NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Radom: W Kontrakcie Terytorialnym tramwaj, którego miasto… nie chce

| Transport Publiczny 15.11.2013 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2013-11-15 16:01:36 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I miasto ma rację. Przy całej mojej sympatii do transportu szynowego, w Radomiu zwyczajnie nie ma miejsca na tramwaj. Bo żeby miał on sens to musi mieć wydzielone torowisko, w przeciwnym razie zakorkuje ulice jeszcze bardziej. A w ciągu radomskich ulic nijak nie da się go wydzielić.

No chyba, że tory poleciałyby na estakadzie, ale to przecież horrendalne koszty.
2013-11-15 17:07:03 Autor: Airport Radom
---.dynamic.chello.pl
Jak to się nie da wydzielić? Radom ma mnóstwo przestrzeni w nowszych dzielnicach, a w kilku newralgicznych fragmentach w centrum można zrobić trampasy, dla ukochanych samochodzików zamknąć kilka ulic (a może pasów tylko)? Ale ambicje Radomia są większe! Airport! 80 km od Okęcia, ale lot Radom-Tokio to by było coś
2013-11-15 18:10:03 Autor: autor.9086
---.cli.nitronet.pl
Że co? Najbardziej efektywny pod względem przepustowości niby "zakorkuje" ulice? Jeśli ktoś je korkuje, to raczej samochody, najmniej efektywne pod względem wykorzystania przestrzeni.

Gratuluję myślenia rodem z propagandówek GM z lat pięćdziesiątych albo siermiężnej "fafnastej Polski" Gierka.
2013-11-15 20:07:33 Autor: PsychoMantis
---.204.tronic.pl
Z http://www.transport-publiczny.pl/:
"Wątpliwości ma też dr Michał Wolański z Katedry Transportu Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. – Tutaj powinna zadecydować analiza kosztów i korzyści, ale jestem bardzo sceptyczny, co do sensowności budowy tramwaju w Radomiu. W takich sytuacjach warto rozważać i robić Bus Rapid Transit – twierdzi."

Bardzo szanuje ludzi nauki, ale jeśli ktoś w XXI w. w środku Europy przy wszystkich analizach ogólnych dotyczących transportu szynowego takie coś mówi to ręce opadają. Poza tym cała północna marszura to jest szeroki pas zieloni od początku w latach 70-tych projektowany pod tramwaj. Więc co Pan doktor proponuje. Zamiast torowiska w zieleni dołożyć trzeci pas jezdni na ten jego bus?



PiotrW
"I miasto ma rację. Przy całej mojej sympatii do transportu szynowego, w Radomiu zwyczajnie nie ma
miejsca na tramwaj. Bo żeby miał on sens to musi mieć wydzielone torowisko, w przeciwnym razie
zakorkuje ulice jeszcze bardziej. A w ciągu radomskich ulic nijak nie da się go wydzielić.

No chyba, że tory poleciałyby na estakadzie, ale to przecież horrendalne koszty. "

O czym Ty mówisz? Po większości północnej częsci trasy tory szłyby w pasie zieleni, który pod trwamwaj 40 lat zaprojektowano. W centrum przebiega po mało uczęszczanych ulicach któe RTN proponuje zamknąć dla ruchu samochodowego i zostawić dla tramwajów i autobusów. Tramwaj przetnie deptak dzięki czemu stanie się on o wiele bardziej dostępny. Tramwaj skróci czas przejazdu N-S przecinając deptak w połowie co jest niemożliwe dla autobusu obecnie.
Powstanie nowy węzeł przesiadkowy przy dworcu PKP. Tramwaj zgodnie z propozycją RTN pojedzie jedną z obecnych jezdni al. Grzecznarowskiego która to ma być zamknięta dla aut (po wybudowaniu Nowomłodzianowskiej która byałby nową trasą do centrum). Reszta znowu w zieleni obok jezdni. I takie argumenty można mnożyć.
Pisać "nijak nie da się go wydzielić" to wierutne bzdury.
> http://cl.ly/image/0i280u0F2c2d
2013-11-15 20:09:21 Autor: PsychoMantis
---.204.tronic.pl
I na dokładkę prezentacja:
> http://pitagor.radnet.pl/tramwaj/
2013-11-15 20:38:25 Autor: Piotr41
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Co ty wygadujesz. Miejsca jest naprawdę dużo. Wystarczy dobrze zaprojektować. Nie potrzeba pasów, jakie są na Chrobrego. W Czechach tramwaje jadą przez podwórka. Poczytaj sobie: http://www.zm.org.pl/en/?a=malastrana-06c
2013-11-15 21:38:45 Autor: PsychoMantis
---.204.tronic.pl
Piotr41 > Oczywiście że miejsca jest dużo. Ale podaje Chrobrego jako przykład ulicy która została stworzona pod tramwaje. W innych wielu miejscach tramwaj pojedzie poza jezdnią. Odnosiłem się do pierwszego posta, który mówi, że w Radomiu nie ma w ogóle miejsce podczas gdy sporo miejsc 70 lat temu pod tramwaje zaprojektowano.
2013-11-15 22:41:25 Autor: GOH
---.146.64.98.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Polecam wlodarzom Radomia przestudiowanie projektu tramwajow w hiszpanskiej Saragossie. Ten projekt pokazuje jak mozna miasto odkorkowac I sprawic aby bylo bardziej przyjazne ludziom. Nagroda UITP nie byla przypadkowa. Argument z lotniskiem bardzo trafny.
2013-11-16 00:01:51 Autor: jestemzradomia
---.free.aero2.net.pl
jest lotnisko i może być tramwaj - nie chcecie takiego miasta? - szkoda jest to stracić.
2013-11-16 08:47:31 Autor: XP
---.182.102.242.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Dr Wolanski? To ten "ekonom", ktory jezdzi autem parkowanym na koszt wszystkich mieszkańców na ulicy i jeszcze ma czelnosc twierdzic, ze "tak jest tanio", co oznacza, ze nie zna podstaw analuzy spoleczno - ekonomicznej? Tez mi autorytet...
2013-11-16 10:46:23 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wnioskując z komentarzy moja opinia jest mylna, z czego bardzo się cieszę. Skoro zatem da się przy rozsądnych kosztach przeprowadzić torowisko dla tramwajów to jak najbardziej jestem za.

Spoglądając na ogólną mapę miasta, jakoś tak wydało mi się, że nie za bardzo jest jak upchnąć tramwaj w Radomiu. Od razu skojarzył mi się non stop zakorkowany Most Śląsko-Dąbrowski w Warszawie z kilometrowym tramwajowo-samochodowym korkiem (przynajmniej kilkanaście lat temu tak było) - stąd ten sceptycyzm.

Ale pewnie, że skoro można to warto!
2013-11-16 12:10:11 Autor: XP
---.182.102.242.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Torowisko na moście Śląskim jest już z 6 lat wydzielone...
2013-11-16 13:05:10 Autor: e padazefg
---.239.242.84
Tramwaje są potrzebne i użyteczne. Tylko zacofaniem można wytłumaczyć niechęć do nich.
2013-11-16 13:24:46 Autor: XP
---.182.102.242.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
A jakież to 11 inwestycji Pan Prezydent widzial jsko pilniejszych? Drogi, drogi, drogi oraz aquapark i lotnisko 80 km od Okecia?
2013-11-16 17:25:39 Autor: PsychoMantis
---.204.tronic.pl
Darujcie sobie to nawiązywanie do lotniska które powstanie za jakieś 40 mln złotych miejskich pieniędzy podczas gdy na Modlin wydano 400 mln.
Poza tym to jest 102 km. Wyznacz trasę w Google Maps naprawdę nie boli.
2013-11-17 16:59:23 Autor: Autor1
---.centertel.pl
Jak w takiej bydoszczy są to dlaczego nie miałoby ich być w Radomiu
2014-01-14 12:44:21 Autor: mariano
---.30.70.4.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
zdecydowanie tak za tramwajem.Ożywił by ulicę Żeromskiego-Centrum miasta. Teraz tramwaje są ciche i komfortowe nie to co kiedyś.Jak nie teraz to kiedy-największe środki z UE DLA POLSKI !!!!!!!
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Zintegrowany transport
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS