NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity przerobi trzy wagony na warsy

| Jakub Madrjas, Rynek Kolejowy 18.02.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-02-18 11:03:38 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
A co z restauracyjnymi. Co chwile są wyłączenia i trwa loteria będzie wars czy nie będzie...
2015-02-18 11:04:01 Autor: abc
---.centertel.pl
Czyli to co Hordyński blokowal bo nie znaleziono żadnego uzasadnienia ekonomicznego dla tej modernizacji jednak wejdzie w życie. Cyt klasyka: "Słuszna drogę obiera nasza władza" ;-)
2015-02-18 11:11:13 Autor: zielony stoliczek
---.155.178.2
No jasne - po co mieć 3 jednakowe wagony (jednakowo zmodernizowane), jak można mieć dwa według jednego wzoru i trzeci całkiem inny.
Myślenie w PKP IC przeżywa wyraźny kryzys.
2015-02-18 11:14:30 Autor: entliczek pentliczek
---.31.202.206.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@ zielony stoliczek
Bo jeden będzie jechał pod wiatr a dwa z wiatrem
2015-02-18 12:14:19 Autor: ep40
---.stargard.mm.pl
Czemu tylko jako bazę wzięli Z1A? Jest wiele innych wagonów co w obecnej postaci oferują gorszy standard więc nie żal ich przerabiać, a legendarne Henschele powinno się zostawić w spokoju. Z1A jest mało egzemplarzy i uwzględniając ich charakterystyczny design wnętrza nie powinno się dopuścić do sytuacji jak z XB i Bautzenami, że w Polsce nie zachowała się żadna sprawna NRDowska Z-tka posiadająca oryginalny design wnętrza. Z oryginalnym designem grzały krzaki i niszczały przy czym i tak parę miesięcy temu przetransportowano je do Pesy na modernę, a pozostałe dotychczas sprawne egzemplarze to wszystkie były już po przeróbkach. Jedno zostało zaprzepaszczone, teraz trzeba pilnować by to samo się nie stało z Z1A i Z1B. Z1A jako materiał do przebudowy mają jednak ogromną zaletę jaką jest Vmax 200 km/h
2015-02-18 13:58:24 Autor: zyczliwy
---.dynamic.chello.pl
dodam, że przerabiane będą więcej warte wagony przedziałowe na bezprzedziałowe (tak można zakwalifikować wagony barowe). Już samo to powoduje na dzień dobry utratę części wartości wagonu.
2015-02-18 14:52:02 Autor: Paweł R
---.toya.net.pl
Coooo? Najlepsze wagony na polskich torach oni na Warsy chcą przerabiać? Paranoja. Jedynie przydałoby się je lekko odświeżyć i dodać gniazdka, ale marnować tak świetnie wagony i robić z nich Warsy? I do tego znikają przedziałowe, a kupują głównie bezprzedziałowe. Dokąd ta kolej dąży...
2015-02-18 15:18:46 Autor: ep40
---.stargard.mm.pl
Wzorowanie się na kompletnej bezprzedziałowości jak w Wielkiej Brytanii, podejście na zasadzie, że jak dużo osób coś robi to znaczy, że te osoby mają rację. Oczywiście takie założenie jest tak na prawdę błędne, to, że w Wielkiej Brytanii są same bezprzedziałówki nie znaczy, że mają rację. W przeszłości powszechne były różne nietolerancje względem różnych określonych grup ludzi, to, że duża część ludzi była nietolerancyjna nie znaczy, że ci ludzie mieli rację. Oczywiście z powodu wprowadzania bezprzedziałówek nie giną ludzie, ale za to znacząco zwiększa się ryzyko kradzieży bagażu i o ile na gorszy komfort od wagonów przedziałowych można przymknąć oko o tyle bezpieczeństwo bagażu jest tematem w którym nie powinno być kompromisów. Odnośnie przeróbek na bary, o ile nie uznano, że Vmax=200km/h jest obowiązkiem to lepiej jakby wzięli 145A gdyż w obecnej postaci te wagony ustępują i nie żal jest je przerobić lub jakby wzięli jako bazę jakąś bezprzedziałówkę.
2015-02-18 15:41:23 Autor: Podrozny
---.adsl.inetia.pl
A w czym niby gorsza jest bezprzedziałówka? Na torach w Szwajcarii jedynymi pojazdami wyposażonymi w przedziały są: składy ICN (częściowo w 1. klasie), niemieckie ICE1 czyi BR401 (też częściowo) i eurocity zestawione z włoskich wagonów. Cała reszta to bezprzedziałówki i nikt raczej tam z tego powodu nie narzeka.
2015-02-18 15:50:57 Autor: Paweł R
---.toya.net.pl
Przedziały są po prostu wygodniejsze. Ostatnio rozmawiałem o kolei z osobą, która się nią nie interesuje, ale jeździ od czasu do czasu i jak się dowiedział, że kupują teraz głównie bezprzedziałowki to stwierdził, że idioci tym zarządzają i że właśnie przedziały oferują ten komfort, którego nie dają busy czy samoloty. Niech już będzie podział 50:50, ale niech nie rezygnują z przedziałów całkowicie, bo to idiotyzm jest.
2015-02-18 15:58:00 Autor: Paweł R
---.toya.net.pl
Btw ostatnio gdzieś nawet czytałem wypowiedź Anglika, który pochwalił polską kolej właśnie za to, że głównie wagony przedziałowe są i że lubi nimi jeździć. To nie jest tak, że tylko polskie "mikolstwo" woli przedziały. Jasne, są tacy co lubią samolotowy układ, ale myślę, że większość jednak preferuje przedziały.
2015-02-18 17:15:37 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
Byłem niedawno z żoną i trójką małych dzieci w Gdyni. Z Krakowa pojechaliśmy pociągiem, serio. Na takie podróże *tylko* przedziałówka. I było świetnie. Podóz minęła szybko i dobrze, ponieważ to był komfort dla nas i dla innych pasażerów. Jeśli dziecko chciało się zdrzemnąć, to spało. I nie było problemu. W bezprzedziałówce byłoby to niemożliwe.

Korzystaliśmy z dziećmi także z wagonu podóżnika. Staraliśmy się być w miarę cicho, ale mimo tego, nie chciałbym jechać jako pasażer w bezprzedziałowym wagonie, gdzie będzie kilkoro dzieci w wieku wczesnoszkolnym, tak do ośmiu lat, które nie wysiedzą spokojnie kilkunastu minut.

Wniosek: ludzie z zarządu IC nie korzystają z pociągów ich firmy, nie mają żadnego pojęcia o podóżowaniu pociągami i wogóle nie interesuje ich ten temat. Dla nich pasażer, także w segmencie "prestiżowym" to jest problem. Mimo tego, że ten pasażer zostawia tam spore pieniądze.
2015-02-18 17:31:18 Autor: ep40
---.stargard.mm.pl
W przypadku przedziałówek jest też pewność, że nie trafi się miejsce przy ścianie bez okna. W przedziale jest wystarczająco dużo półek bagażowych by zmieścić wszystkie bagaże, w bezprzedziałówce miejsca na bagaże jest mniej na półkach nad siedzeniem, a z półki przy wejściu to złodziej ukradnie bagaże tak, że nikt nie zauważy tego i tylko miejsce zajmują które mogłoby być przeznaczone na siedzenia. Obecnie obowiązujący standard zakłada przedziały 6-miejscowe, a w bezprzedziałówkach 2 klasy nadal się stosuje układ 2+2 co odpowiada 4 siedzeniom obok siebie w 8-miejscowym przedziale starej dwójki, inaczej mówiąc bezprzedziałówki są mniej komfortowe..
2015-02-18 18:18:39 Autor: Gierek
---.dynamic.chello.pl

Gierek
Nie mogli znaleźć jakiś bezprzedziałówek na przeróbkę? Co raz mniej jeździ wagonów z przedziałami, a oni jeszcze likwidują kolejne. Niedługo wejdą jeszcze Darty i Flirty również bezprzedziałowe... przykre to, że idą z całym taborem na jedno kopyto. Jest wielu zwolenników wagonów z przedziałami i szkoda, że o nich PKP IC nie pamięta. Wagony przedziałowe mają wiele zalet w stosunku do bezprzedziałowców.
2015-02-18 18:23:25 Autor: Gierek
---.dynamic.chello.pl

Gierek
Do zalet wagonów z przedziałami, które wypisali moi poprzednicy, dodałbym jeszcze jedna istotną rzecz: w wagonach z przedziałami jest możliwość wyjścia na korytarz i rozprostowania kości, można postać przy oknie, a nawet je otworzyć na stacji. Tymczasem w bezprzedziałowcach nie ma możliwości dojścia do okna, które i tak są tylko uchylne. Jest to ich bardzo wielka wada.
2015-02-18 20:19:44 Autor: Kflik
---.silesialan.eu
Powinny być po prostu wagony z przedziałami i bez, tak by każdy sobie wybrał.
Dla jednych przedział będzie lepszy, dla innych wagon bezprzedziałowy.
2015-02-18 21:03:18 Autor: Jacek z Zebrzydowic
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Kolejne zalety przedziałówek: można indywidualnie regulować ogrzewanie, chłodzenie, oświetlenie. W bezprzedziałówkach nie można sobie wyłączyć światła, ani dostosować temperaturę do swoich potrzeb.
2015-02-18 21:27:41 Autor: ep40
---.stargard.mm.pl
Właśnie przy zamówieniach Flirtów i Dartów skopano aspekt sensownego ułożenia wnętrza poprzez nie zapisanie w przetargu wymogu podziału wnętrza na część przedziałową i część bezprzedziałową w stosunku 50:50. To, że jest to EZT samo w sobie nie wyklucza możliwości zrobienia przedziałów wewnątrz. Flirty i Darty mają taką samą szerokość jak zwykłe wagony więc pod tym względem problemu nie ma. Podłoga na jednej wysokości również ułatwia sprawę. Fakt posadowienia pudła na Jacobsach nie powinno przeszkadzać. Przejście z korytarza bocznego przy przedziałach do korytarza środkowego w przejściu międzyczłonowym nie powinno być filozofią, ot po prostu przedsionek na wzór tego ze zwykłych wagonów tyle, że bez drzwi na zewnątrz. Rozumiem Pendolino, węższe pudło więc jedyne sensowne przedziały to 4-miejscowe, lecz we Flirtach i Dartach bez problemu dałoby radę zrobić zwykłe 6-miejscowe.
2015-02-19 10:34:56 Autor: Gdynianin
---.19.245.184
W ogóle to dwójki 154A wykorzystują przestrzeń na miejsca siedzące w sposób mało efektywny. Jak wspomniane było 2+2 odpowiada przedziałom 8-miejscowym. 26 metrowe dwójki mają 11 przedziałów, XB Görlitz miały pierwotnie przedziały 8-miejscowe czyli w sumie miejsc 88. Jako, że 154A mają 26 metrów to powinno się spodziewać ±88 miejsc. W rzeczywistości mają jednak tylko 80 jak krótsze Y-ki. Wynika z tego jak bardzo błędne były założenia stojące za 154A.
2015-02-19 19:43:10 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Dziwi mnie argumentacja niektórych osób, że przedziały są ciasne podczas gdy w Polsce akurat nie ma co narzekać na wielkość przedziałów. 1 z 10 przedziałów 24 metrowego YB ma taki sam rozmiar jak 1 z 11 przedziałów 26 metrowego Z1B, Z2B i jest to rozmiar w sam raz odpowiedni, optimum jest gdy przedział jest 6-miejscowy, ale i 8-miejscowy można przeboleć. UIC X produkcji RFN przy 26 metrach miały 12 przedziałów i wtedy można by zrozumieć narzekania, przy takiej ciasnocie to obecność 6 miejsc nie pomaga. Na szczęście u nas nie było wagonów X (XB Görlitz mając 11 przedziałów 8-miejscowych był wagonem niestandardowym oznaczonym jako X błędnie, tylko standard UIC Y zakładał przedziały 8-miejscowe) tylko wagony lepszego standardu więc nie powinno się narzekać. Z1A i Z2A to w ogóle cud malina. Szkoda, że w Polsce nie ma wagonów mieszanych 1/2 klasa standardu Z gdyż przydałyby się takie, lecz żeby zrobić mieszańca Y to wystarczy w zwykłej jedynce wymienić w części przedziałów siedzenia z 6 miejscowych na 8 miejscowe, a żeby zrobić mieszańca Z to trzeba opracować wagon o innej konstrukcji niż zwykłe jedynki i dwójki (jedynki według standardu mają 9 przedziałów, dwójki 11, a mieszańce 10, 4 pierwszej klasy i 6 drugiej). Ogólnie rzecz mówiąc bezprzedziałówki w pociągach dalekobieżnych nie mają sensu, to jest dobre w kolei miejskiej i regionalnej, lecz na dalsze trasy to tylko przedziały. Układ bezprzedziałowy jako konieczność w wagonie dalekobieżnym to tylko w wagonach piętrowych ze względu na wymóg poszycia pod skosem u góry z powodu skrajni czyli rzecz nie do ominięcia. Aczkolwiek hipotetycznie dolny pokład mógłby być przedziałowy.
2015-02-20 12:04:39 Autor: Gdynianin
---.19.246.61
Naprzeciwległe siedzenia czwórki w bonanzie są w podobnej odległości jak siedzenia szóstki w X z RFN. Szkoda, że skrajnia nie pozwala na takie piętrusy jak niedawno w kolejach rosyjskich się pojawiły co mają komplet korytarz+przedziały na obu pokładach. Co do hipotetycznych pojazdów to hipotetycznie i kibel mógłby mieć, tyle, że jest to bez sensu.
2015-02-20 16:55:14 Autor: ep40
---.gdynia.mm.pl
Te rosyjskie to są co prawda sypialne wagony, ale na trasy krótkie w miejscach świata gdzie jest skrajnia większa lub zbliżona do rosyjskiej to mogłyby być podobne piętrusy tyle, że ze zwykłymi przedziałami. W skrajni europejskiej mogą być piętrusy przedziałowe, lecz z przedziałami o nieregularnych rozmiarach co tylko jako sypialne mogą być, inaczej mówiąc nie da się wymyślić czegoś innego niż już wymyślone doppelstock schlafwagen jeżdżące po Europie w ramach usługi City Night Line.
2015-02-21 20:26:39 Autor: kolejTAR
---.94.210.225
@Pasazer1985: [Admin: zmoderowano] więc ja Ci powiem jeżdżę przedziałówką, bo lubię mieć możliwość otwarcia okna i zaczerpnięcia świeżego powietrza, mam gdzie włożyć duży bagaż, nie widzę [Admin: zmoderowano] z laptopami oglądającymi filmy z głosem na pół wagonu, nie słyszę rozmów durnych cizi z końca wagonu przez telefon, i nie słyszę krzyku bachorów i szczekania psów!! czy to wystarczające argumenty?
kto pali w przedziale w obecnej sytuacji zakazu palenia? nikt! wszyscy chętni chodzą i palą w kiblu!
2015-02-22 12:56:44 Autor: Pasażer1985
---.toya.net.pl
Jak się hałas nie podoba, chcesz otwierać okno to może jedź taki lub autem?
Jak oprócz Ciebie jest ktoś w przedziale to też będziesz otwierał okno? Trafi się właśnie taki co coś brał i rozwali okno. W przedziale też nie siedzisz sam, zwłaszcza z miejscówkami i krótkimi składami. Równie dobrze może trafić się właśnie taka cizia jak Ty, hipster z laptopem itd. Z resztą - z reguły mają słuchawki.
Wszystkie RE w DE są bez przedziałów i ludzie żyją. Bo to co PIC ma do zaoferowania i tak jest poniżej RE RB z Niemiec. Jak dorównają temu standardowi, to niech biorą się za Pendolino i ekspresy z przedziałami. I torowymi taksówkami dla frajerów, co chcą podróżować w ciszy, bez bachorów, cizi i hipsterów.
2015-02-23 00:46:41 Autor: EC WAWEL
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To juz wiadomo na co sa potrzebne te reastauranty:
BWE znika, DB wycofuje swoje restauranty z tego pociagu wiec IC nie urodzi nagle tych wagonow.. trzeba cos przerobic :)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS