NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Wszystko o Linkach dla NEB

| jm, Rynek Kolejowy/Pesa 04.06.2016 138

Wszystko o Linkach dla NEB
Fot. Pesa
Wszystko o Linkach dla NEB
Wszystko o Linkach dla NEB
Wszystko o Linkach dla NEB
Wszystko o Linkach dla NEB
Wszystko o Linkach dla NEB
Wszystko o Linkach dla NEB
Wszystko o Linkach dla NEB
Wszystko o Linkach dla NEB
Wszystko o Linkach dla NEB
Federalny Urząd Kolejnictwa wydał właśnie dopuszczenie do eksploatacji dla spalinowego zespołu trakcyjnego Link wyprodukowanego przez Pesę na zamówienie Niederbarnimer Eisenbahn (NEB). To pierwszy w historii polskiego przemysłu pojazd kolejowy dopuszczony do ruchu w Niemczech.
NEB zamówił 9 spalinowych zespołów transakcyjnych Link we wrześniu 2013 roku, podczas targów Trako w Gdańsku. Na zamówienie składa się siedem pociągów dwuczłonowych i dwa trzyczłonowe. Te pierwsze będą dysponować 140 miejscami siedzącymi oraz 2 dla wózków inwalidzkich lub dziecięcych, jak również 12 miejscami do przewozu rowerów. Z kolei pojazdy trzyczłonowe zapewnią 200 miejsc siedzących, miejscem dla 2 wózków oraz 24 stojakami dla rowerów.

Po podpisaniu kontraktu obie firmy powołały wspólną - ponad 20-osobową - grupę projektową, która odbywała regularne, częste spotkania na wszystkich etapach realizacji kontraktu. W produkcji pojazdów brało udział blisko 100 pracowników Pesy. Badania techniczne pojazdu zakończono w listopadzie 2015 roku. W lutym 2016 roku dwa pierwsze Linki służyły w Basdorf k. Berlina do szkoleń maszynistów i personelu serwisowego (warsztatowego), a 19 maja zostały wstępnie odebrane przez NEB. Jednocześnie trwała procedura homologacji w EBA, która właśnie została uwieńczona powodzeniem.

Kolejny produkt eksportowy

W ten sposób kolejna generacja spalinowych pojazdów Pesy trafia do eksploatacji na kolejny europejski rynek. Spalinowe pociągi Pesy można zobaczyć w wielu krajach, od Włoch po Rosję i Kazachstan, od Czech poprzez Ukrainę, Białoruś po Litwę. Homologowane właśnie w Niemczech Linki sprawdzają się od lat w czterech regionach Czech oraz w Polsce.  Pesa podkreśla, że pojazdy Link jako pierwsze spalinowe pojazdy na świecie spełniały wymagania czterech scenariuszy zderzeniowych.


Pesa Link dla NEB

Wszystkie pojazdy Link dla niemieckiego przewoźnika będą wyposażone w dwa ekologiczne silniki MTU, które pozwolą rozpędzić je do prędkości 140 km/godz. Ponadto, będą posiadać monitoring video, wydajne klimatyzacje, dostosowane do wymagań osób niepełnosprawnych toalet, jak również wizualno-akustyczny system informacji pasażerskiej. NEB zamierza wykorzystać pojazdy do obsługi tras wychodzących ze stacji Berlin Ostkreuz/Lichtenberg w kierunku Templin i Kostrzyna.

 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (762)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (762)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5