólnie chcemy, by od nowego rozkładu bilety staniały o 10 euro w tych relacjach i jesteśmy blisko porozumienia w tej sprawie – powiedział Marek Chraniuk podczas konferencji prasowej dotyczącej rozkładu jazdy 2016/2017.

Ponadto ulga dla dzieci na tych połączeniach miałaby wynosić nawet 90%, co skłaniałoby do wyboru pociągów w ramach wyjazdów rodzinnych. Obecnie do Wiednia dostaniemy się z Polski trzeba pociągami, z których jeden jest pociągiem nocnym, po kraju kursującym w taryfie pociągów TLK, reszta jeździ w taryfie EIC. Połączenia te cieszą się ostatnio umiarkowaną frekwencją, głównie ze względu na dużą konkurencję przewoźników autobusowych, którzy za granicę jeżdżą taborem mniej wygodnym, ale za to tanio.

Nowe połączenie z Krakowa

Ponadto PKP Intercity zapowiedziało wprowadzenie do rozkładu jazdy nowego połączenia w relacji Kraków – Praga. Według zapowiedzi prezesa IC, zostanie ono uruchomione „w okresie wiosenno-letnim”. Przypomnijmy, że obecnie działa tu m.in. Leo Express, który realizuje ofertę autobusowo-kolejową z przesiadką w Bohuminie. Leo Expresu, wbrew zapowiedziom, nie będzie natomiast od 11 grudnia na trasie Warszawa – Praga. Przewoźnik nie dopełnił formalności, by móc poruszać się na tej trasie.

Więcej informacji na temat nowego rozkładu jazdy PKP Intercity, który zacznie obowiązywać od 11 grudnia 2016 roku, można znaleźć tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Czechy (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Czechy (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS