NUMER 05/2018
NUMER 05/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

Rynek budowlany coraz trudniejszy. Do rewitalizacji linii nie zgłosił się żaden wykonawca

| Jakub Madrjas 11.05.2018 89

Rynek budowlany coraz trudniejszy. Do rewitalizacji linii nie zgłosił się żaden wykonawca
fot. Jan Pešula, lic. CC BY-SA 2.5 wikimedia
Coraz trudniejsza sytuacja na rynku wykonawców odbija się na przetargach prowadzonych przez PKP PLK. Do wartego ponad 43 mln złotych przetargu na rewitalizację linii nr 36 Ostrołęka – Łapy nie zgłosił się żaden chętny.
Sprawa przetargu na rewitalizację linii kolejowej nr 36 na odcinku Łapy – Śniadowo – gr. województwa od samego początku była ciekawa, a to dlatego, że już w tej chwili trwają tam intensywne – choć i mocno opóźnione – prace nad poprawą parametrów linii w celu wykorzystania jej jako objazdu Rail Baltiki. To działanie też jest spóźnione o tyle, że modernizacja odcinka Sadowne – Czyżew rozpoczęła się już dawno.

PLK uspokajała, że tym razem zakres inwestycji nie będzie powodował dużych ograniczeń w ruchu (prace mają dotyczyć torów stacyjnych, przepustów, mostów, rozjazdów i przejazdów kolejowo-drogowych). Więcej na temat planowanych efektów piszemy tutaj.

Oferty w przetargu na rewitalizację, który jak wskazuje PLK jest drugim etapem prac na linii, otwarto 9 maja. Jak się okazało, na prace o szacunkowym budżecie 35 mln zł netto (43 mln zł brutto) nie zgłosił się nawet jeden oferent. W związku z tym PLK musiała unieważnić przetarg.

To jeden z niewielu, o ile nie pierwszy w ostatnich latach, przypadek przetargu PLK na wykonanie inwestycji liniowej, w którym nie została złożona żadna oferta. Warto jednak pamiętać, że już od dłuższego czasu w postępowaniach było coraz mniej chętnych, a w wielu z nich wszyscy wykonawcy znacznie przekraczali kosztorysy. O problemach na rynku budowlanym szerzej piszemy na portalu Rynekinfrastruktury.pl.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS