Partnerzy serwisu:
Prawo i polityka

Powstanie Straż Kolejowa. I przejmie ochronę dworców

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
15-03-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO I POLITYKA
Powstanie Straż Kolejowa. I przejmie ochronę dworców
fot. PKP PLK
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji wraca do projektu ustawy o Straży Ochrony Kolei. Chodzi o przeobrażenie SOK w służbę „Straż Kolejowa” o uprawnieniach zbliżonych do policji. Ma ona przejąć, oprócz zadań SOK, także ochronę dworców.

Jak informowaliśmy w sierpniu 2016 roku, prace nad ustawą zostały zamrożone z powodu braku pieniędzy; na przekształcenie SOK w służbę potrzeba bowiem co najmniej 350 mln zł rocznie ze względu m.in. na nowe uprawnienia funkcjonariuszy. Pod koniec lutego tego roku do prac nad ustawą powrócono. Została powołana nowa osoba odpowiedzialna za opracowanie projektu – sekretarz stanu Krzysztof Kozłowski. – Obecnie analizowane są uwagi zgłoszone w ramach konsultacji na poziomie Stałego Komitetu Rady Ministrów – poinformował „Rynek Kolejowy” wydział prasowy MSWiA.

W tym tygodniu dr inż. Józef Hałyk, komendant główny SOK podał gazecie „Nasz Dziennik” nowe informacje o planowanych zmianach. Nazwą nowej służby będzie „Straż Kolejowa”, a najistotniejszą zmianą ma być powierzenie jej funkcjonariuszom ochrony dworców kolejowych, w miejsce wynajmowanych obecnie firm ochroniarskich. W tej chwili SOK, jako struktura PKP PLK, odpowiada bowiem za ochronę mienia zarządcy infrastruktury, a nie PKP SA, do której należą dworce. Mimo to funkcjonariusze służby są wzywani na dworce w przypadku przestępstw.

Jak zaznacza gazeta, Straż Kolejowa to historyczna nazwa. – To będzie dla nas prezent na setną rocznicę powołania Straży – powiedział "Naszemu Dziennikowi" Hałyk. Jak przekonuje, większe kompetencje SOK podniosą bezpieczeństwo państwa, bo SOK–iści są dużo lepiej szkoleni niż ochroniarze i mogą mieć dostęp do informacji zastrzeżonych i tajnych. Służba dysponuje grupami operacyjno–interwencyjnymi, również szkolonymi w operacjach antyterrorystycznych.

Nasz Dziennik podaje też, że ochrona dworców kosztuje PKP SA ok. 60 mln złotych rocznie. Te pieniądze mają zostać zaoszczędzone, bo zdaniem komendanta SOK obecna kadra i sprzęt wystarczy do przejęcia tego zadania.
Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5