Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Pojazdy spalinowe dla KW jednak później

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
13-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Pojazdy spalinowe dla KW jednak później
Fot. KW
Koleje Wielkopolskie otrzymały wiele zapytań w związku z zamówieniem czterech spalinowych zespołów trakcyjnych. Przewoźnik zdecydował się więc przesunąć termin nadsyłania ofert.

Przedmiotem zamówienia Kolei Wielkopolskich jest zakup czterech spalinowych zespołów trakcyjnych do wykonywania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich. Zamawiający zaznaczył, że pojazdy muszą być wyprodukowane i dopuszczone do eksploatacji po 1 stycznia 2015 roku, jednak muszą spełniać w pełnym zakresie wymogi TSI obowiązujące po 31 maja 2017 roku.

Pojazdy mają być wolne od wad, nieobciążone prawami osób trzecich, być kompatybilne i współpracujące między sobą w zakresie trakcji wielokrotnej, sprawne technicznie. Koleje Wielkopolskie podkreślają także, że składy mają być wysokiej jakości i spełniać wymóg współczynnika niezawodności (gotowości taboru). Ponadto wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia na własny koszt i ryzyko dwa pierwsze przeglądy poziomu utrzymania P1 oraz pierwszy przegląd poziomu utrzymania P2 dla każdego z pojazdów.

Dużo pytań o pojazdy

Listę oferentów mieliśmy poznać 14 lipca, jednak ze względu na liczne zapytania potencjalnych oferentów przewoźnik zdecydował się na przesunięcie terminu składania ofert do 24 lipca. Pytania dotyczyły m.in. właśnie TSI, podkreślając, że pojazdy muszą bezwzględnie spełniać wymogi zawarte po 31 maja. Dookreślono również zapisy mówiące o dowolnej konfiguracji pojazdów. Koleje Wielkopolskie wyjaśniły, że dowolna konfiguracja oznacza możliwość połączenia pojazdów pomiędzy sobą z dowolną kabiną każdego z nich dla eksploatacji w trakcji wielokrotnej. Zamawiający dopuszcza łączenie nie mniej niż dwóch i nie więcej niż trzy pojazdy.

Wiele pytań dotyczyło również wielu kwestii technicznych hamulców, nadwozia, poziomu hałasu, wyposażenia toalet oraz modyfikacji w związku z tym postanowień specyfikacji zamówienia. Wnioskowano również m.in. o wykreślenie zapisów dotyczących współczynnika gotowości technicznej, tłumacząc to tym, że po stronie wykonawcy nie leży obowiązek utrzymania dostarczonych pojazdów, a jedynie wykonanie dwóch przeglądów P1 oraz jednego P2. Przewoźnik nie przystał na ten wniosek. Przystał z kolei na dookreślenie zapisów o przejściu licencji DSU na zamawiającego na czas życia każdego pojazdu.

To nie koniec spalinowych pojazdów

Koleje Wielkopolskie chcą aby zamawiane pojazdy dwuczłonowe o maksymalnej długości 45 metrów oraz były w stanie rozpędzić się do 120 km/h. Na pokład powinny zabierać minimum 190 pasażerów, z czego 125 z nich znajdzie w środku miejsce siedzące (20 z nich na miejscach uchylnych). W środku znajdą się również 4 miejsca na rowery. Pojazdy mają być wyposażone w instalację i urządzenia pokładowe Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ERTMS/ETCS wersja 3.3.0. lub wyższa.

Warto przypomnieć, że samorządowy przewoźnik obecnie dzierżawi pojazdy spalinowe od Pesy. – To jest zabezpieczenie się na okres przejściowy, zanim rozstrzygniemy przetarg na zakup spalinowych pojazdów – zapowiadał w rozmowie z "RK" Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich. Przetarg Kolei Wielkopolskich na cztery spalinowe zespoły trakcyjne nie wyczerpuje jednak potrzeb taborowych przewoźnika. Kolejne dwa pojazdy kupi dla niego urząd marszałkowski województwa, który ogłosił własne postępowanie, na dostawę dwóch dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5