NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Problem z ulgami odłożony o rok. Prezydent podpisał

| Jakub Madrjas 22.08.2016 129

Problem z ulgami odłożony o rok. Prezydent podpisał
Fot. Adam Piotr Zając
Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. Najważniejszym punktem jest przesunięcie – znanego od kilku lat – terminu zmian w systemie zniżek ustawowych na przejazdy.
Jak informuje kancelaria prezydenta, ustawa ma na celu przesunięcie terminu wejścia w życie niektórych przepisów przejściowych i końcowych ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym na dzień 1 stycznia 2018 r., wydłużając tym samym – co do zasady do 31 grudnia 2017 r. – okres stosowania obowiązujących obecnie zasad prowadzenia działalności w zakresie regularnego przewozu osób w krajowym transporcie, w tym przekazywania przewoźnikom dopłat do utraconych przychodów z tytułu stosowania ustawowych ulg.

Jak czytamy, "w celu uniknięcia trudności na rynku przewozu osób, spowodowanych niedokonaniem przez zdecydowaną większość jednostek samorządu terytorialnego wyboru operatora publicznego transportu zbiorowego oraz braku planów transportowych,  nowelizacja przewiduje przesunięcie terminu wejścia w życie niektórych przepisów ustawy o publicznym transporcie zbiorowym do dnia 1 stycznia 2018 r.". Wydłużono także, do dnia 31 grudnia 2017 r., ważność zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym wydanych na podstawie przepisów dotychczasowych, a których ważność upływa w dniu 31 grudnia 2016 r.

– Przedłużenie okresu stosowania obowiązujących obecnie zasad prowadzenia działalności w zakresie regularnego przewozu osób w krajowym transporcie, w tym systemu pomocy przyznawanej przedsiębiorstwom zobowiązanym do świadczenia usług publicznych w zakresie transportu zbiorowego, ma pozwolić zachować pasażerom pełen dostęp do ulg ustawowych u wszystkich przewoźników – niezależnie od podpisania przez przewoźnika umowy z jednostką samorządu terytorialnego – podsumowuje kancelaria prezydenta.

O problemach z ulgami ustawowymi wynikającymi z uchwalonej w 2010 r. ustawy o transporcie zbiorowym, która ma zacząć obowiązywać w 2017 r. pisaliśmy na Rynku Kolejowym TUTAJ. W świetle nowych przepisów, które mają wejść w życie w przyszłym roku, nie będzie możliwe rekompensowanie przewoźnikom ulg na przejazdy, które nie są objęte umowami o użyteczności publicznej, czyli na przewozy uruchamiane na zasadach komercyjnych. Takie przejazdy oferują PKP Intercity, Arriva i Koleje Mazowieckie. Projekt ustawy, która opóźnia o rok wejście w życie przepisów o ulgach ustawowych złożył wicemarszałek senatu Grzegorz Czelej.

Ciekawym wątkiem zmian w prawie jest objęcie umową o służbie publicznej połączeń P"KP Intercity pomiędzy Warszawą a Łodzią. Obecnie są one uruchamiane na zasadach komercyjnych, przez co objęłyby ją zmiany w prawie dotyczące zaprzestania finansowania ulg. Spółka PKP Intercity potwierdza, że zawnioskowała o objęcie tzw. umową PSC pociągów kursujących na trasie Łódź – Warszawa. Jeszcze ważniejsze w tym wypadku jest jednak to, że bez umowy PSC nie można wprowadzić na tą trasę kupionych z unijnym dofinansowaniem pociągów Dart i Flirt. A jest to niezbędne ze względu na regulamin stacji Łódź Fabryczna. Piszemy o tym tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS