Rębilas: Koleje Małopolskie przygotowane do Światowych Dni Młodzieży - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Rębilas: Koleje Małopolskie przygotowane do Światowych Dni Młodzieży

| Roman Czubiński 01.06.2016 18

Rębilas: Koleje Małopolskie przygotowane do Światowych Dni Młodzieży
Milionowy pasażer KMŁ - turystka z Włoch Gloria FogliettiFot. Koleje Małopolskie
– Współpraca ze wszystkimi służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo podczas krakowskich Światowych Dni Młodzieży (26-31 lipca) przebiega bez zakłóceń – stwierdził podczas łódzkiej konferencji „Konsument na rynku kolejowych przewozów pasażerskich” prezes Kolei Małopolskich Ryszard Rębilas. Jak dodał, spółka dołoży starań, by zapewnić sprawny i wygodny dowóz uczestników imprezy na centralne uroczystości. Poświęcił także nieco uwagi sprawie przepustowości krakowskiego węzła, która podczas tak wielkiej imprezy masowej odegra szczególną rolę.
Jak przypomniał prezes najmłodszego przewoźnika regionalnego, od ubiegłego roku przy wojewodzie małopolskim i PKP PLK pracuje zespół mający dbać o bezpieczeństwo pielgrzymów. – Służby kolejowe są przeszkolone w zakresie reagowania na każde możliwe zagrożenie – zapewnił Ryszard Rębilas. Ćwiczenia prowadzono wspólnie, między innymi, z pracownikami portu lotniczego. 

Bezpieczeństwo i komfort przede wszystkim

– Podejmujemy wszelkie możliwe działania, także na rzecz komfortu przejazdów. Elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do obsługi lotniska są nowe, wyposażone w systemy monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego – zapewnia prezes Kolei Małopolskich. Ruch na liniach kolejowych w krakowskim węźle będzie w okresie ŚDM szczególnie intensywny. – Przewozy będą realizowane praktycznie przez całą dobę: zakończenie punktów programu ŚDM będzie, według strony kościelnej, następowało około godziny 21, ale opuszczanie przez młodzież miejsc spotkań – Błoń i Łagiewnik – będzie trwało znacznie dłużej. Pociągi, aby dowieźć ich do miejsc zakwaterowania, muszą więc kursować nawet do 2-3 w nocy – mówi Rębilas. Powrotne składy muszą dowieźć pielgrzymów do Krakowa na 15-16. Ponieważ Koleje Małopolskie nie byłyby w stanie obsłużyć wszystkich niezbędnych kursów własnym taborem, w przygotowania włączają się też przedstawiciele małopolskiego zakładu Przewozów Regionalnych.

Według prezesa podczas przygotowań do ŚDM i samej imprezy zaprocentuje praca wykonana jeszcze przed rozpoczęciem przewozów. – Przez cały rok 2014 przygotowywaliśmy się do uruchomienia przewozów. Zaoferowaliśmy zintegrowane bilety na kolej i komunikację miejską na terenie Krakowa. Wspólnie z władzami Wieliczki uruchomiliśmy nie do końca wcześniej funkcjonujące węzły przesiadkowe: gmina organizuje dowóz do stacji Wieliczka Park i Wieliczka Rynek Kopalnia busami, które przyjeżdżają na 5 minut przed odjazdem pociągu i również są zintegrowane taryfowo z koleją – wyliczył Rębilas.

Ważnym krokiem naprzód było uruchomienie bezpośredniej relacji na dynamicznie się rozwijające lotnisko Kraków Balice. Przewozy do portu lotniczego stale rosną: w pierwszym kwartale bieżącego roku Koleje Małopolskie dowiozły do portu 26% wszystkich korzystających z niego pasażerów. W ciągu dwóch lat przewoźnik zamierza zwiększyć ten wskaźnik do 50%. Światowe Dni Młodzieży bez wątpienia pomogą w realizacji tego celu.

Współpraca z PLK – jest dobrze, może być lepiej

Przewozy, nie tylko podczas imprez masowych, można by organizować sprawniej, gdyby nie niedoskonałości infrastruktury. Między stacją Kraków Główny i lotniskiem zostały dobudowane trzy przystanki, ale ich perony są za krótkie, by mogły się przy nich zatrzymać składy złożone z dwóch lub więcej elektrycznych zespołów trakcyjnych. – Powoduje to ograniczenia w bezpośrednich do stacji, do których jeździ więcej pasażerów. Być może będziemy nawet zmuszeni do tego, by znów podzielić relację Wieliczka – Lotnisko. A przecież wielu turystów przejeżdża między obiema stacjami bezpośrednio – argumentował Rębilas. – Nadal ograniczona jest też przepustowość Dworca Głównego. PKP PLK nie powinny też zmieniać cenników w trakcie obowiązywania rozkładu jazdy – tymczasem w ciągu bieżącego roku zarządca zwiększył opłaty za korzystanie ze stacji i przystanków, ponadto zmienił kategorię linii na wyższą – mnożył zastrzeżenia.

Współpraca z zarządcą infrastruktury potrafi też jednak układać się pomyślnie. – W ubiegłym roku było aż 6 korekt rozkładu jazdy, a nasz cykliczny rozkład ze stałymi końcówkami minutowymi się nie zmienił – podkreślił z dumą Rębilas. Jak dodał, wyegzekwowanie tego od PKP PLK nie było łatwe, pomogło jednak odwoływanie się do wspólnego interesu: stabilna oferta pociągów od 4 rano do 0.15 to większe zainteresowanie pasażerów, a więc więcej pociągów i większy przychód dla zarządcy infrastruktury. Wyraźną poprawę przyniesie też budowa łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, która pozwoli na skrócenie o co najmniej 15 minut czasu przejazdu do i ze stacji takich, jak Skawina czy Zakopane.

Relację z konferencji „Konsument na rynku kolejowych przewozów pasażerskich” można znaleźć tutaj. Natomiast obszerny raport z przygotowań do obsługi Światowych Dni Młodzieży przez kolej znajdziesz w najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy"



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (335)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Małopolskie (335)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS