NUMER 08/2017
NUMER 08/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje dużych prędkości
szukaj
Śledź nas:

Rębilas: Koleje Małopolskie przygotowane do Światowych Dni Młodzieży

| Roman Czubiński 01.06.2016 18

Rębilas: Koleje Małopolskie przygotowane do Światowych Dni Młodzieży
Milionowy pasażer KMŁ - turystka z Włoch Gloria FogliettiFot. Koleje Małopolskie
– Współpraca ze wszystkimi służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo podczas krakowskich Światowych Dni Młodzieży (26-31 lipca) przebiega bez zakłóceń – stwierdził podczas łódzkiej konferencji „Konsument na rynku kolejowych przewozów pasażerskich” prezes Kolei Małopolskich Ryszard Rębilas. Jak dodał, spółka dołoży starań, by zapewnić sprawny i wygodny dowóz uczestników imprezy na centralne uroczystości. Poświęcił także nieco uwagi sprawie przepustowości krakowskiego węzła, która podczas tak wielkiej imprezy masowej odegra szczególną rolę.
Jak przypomniał prezes najmłodszego przewoźnika regionalnego, od ubiegłego roku przy wojewodzie małopolskim i PKP PLK pracuje zespół mający dbać o bezpieczeństwo pielgrzymów. – Służby kolejowe są przeszkolone w zakresie reagowania na każde możliwe zagrożenie – zapewnił Ryszard Rębilas. Ćwiczenia prowadzono wspólnie, między innymi, z pracownikami portu lotniczego. 

Bezpieczeństwo i komfort przede wszystkim

– Podejmujemy wszelkie możliwe działania, także na rzecz komfortu przejazdów. Elektryczne zespoły trakcyjne przeznaczone do obsługi lotniska są nowe, wyposażone w systemy monitoringu wewnętrznego i zewnętrznego – zapewnia prezes Kolei Małopolskich. Ruch na liniach kolejowych w krakowskim węźle będzie w okresie ŚDM szczególnie intensywny. – Przewozy będą realizowane praktycznie przez całą dobę: zakończenie punktów programu ŚDM będzie, według strony kościelnej, następowało około godziny 21, ale opuszczanie przez młodzież miejsc spotkań – Błoń i Łagiewnik – będzie trwało znacznie dłużej. Pociągi, aby dowieźć ich do miejsc zakwaterowania, muszą więc kursować nawet do 2-3 w nocy – mówi Rębilas. Powrotne składy muszą dowieźć pielgrzymów do Krakowa na 15-16. Ponieważ Koleje Małopolskie nie byłyby w stanie obsłużyć wszystkich niezbędnych kursów własnym taborem, w przygotowania włączają się też przedstawiciele małopolskiego zakładu Przewozów Regionalnych.

Według prezesa podczas przygotowań do ŚDM i samej imprezy zaprocentuje praca wykonana jeszcze przed rozpoczęciem przewozów. – Przez cały rok 2014 przygotowywaliśmy się do uruchomienia przewozów. Zaoferowaliśmy zintegrowane bilety na kolej i komunikację miejską na terenie Krakowa. Wspólnie z władzami Wieliczki uruchomiliśmy nie do końca wcześniej funkcjonujące węzły przesiadkowe: gmina organizuje dowóz do stacji Wieliczka Park i Wieliczka Rynek Kopalnia busami, które przyjeżdżają na 5 minut przed odjazdem pociągu i również są zintegrowane taryfowo z koleją – wyliczył Rębilas.

Ważnym krokiem naprzód było uruchomienie bezpośredniej relacji na dynamicznie się rozwijające lotnisko Kraków Balice. Przewozy do portu lotniczego stale rosną: w pierwszym kwartale bieżącego roku Koleje Małopolskie dowiozły do portu 26% wszystkich korzystających z niego pasażerów. W ciągu dwóch lat przewoźnik zamierza zwiększyć ten wskaźnik do 50%. Światowe Dni Młodzieży bez wątpienia pomogą w realizacji tego celu.

Współpraca z PLK – jest dobrze, może być lepiej

Przewozy, nie tylko podczas imprez masowych, można by organizować sprawniej, gdyby nie niedoskonałości infrastruktury. Między stacją Kraków Główny i lotniskiem zostały dobudowane trzy przystanki, ale ich perony są za krótkie, by mogły się przy nich zatrzymać składy złożone z dwóch lub więcej elektrycznych zespołów trakcyjnych. – Powoduje to ograniczenia w bezpośrednich do stacji, do których jeździ więcej pasażerów. Być może będziemy nawet zmuszeni do tego, by znów podzielić relację Wieliczka – Lotnisko. A przecież wielu turystów przejeżdża między obiema stacjami bezpośrednio – argumentował Rębilas. – Nadal ograniczona jest też przepustowość Dworca Głównego. PKP PLK nie powinny też zmieniać cenników w trakcie obowiązywania rozkładu jazdy – tymczasem w ciągu bieżącego roku zarządca zwiększył opłaty za korzystanie ze stacji i przystanków, ponadto zmienił kategorię linii na wyższą – mnożył zastrzeżenia.

Współpraca z zarządcą infrastruktury potrafi też jednak układać się pomyślnie. – W ubiegłym roku było aż 6 korekt rozkładu jazdy, a nasz cykliczny rozkład ze stałymi końcówkami minutowymi się nie zmienił – podkreślił z dumą Rębilas. Jak dodał, wyegzekwowanie tego od PKP PLK nie było łatwe, pomogło jednak odwoływanie się do wspólnego interesu: stabilna oferta pociągów od 4 rano do 0.15 to większe zainteresowanie pasażerów, a więc więcej pociągów i większy przychód dla zarządcy infrastruktury. Wyraźną poprawę przyniesie też budowa łącznicy Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki, która pozwoli na skrócenie o co najmniej 15 minut czasu przejazdu do i ze stacji takich, jak Skawina czy Zakopane.

Relację z konferencji „Konsument na rynku kolejowych przewozów pasażerskich” można znaleźć tutaj. Natomiast obszerny raport z przygotowań do obsługi Światowych Dni Młodzieży przez kolej znajdziesz w najnowszym numerze miesięcznika "Rynek Kolejowy"



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Małopolskie (262)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Małopolskie (262)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08/2017
NUMER 08/2017
W najnowszym numerze Rynku Kolejowego rozmawiamy z nowym prezesem Pesy – Robertem Świechowiczem, Mikołaja Wilda pytamy zaś o to, jak będzie wyglądał Centralny Port Lotniczy i jakie przyniesie konsekwencje dla rozwoju kolei. Sprawdzamy, jak idzie (a raczej nie idzie) implementacja systemu ERTM/ETCS w Polsce i co zrobić, aby przyspieszyła. Po raz kolejny zastanawiamy się nad przyszłością Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Jest to tematem sierpniowego numeru. Opisujemy też zmierzch eksploatacji niezmodernizowanych EN57 i zastanawiamy się jaka będzie przyszłość serii tych kultowych pociągów. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS