NUMER 03/2017
NUMER 03/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Jak kolej wydaje unijne pieniądze?
szukaj
Śledź nas:
 
Dwa wagony 102A, popularnie nazywane „ryflakami”, należące wcześniej do Dolnośląskich Kolei Regionalnych, w końcu są w ruchu. Obecnie Używa ich Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych. Wcześniej przez kilka lat stały na bocznicy po przeprowadzonym remoncie. 
Historia „ryflaków”, produkowanych w latach 60-tych, jest dość długa. Dolnośląskie Koleje Regionalne w 2008 roku nawiązały współpracę z powstającą na Dolnym Śląsku spółką KD. Poszukujące taboru władze tej spółki zawarły z DKR umowę dzierżawy wagonów, z zamiarem wykorzystania ich jako rezerwy taborowej. Po wydzierżawieniu wagonów 102A, Koleje Dolnośląskie zleciły spółce Tabor Szynowy Opole daleko idącą ich modernizację, polegającą na instalacji niezależnego ogrzewania, toalet z zamkniętym systemem, elektrycznego napędu drzwi środkowych, wymianie tapicerki i montażu wieszaków do przewozu rowerów.

W 2009 roku zmienił się zarząd Kolei Dolnośląskich a nowe władze uznały inwestycję w tabor wydzierżawiony za daleko idącą niegospodarność. Sprawa trafiła do sądu, wstrzymano również płatność za powierzone prace. Od tego czasu wagony stały w miejscowości Miłkowice. Ostatecznie Koleje Dolnośląskie musiały zapłacić za modernizację i ponieść koszty postępowania sądowego. Zarzuty dotyczące niegospodarności zarządu oddalono.

– Obecnie wagony są przez nas dzierżawione, mamy jednak nadzieję, że niebawem uda nam się sfinalizować ich zakup. Najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się ich wykorzystanie do wznowienia ruchu na naszej turystycznej trasie z Kętrzyna do Węgorzewa, obsługiwaną przez nas już w latach 2013 i 2014. Mimo, że zostało mało dni do rozpoczęcia wakacji, cały czas działamy, aby w tym roku pociąg do Węgorzewa woził turystów – mówi Albert Mikołajczyk reprezentujący SKPL.

Na okres po wakacjach SKPL szuka jeszcze dla nich zatrudnienia. – Nie będziemy ukrywać, że jesteśmy gotowi, aby wejść w segment regularnych, krótkodystansowych połączeń pasażerskich także na normalnym torze. W takiej formule SKPL może działać na zlecenie lokalnych samorządów oraz jako podwykonawca większych przewoźników kolejowych – dodaje Albert Mikołajczyk.

Wagony 102A jedną imprezę mają już za sobą. Ponownie będzie się można nimi przejechać w sobotę 18 czerwca w Pleszewie w czasie imprezy „Sobota pod parą”. Będą ciągnięte przez przez wrocławski parowóz TKh 05353. Szczegóły imprezy dostępne są na profilu facebookowym SKPL.
 
 

SKPL wozi pasażerów „ryflakami”. To wagony z długą historią

| Michał Szymajda 16.06.2016 243

SKPL wozi pasażerów „ryflakami”. To wagony z długą historią
Wagony 102A na razie dzierżawione są przez SPKLFot. SKPL
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2017
NUMER 03/2017
Tematem numeru jest trwająca już od trzech lat perspektywa finansowa Unii Europejskiej. W raporcie sprawdziliśmy, jak przebiega wydawanie unijnych środków przez kolej i samorządy. O środkach UE rozmawialiśmy z dwoma kluczowymi osobami: Witoldem Słowikiem, podsekretarzem stanu w Ministerstwie Rozwoju oraz Przemysławem Gorgolem, dyrektorem z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Oprócz tego, w numerze podejmujemy "Piekielnie trudny temat" nowej linii kolejowej w Małopolsce i przyglądamy się przyszłości wąskotorówek. Rozmawiamy również z Macieje Lignowskim oraz Philippem Müllerem. Czytelników zainteresuje również z pewnością taborowe podsumowanie 2016 roku oraz relacja z wizyty w zakładach utrzymania taboru grupy Colas Rail we Francji. 


 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS