NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Siemens zapowiada nowy pociąg dużych prędkości. Powstanie Velaro Novo

| Michał Szymajda 13.06.2018 134

Siemens zapowiada nowy pociąg dużych prędkości. Powstanie Velaro Novo
Rys. Siemens
Siemens zapowiada nowy pociąg dużych prędkości. Powstanie Velaro Novo
Siemens zapowiada nowy pociąg dużych prędkości. Powstanie Velaro Novo
Siemens zapowiada nowy pociąg dużych prędkości. Powstanie Velaro Novo
Na konferencji prasowej przed największymi europejskimi targami kolejowymi Siemens zapowiedział powstanie zupełnie nowego pociągu dużych prędkości. Następca produkowanego obecnie Velaro będzie się nazywał Velaro Novo.
Jeden z wagonów nowego pociągu jest już testowany na torach w Niemczech od kwietnia bieżącego roku, czym wzbudza potężne zainteresowanie miłośników kolei. Siemens wstrzymywał się jednak z oficjalnymi informacjami na temat projektu aż do teraz. – Możemy dziś potwierdzić, że wagon, który testujemy i testować będziemy do końca 2019 roku, jest elementem zupełnie nowego pociągu dużych prędkości – Velaro Novo – powiedziała Sabrina Soussan, prezes zarządu Siemens Mobility.

Ultralekki

Nowy Velaro Novo ma charakteryzować się niespotykaną dotąd dostępnością, na poziomie 99 – 100 %. Dzięki nowym rozwiązaniom w dziedzinie napędów ze środka pojazdu zniknie sporo szaf elektrycznych, co pozwoli na zwiększenie ilości miejsc siedzących o 10% w stosunku do istniejących konstrukcji o podobnej długości (pociąg ma mieć 202 metry).

Produkowany będzie w dwóch wersjach – do prędkości 280 i 360 km/h. W tej pierwszej będzie ważył 412, w drugiej 420 ton i Siemens chwali się, że to o 15% mniej niż istniejące pociągi do obsługi KDP. Velaro Novo ma konsumować o 30% mniej energii (!) niż istniejące obecnie pociągi o podobnych charakterystykach. – Chcemy by produkcja do potencjalnych klientów mogła rozpocząć się w 2023 roku. Będzie to najbardziej ekonomiczny, wydajny i dostępny pociąg na świecie – dodała Sabrina Soussan.

Obecne testy jednego z członów Velaro Novo skoncentrowane są na sprawdzeniu jego właściwości aerodynamicznych oraz trafności doboru komponentów. Wiadomo, że pociąg otrzyma zupełnie nowy napęd i wózki.

Konkurencja z pojazdami chińskimi

Podczas konferencji w Krefeld dziennikarze pytali o sens konstruowania nowego pociągu przed połączeniem z Alstomem.  - Rozpoczęliśmy planowanie nowej konstrukcji w 2014 roku. Zainwestowaliśmy w to sporo pieniędzy, wierzymy, że po sukcesie sprzedażowym pojazdu Velaro, powtórzymy ten sukces z Velaro Novo, bez względu na to, jakie obecnie pociągi ma w ofercie Alstom - powiedziała Soussan.

- Ten pociąg powstaje także po to, żeby móc konkurować z produktami chińskimi. Uważamy, że tworzymy produkt bezkonkurencyjny, który okaże się znacznie lepszy od pojazdów dalekowschodniej konkurencji - podsumowała Susan.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (700)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (700)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS