NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Są już pieniądze na modernizację zachodniopomorskiej linii kolejowej nr 210

| inf. prasowa 08.11.2016 135

Są już pieniądze na modernizację zachodniopomorskiej linii kolejowej nr 210
Fot. Michał Szymajda
Udało się pozyskać województwu 150 mln zł na modernizację linii kolejowej ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego. Środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 pozwolą m.in. na wyremontowanie torów i towarzyszącej im infrastruktury kolejowej. Warto przypomnieć, że techniczne przygotowanie inwestycji łączącej Pomorze Zachodnie z Pomorzem, umożliwiły środki z poprzedniej perspektywy unijnej.
– To jeden z newralgicznych odcinków sieci kolejowej w regionie, do którego modernizacji przygotowywaliśmy się od kilku lat. Inwestycja pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa, szybkości i komfortu podróży ze stolicy regionu do Szczecinka, a właściwie aż do sąsiadującego z nami Województwa Pomorskiego. Na tę inwestycję czekają m.in. mieszkańcy Drawska Pomorskiego, Złocieńca czy Czaplinka – mówi Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego.

Oficjalnie ogłoszono już nabór, dzięki czemu PKP PLK mogą starać się już o 150 mln zł zarezerwowanych w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 na działanie 5.5 „Budowa, przebudowa i rehabilitacja regionalnych linii kolejowych”.

Prowadzone już w poprzednich latach prace zostały tak ukierunkowane, by środki dostępne w obecnej perspektywie pozwoliły na modernizację linii kolejowej nr 210 z Runowa Pomorskiego do Szczecinka. Inwestycja będzie realizowana etapami, a jej efektem będzie m.in. umożliwienie pociągom pasażerskim kursowania na odcinku Szczecinek-Runowo Pomorskie z prędkością do 120 km/h. Oprócz znaczenia dla mieszkańców regionu, linia kolejowa nr 210 to również ważny szlak transportowy dla Polskiego Wojska ćwiczącego na poligonie w Drawsku Pomorskim.

Na początku ubiegłego roku PKP PLK otrzymały 1,125 mln zł dotacji z RPO WZ 2007-2013 na opracowanie dokumentacji niezbędnej dla rozpoczęcia inwestycji na linii nr 210. Warto przypomnieć, że również dzięki środkom z poprzedniej perspektywy udało się zrewitalizować odcinek linii kolejowej nr 402 Kołobrzeg – Goleniów oraz wybudowano dwie nowe linie kolejowe łączące stację Port Lotniczy Szczecin-Goleniów z linią nr 402 w taki sposób, by umożliwiały one dojazd zarówno od strony Szczecina, jak i z kierunku Kołobrzegu a także Koszalina.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS