NUMER 06/2018
NUMER 06/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Spór o stawki
szukaj
Śledź nas:

Pociąg IC„widmo” z Legnicy. Nie jeździ od tygodnia, lecz można kupić na niego bilet

| Michał Szymajda 14.06.2018 150

Pociąg IC„widmo” z Legnicy. Nie jeździ od tygodnia, lecz można kupić na niego bilet
Dart na dworcu we WrocławiuFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Pociąg IC „Karkonosze” od tygodnia, ze względu na powypadkową naprawę torów kolejowych między Lubaniem Śląskim a Gierałtowem, nie jeździ przez Węgliniec i Legnicę. Mimo to bez problemu kupimy na pociąg bilet z Legnicy. Jak twierdzą pasażerowie – nikt nie informuje ich o komunikacji zastępczej ani o tym, że pociąg nie pojedzie.
Bardzo ciekawy opis sytuacji jaka miała miejsce na dworcu w Legnicy można było znaleźć na facebookowym profilu PKP Intercity. Jego autorem jest pani Joanna, niedoszła pasażerka IC „Karkonosze”.

Ciemno wszędzie, głucho wszędzie...

– Godzina 21:44 ludzie na stacji Legnica czekają na pociąg Karkonosze do Białegostoku. Wszyscy z niecierpliwością wyczekują komunikatu... zbliża się godzina przyjazdu pociągu, pasażerowie już wypatrują wjeżdżającej lokomotywy na stację... Widzą jak ostatnie kasy się zamykają... Miasto idzie spać, podróżni chcą już jechać... I co? I pociągu nie ma o 21:50, ani o 22:00, ani o 22:30, ani w ogóle! – pisze pani Joanna.

Jak dalej pisze pasażerka, na legnickim dworcu nie znalazł się nikt, który pospieszyłby z pomocą pasażerom. Zabrakło jakiejkolwiek głosowej informacji na temat alternatywnych sposobów dostania się do Wrocławia i Warszawy. Ostatecznie, zapytana przez pasażerkę, informacji udzieliła dyżurna ruchu legnickiej stacji, która poinformowała ją, że pociąg przez Legnicę nie kursuje od kilku dni. I tyle. Pasażerka wcześniej próbowała dodzwonić się na infolinię PKP Intercity – bezskutecznie.

Bilet bez problemu kupisz z Legnicy. Co dalej? Nie wiadomo

Mało tego – okazuje się, że o bezproblemowy kursowaniu pociągu „widmo” z Legnicy dowiemy się także z najpopularniejszej internetowej wyszukiwarki połączeń rozklad-pkp.pl, a jeśli zechcemy kupić na niego bilet, bez problemu zrobimy to za pośrednictwem strony www.intercity.pl. Można to zrobić pomimo że od tygodnia przez Węgliniec i Legnicę pociąg ten nie kursuje. Adnotacji o tym, że pociąg nie jeździ z Legnicy brakuje więc nie tylko na dworcach, ale też w newralgicznych miejscach internecie.

O tym jak wygląda komunikacja zastępcza, dlaczego pociąg nie pojedzie, można jednak przeczytać na portalu intercity.pl w dziale „komunikaty”. Trzeba być jednak niezwykle dociekliwym pasażerem, aby o braku odjazdu tego pociągu dowiedzieć się w tym miejscu.

Problemów ciąg dalszy

Z komunikatu wynika m.in., że pasażerowie, którzy oczekiwali na IC Karkonosze w Legnicy, mogli (i mogą) skorzystać z odjeżdżającego 57 minut po planie Karkonoszy pociągu Kolei Dolnośląskich (jednak nigdzie indziej nie zostali o tym poinformowani w dniu, w której doszło do feralnej sytuacji opisanej przez niedoszłą pasażerkę PKP Intercity). Generuje to kolejne problemy.

Już to, że pasażerowie muszą do Wrocławia dojechać pociągami KD (o tej godzinie nie jedzie do Wrocławia inny pociąg), sprawia, że na miejscu występują problemy ze skomunikowaniami. Z kursującego normalnie IC Karkonosze można się bowiem przesiąść we Wrocławiu na odjeżdżający w kierunku Gdyni i Świnoujścia pociąg TLK Rozewie, odjeżdżający o godzinie 23.00. Pociąg ten nie jest jednak wstrzymywany (musiałby oczekiwać ponad 30 minut) ze względu na pasażerów PKP IC jadący w pociągu KD... Na całe szczęście na tych, którzy dojadą pociągiem KD z Legnicy czekać będzie IC Karkonosze do Warszawy I Białegostoku...

Co na to PKP Intercity?

Zapytaliśmy PKP Intercity, czy właściwie wywiązuje się z obowiązku informowania pasażerów o zmianach. Otrzymaliśmy w tej sprawie oświadczenie przewoźnika.

- Na odcinku Lubań Śląski – Gierałtów Wykroty obowiązuje awaryjna organizacja ruchu (tj. trasa okrężna), wprowadzona w związku z wykolejeniem wagonu pociągu towarowego (co miało miejsce 5 czerwca) i spowodowaną tym nieprzejezdnością tego szlaku. Bilety PKP Intercity na przejazd pociągiem nr 16171/61170 IC Karkonosze są honorowane w pociągach/ZKA Kolei Dolnośląskich na odcinku Wrocław Gł. - Jelenia Góra. PKP Intercity poinformowało o zmienionej organizacji ruchu niezwłocznie na swojej stronie internetowej. Działania podjęte w tej sytuacji były zgodne z obowiązkami przewoźnika – pisze Agnieszka Serbeńska, rzecznik PKP Intercity.

- Na facebookowym profilu przewoźnika zostały zamieszczone przeprosiny za niedogodności, na jakie zostali narażeni pasażerowie. Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Pasażer powinien zawrzeć w niej dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie. Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity – dodaje rzecznik.

Winne nie tylko PKP Intercity?

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się ze źródeł zbliżonych do przewoźnika, że PKP PLK, pomimo że do zamknięcia linii doszło przeszło tydzień temu, wciąż nie przekazała do PKP Intercity wniosku o zmianę rozkładu jazdy, a jedynie zapowiedziano taką zmianę. Być może tym sugeruje się PKP Intercity wciąż sprzedając bilety ze stacji Legnica na IC Karkonosze. Trudno jednak zrozumieć dlaczego przewoźnik nie umieszcza (jak w przypadku objazdów pociągów Warszawa – Poznań) czytelnej informacji o objazdach i utrudnieniach, pod okienkiem zakupu biletów. Pytania w tej sprawie wysłaliśmy do PKP PLK, która odpowiada także za wygłaszanie komunikatów na stacjach, których zabrakło w Legnicy. Czekamy na odpowiedź zarządcy.

Nie wiemy jednak także dlaczego PKP Intercity nie zablokowało sprzedaży internetowej na IC Karkonosze, skoro bez problemu może to zrobić w przypadku pociągów, które mają problem z ustaleniem rozkładu jazdy.

Ile potrwają utrudnienia?

Na razie nie wiadomo, kiedy skończą się dla pasażerów utrudnienia i pociągi PKP IC wrócą na odcinek z Jeleniej Góry przez Lubań i Legnicę do Wrocławia. Być może stanie się to dopiero z końcem lipca. – Zmiana w organizacji ruchu pociągów 16170 i 61170 potrwa do usunięcia skutków wykolejenia pociągu towarowego(naprawa toru może potrwać ponad tydzień) – czytamy na stronie intercity.pl. Poniżej informacja o tym jak obecnie działa komunikacja zastępcza, w zamian za pociąg IC Karkonosze.

Przejazd podróżnych z pociągu IC Karkonosze w rel. Białystok – Jelenia Góra będzie się odbywać na odcinkach:

  • Wrocław Gł. – Węgliniec – pociągiem Kolei Dolnośląskich nr 66521
  • Węgliniec – Lubań Śląski – Zastępczą Komunikacją Autobusową Kolei Dolnośląskich
  • Lubań Śląski – Gryfów Śląski – pociągiem Kolei Dolnośląskich.
Przejazd podróżnych z pociągu 61170 Karkonosze relacji Jelenia Góra – Białystok będzie się odbywać na odcinkach:

  • Jelenia Góra – Węgliniec – Zastępczą Komunikacją Autobusową PKP Intercity
  • Węgliniec – Wrocław Główny – pociągiem Kolei Dolnośląskich nr 69548

KD uczula drużyny konduktorskie

Koleje Dolnośląskie zapowiedziały,w odpowiedzi o nasze pytania dotyczące komunikacji zastępczej za pociąg IC Karkonosze, że na wszystkich stacjach zatrzymania pociągu z Lubania Śląskiego do Wrocławia zobowiązały dodatkowo drużyny konduktorskie do sprawdzenia, czy na peronach nie pozostali pasażerowie z biletami PKP Intercity. Możliwe jednak, że niewielu ich będzie czekać na peronach prawie godzinę dłużej, zwłaszcza gdy nie mają o tym informacji...



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2018
NUMER 06/2018
Zamieszanie wokół kontrowersyjnego projektu cennika PKP PLK stanowi ważną naukę na przyszłość. W miesięczniku znajdziemy również rozmowy z Prezesem Kolei Mazowieckich R. Stępniem i prezesem FPS H. Cegielski H. Stępniewiczem. Oprócz tego wiele miejsca poświęcamy projektom intermodalnym (w tym PKP SA i Portu Gdańsk), planowaniu objazdów na kolei oraz tematyce integracji biletowej. Pytamy również, czy PFR zbuduje narodowego czempiona z Pesy, Solarisa i Newagu?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS