NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Rewitalizacja linii Gutkowo - Braniewo coraz bliżej. Tworzy się studium

| Martyn Janduła 17.01.2016 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2016-01-17 15:23:05 Autor: haha
---.g-net.pl
A będzie LCS? Bo bez LCSu, tak za co najmniej 60% całkowitych kosztów, to inwestycja na pewno nie powinna mieć miejsca.

To oczywiście ironia ;)
2016-01-17 15:58:23 Autor: sz
---.dynamic.mm.pl
I niech ktoś powie, że Polska nie jest bogatym krajem. Żeby móc wymienić szyny i podkłady i jeszcze parę innych rzeczy, trzeba najpierw wybulić milion zeta na

"wykonanie analizy środowiskowej oraz wykonanie prognoz społeczno-gospodarczych".

Ja mogę to zrobić za złotówkę.
Wg mojej analizy środowiskowej ta garstka pociągów nie zaszkodzi środowisku, tak jak do tej pory nie szkodziła. Nie trzeba wycinać setek drzew i budować getta akustycznego. Oraz wystarczy wyremontować perony, a nie wydłużać do nich dojścia o 100 metrów w imię "udogodnień dla osób niepełnosprawnych".

A moja prognoza społeczno gospodarcza jest taka:
Rewitalizacja linii jest potrzebna, żeby w miarę z rozsądną prędkością mogły jeździć nią składy pasażerskie i towarowe.

Genialny jestem, co nie?

Zgadłem za darmo to, na co fahofcy i spetzjaliszci potrzebują miliona zeta.
2016-01-17 16:04:53 Autor: kali74
---.16-4.cable.virginm.net
@sz...

Takie są niestety wymogi hujni europejskiej...wiadomo...każdy musi zarobić.
Zamiast zrewitalizowac tą linie w pięć miesięcy to na samą k-analizę wykonawca będzie miał półtorej roku!!
2016-01-17 16:09:38 Autor: marek_83
---.centertel.pl
Lepiej było by zmodernizować bardziej potrzebną linię (Olsztyn) Gutkowo-Bogaczewo (Elbląg), tak aby podnieść prędkość do 120 i zwiększyć liczbę mijanek na odcinkach Małdyty-Pasłęk czy Gamerki Wlk. - Gutkowo, zminimalizowało by to liczbę wielu opóźnień pociągów w oczekiwaniu na dojazd do małej liczby mijanek. Czy ktoś się orientuje czy ta linia doczeka się jakiejś modernizacji?
2016-01-17 16:22:16 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
@kali74
utrudnione i wydłużone dojścia przez dostęp do dla niepełnosprawnych, osób z walizkami na kółkach czy rodzin z dziećmi w wózkach to nie wina UE tylko indolencji projektantów kolejowych. w tej unii to większość stacji jest dostępna dla niepełnosprawnych, w tunelach są windy a nie bieda platformy przyschodowe i nikomu to dojścia nie utrudnia
2016-01-17 16:37:32 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
tylko teraz na tej linii są 3 pary pociągów osobowych, po modernizacji powinien być takt 2h, ale pewnie to tylko pod ruch towarowy (ktoś wie jak duży?), bo jakby chcieli zrobić linię do ruchu osobowego to modernizowaliby tę do Mikołajek
2016-01-17 18:15:36 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
Może "Rynek Kolejowy" zdobędzie się na odwagę i w porozumieniu z PLK przedłoży wykaz zleconych dotychczas studiów wykonalności które zostały wykonane i przekazana zlecającemu w pierwotnym terminie zawartej umowy.
2016-01-17 18:27:05 Autor: marketinf
---.google.com
530 dni na gówniane analizy. Masakra... A dlaczego nie 90 dni? Jak można się z tym tak jebac.
2016-01-17 18:55:35 Autor: Arrivederci
---.adsl.inetia.pl

Arrivederci
Czyli jak wyrzucić milion złotych do śmieci.
2016-01-17 19:47:12 Autor: Łygu Łygu
---.tvoksywie.com.pl
Przy okazji PKP PLK mogłaby zmienić IR 1 w paragrafie dotyczącym jazdy torem zamkniętym i zajętym. W dobie wszechobecnych komórek itp. 30km/h na całym szlaku to jakiś totalny archaizm. Pociąg defektuje pod Braniewem, a z Gutkowa lokomotywa jadąca go ściągnąć się wlecze 30 km/h max.
2016-01-17 19:51:45 Autor: analityk kuuper van basten
---.internetdsl.tpnet.pl
Dz,

Pełna zgoda.

Prędzej czy później ta patologia europejska padnie...
2016-01-17 19:52:42 Autor: analityk kuuper van basten
---.internetdsl.tpnet.pl
To było @sz
2016-01-17 19:53:21 Autor: Kysó
---.adsl.inetia.pl
To między Gutkowem a Braniewem nie ma żadnych posterunków?
2016-01-17 19:56:03 Autor: Łygu Łygu
---.tvoksywie.com.pl
są, ale otwierane w godzinach. Oni tam nie pracują całą dobę. A problem z IR 1 dotyczy nie tylko linii Gutkowo - Braniewo
2016-01-17 20:52:15 Autor: marketinf
---.google.com
@analityk

Ty się ciesz że Unia sypie ziarnem. Bo nic by się w naszym kraju nie modernizowalo. Tylko dzięki unijnej kasie coś się dzieje.
Mały kurdupel podskakuje... Jak Kurek z forsa przykrecą...


2016-01-17 21:16:15 Autor: analityk kuuper van basten
---.internetdsl.tpnet.pl
To sa nasze pieniądze które im wpłaciliśmy, tylko że bez ich udziwnien mozna by wydać je lepiej, za te same pieniądze zrobic wiecej, tylko firemki umiejace tylko rysować piękne diagramy by nie zarobiły. Zamiast tego zarobiły by firmy naprawdę usprawniające nawierzchnię. I zmodernizowano by nie 1 a 2 linie, np Mikołajki dodatkowo.
2016-01-17 21:28:49 Autor: ...
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Uważam, że większą korzyścią byłoby zmodernizowanie linii kolejowej nr 223 wystarczy na odcinku Czerwonka-Orzysz bo reszta jest po remoncie.
2016-01-17 22:11:19 Autor: Digitrax
---.177.28.203.bransat.pl
@ Kysó

Pomiędzy Gutkowem a Braniewem są czynne dwa posterunki zapowiadawcze: Dobre Miasto i Orneta. Wystarczy mijanka w Ornecie. Jest to niemal równo połowa szlaku pomiędzy Olsztynem a Braniewem. Pieniężno od dawna pełni rolę przystanku i obsługi towarów nie prowadzi. W Ornecie wystarczy wykonać jeden peron wyspowy ale w miejscu dawnego peronu 1. Dzięki temu od strony Dobrego Miasta uniknęło by się ciasnego łuku przy nastawni. Ornecka stacja posiada sporą równie stacyjną i winni to wykorzystać.
2016-01-17 22:17:34 Autor: gość
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
te, analityk, wam polaczkom to się nic nie powinno dawać bo wy jesteście patologią narodową
2016-01-18 05:52:17 Autor: marketinf
---.google.com
@analityk

Ten to oddany pisowiec:p pewnie z 70 wiosenn na karku. Nasluchuje tylko jednego jedynie słusznego radia.
2016-01-18 07:38:53 Autor: haha
---.g-net.pl
W swojej nowej książce Dziesięć lat w Unii Tomasz Cukiernik podejmuje wysiłek przeprowadzenia wielu bardzo odważnych analiz ekonomicznych naszego dziesięcioletniego pobytu w Unii Europejskiej. Według tych wyliczeń – bilans zysków i strat nie przynosi nam optymistycznych wieści. Książka Tomasza Cukiernika odsłania nam zupełnie inny obraz rzeczywistości polskiej akcesji do UE, niż ten powszechnie obowiązujący.

http://www.wydawnictwowektory.pl/index.php?id_product=80&controller=product
2016-01-18 09:48:26 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@gość

nikt nam nic nie daje, tylko łaskawie oddaje nasze pieniądze, po spełnieniu 150 wymagań narzuconych przez biurokratów z unii, po wcześniejszym zapłaceniu im astronomicznych pensji.

W dodatku tak dobiera branże, aby połowa tych środków trafiła do niemieckich lub po prostu zachodnich firm.
2016-01-18 09:54:28 Autor: analityk kuuper van basten
---.dynamic.chello.pl
@...

Oczywiście, że większą korzyść przyniosłaby modernizacja linii do Mikołajek.


Linia do Braniewa ma obecne dobre parametry, a pociągi praktycznie nie jeżdżą. Po co to modernizować, aby było kilka minut szybciej? I co, z tego powodu nagle zaczną uruchamiać pociągi co godzinę?
2016-01-18 10:24:32 Autor: haha
---.g-net.pl
@analityk:

Problem Polaków to mentalność niewolnika. Kiedyś to było uzależnienie od towarzyszy radzieckich, teraz od brukselskich. A do głowy wielu nigdy nie przyjdzie samodzielne myślenie i działanie. Za to takich samodzielnych tępi się niemiłosiernie. Tak też tą niewolniczą mentalność odbieram czytając hejterstwo względem Newagu i Pesy.
2016-01-18 16:32:37 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl

mathewicforum
No, tak to już jest. Przynależność do UE ma swoje plusy dodatnie i ujemne, jak mawia klasyk. Za to na pewno nie ma co wychodzić przed orkiestrę w ekranami, jak było kiedyś!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5