NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Są już pieniądze na modernizację zachodniopomorskiej linii kolejowej nr 210

| inf. prasowa 08.11.2016 135

Są już pieniądze na modernizację zachodniopomorskiej linii kolejowej nr 210
Fot. Michał Szymajda
Udało się pozyskać województwu 150 mln zł na modernizację linii kolejowej ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego. Środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 pozwolą m.in. na wyremontowanie torów i towarzyszącej im infrastruktury kolejowej. Warto przypomnieć, że techniczne przygotowanie inwestycji łączącej Pomorze Zachodnie z Pomorzem, umożliwiły środki z poprzedniej perspektywy unijnej.
– To jeden z newralgicznych odcinków sieci kolejowej w regionie, do którego modernizacji przygotowywaliśmy się od kilku lat. Inwestycja pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa, szybkości i komfortu podróży ze stolicy regionu do Szczecinka, a właściwie aż do sąsiadującego z nami Województwa Pomorskiego. Na tę inwestycję czekają m.in. mieszkańcy Drawska Pomorskiego, Złocieńca czy Czaplinka – mówi Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego.

Oficjalnie ogłoszono już nabór, dzięki czemu PKP PLK mogą starać się już o 150 mln zł zarezerwowanych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 na działanie 5.5 „Budowa, przebudowa i rehabilitacja regionalnych linii kolejowych”.

Prowadzone już w poprzednich latach prace zostały tak ukierunkowane, by środki dostępne w obecnej perspektywie pozwoliły na modernizację linii kolejowej nr 210 z Runowa Pomorskiego do Szczecinka. Inwestycja będzie realizowana etapami, a jej efektem będzie m.in. umożliwienie pociągom pasażerskim kursowania na odcinku Szczecinek-Runowo Pomorskie z prędkością do 120 km/h. Oprócz znaczenia dla mieszkańców regionu, linia kolejowa nr 210 to również ważny szlak transportowy dla Polskiego Wojska ćwiczącego na poligonie w Drawsku Pomorskim.

Na początku ubiegłego roku PKP PLK otrzymały 1,125 mln zł dotacji z RPO WZ 2007-2013 na opracowanie dokumentacji niezbędnej dla rozpoczęcia inwestycji na linii nr 210. Warto przypomnieć, że również dzięki środkom z poprzedniej perspektywy udało się zrewitalizować odcinek linii kolejowej nr 402 Kołobrzeg – Goleniów oraz wybudowano dwie nowe linie kolejowe łączące stację Port Lotniczy Szczecin-Goleniów z linią nr 402 w taki sposób, by umożliwiały one dojazd zarówno od strony Szczecina, jak i z kierunku Kołobrzegu a także Koszalina.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Szczecinek (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Szczecinek (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS