Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Ruszają przetargi na modernizację linii 405 ze Szczecinka do Ustki

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-11-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK poszukuje wykonawcy projektu i modernizacji linii 405, a także podmiotu, który będzie pełnił nadzór nad tą inwestycją. Pierwsze prace torowe zaplanowane są na wrzesień 2017 r.

Modernizacja linii 405 jest jednym z czołowych projektów z Regionalnego Programu Operacyjnego województwa pomorskiego. Główne jego założenia to podniesienie przepustowości szlaku (obecnie pomiędzy Słupskiem a Szczecinkiem może kursować zaledwie od 5 do 6 pociągów regio dziennie), zwiększenie prędkości szlakowej na niektórych jego odcinkach poprzez ułożenie nowej nawierzchni i remont obiektów inżynieryjnych, oraz przebudowa przystanków osobowych i stacji. Powstaną też nowe miejsca zatrzymania pociągów – w Ustce oraz w pobliżu Doliny Charlotty, gdzie corocznie odbywa się jedna z większych imprez muzycznych w kraju.

Nie będzie natomiast elektryfikacji odcinka Szczecinek – Słupsk. Odcinek od granicy województw pomorskiego i zachodniopomorskiego do Szczecinka zostanie poddany mniejszej przebudowie, polegającej głównie na przebudowie systemów srk i przejazdów.

Przetarg w dwóch częściach

Przetarg obejmuje przygotowanie projektu i prace budowlane w ramach dwóch części: A i B. W części A chodzi o odcinek linii 405 od granicy województwa pomorskiego z zachodniopomorskim (okolice Białego Boru) do Ustki, w czym zawierają się także prace na stacji Słupsk. Część B dotyczy zaprojektowania i wykonania zabudowy urządzeń srk od stacji Szczecinek do granicy województw, w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej”. Dla analogicznych odcinków ogłoszono też przetarg, w którym PKP PLK poszukuje wykonawcy nadzoru nad projektem i częścią budowlaną. Do jego obowiązków będzie należeć kontrola zgodności prac z projektem, a także m.in. kontrola jakości materiałów używanych do prac.

W przetargu dotyczących projektowania i budowy oferty można składać do 30 grudnia 2015 roku. Kryterium udzielenia zamówienia to: cena – 60%, termin realizacji – 20%, okres gwarancji i rękojmi za wady – 20%. Od momentu podpisania umowy wykonawca będzie miał 40 miesięcy na wywiązanie się z zadania przebudowy linii 405. Koszt modernizacji linii do niedawna szacowany był na 420 mln zł.

Kiedy rozpoczną się prace?

W związku z przetargiem PKP PLK opublikowało wstępny harmonogram prac. Zamknięcia torowe będą miały miejsce w następujących terminach:

  • odcinek Słupsk – Ustka w terminach: od 03.09.2017 r. do 09.06.2018 r., od 02.09.2018 r. do 08.06.2019 r. 
  • odcinek Korzybie – Słupsk w terminie: od 03.09.2017 r. do 08.12.2018 r. 
  • odcinek Miastko – Korzybie w terminie: od 10.03.2019 r. do 29.08.2020 r. 
  • odcinek Słosinko – Miastko w terminie: od 15.03.2020 r. do 29.08.2020 r.
W najbliższych latach PKP PLK wyda 6 mld zł na inwestycje na Pomorzu. Więcej na ten temat piszemy tutaj.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Będzie aż 15 par pociągów między Słupskiem a Ustką

Pasażer

Będzie aż 15 par pociągów między Słupskiem a Ustką

Michał Szymajda 29 września 2022

Burmistrzyni Kępic wywalczyła wieczorny pociąg dla mieszkańców

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Będzie aż 15 par pociągów między Słupskiem a Ustką

Pasażer

Będzie aż 15 par pociągów między Słupskiem a Ustką

Michał Szymajda 29 września 2022

Burmistrzyni Kępic wywalczyła wieczorny pociąg dla mieszkańców

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5