NUMER 03/2018
NUMER 03/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Taki był rok 2017
szukaj
Śledź nas:

PKP IC zmienia strategię taborową. MIB: "Na razie trwają prace"

| Martyn Janduła 11.09.2017 72

PKP IC zmienia strategię taborową. MIB: "Na razie trwają prace"
Fot. Jakub Kapka, SM42.pl
Dzięki kolejnej interpelacji posła Tomasza Kostusia poznaliśmy kilka szczegółów odnośnie zmian strategii taborowej PKP Intercity. Jak się okazuje, przewoźnik wciąż pracuje nad zmianą dokumentu – ogłoszonego zaledwie rok temu. W grę wchodzi, jak już informował Rynek Kolejowy, zakup kolejnych ezt-ów.
Poseł Tomasz Kostuś zwrócił się w swojej interpelacji do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o wyjaśnienie, jakie zmiany szykowane są w związku ze strategią taborową PKP Intercity na lata 2016-2020, wartej 2,5 miliarda złotych. Jej modyfikację w czerwcu zapowiedział Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA. Zgodnie z zapowiedziami prezesa Mamińskiego, zmiana strategii ma na celu wyciągnięcie wniosków z lat poprzednich oraz dostosowanie programu do możliwości finansowych Grupy PKP i przewoźnika. Modyfikacja strategii ma dotyczyć również planu zakupu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych dla przewoźnika.

Wiceminister Andrzej Bittel, który udzielił odpowiedzi na pytania posła, wyjaśnił, że PKP Intercity obecnie prowadzi prace związane z aktualizacją strategii taborowej na lata 2016-2020. – W podstawowym zakresie zmiany będą polegać na wprowadzeniu nowych projektów oraz przesunięciu terminów wybranych etapów przejściowych realizacji projektów (bez zmiany docelowego horyzontu czasowego określonego strategią) – podaje podsekretarz stanu. Jak dodaje, działania te są spowodowane wydłużającymi się uzgodnieniami technicznymi związanymi ze standaryzacją floty PKP IC oraz zmianami w przepisach związanych m.in. z homologacją pojazdów, a także zmianami w specyfikacji systemu ERTMS/ETCS. Związana z tym korekta terminów dotyczy przede wszystkim dotychczasowego projektu zakupu lokomotyw elektrycznych.

Nowa strategia taborowa PKP Intercity ma obejmować zakup nowego jak i modernizację już posiadanego taboru. Bittel zaznacza jednak, że na obecnym etapie prac nad aktualizacją strategii nie można podać ostatecznego jej zakresu, gdyż rozważanych jest kilka opcji. Jedną z nich jest, jak podaje MIB, zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych. – Wszystkie działania musza być poprzedzone analizami, które powinny wykazać zasadność ekonomiczną oraz techniczną dla realizacji nowych zadań inwestycyjnych – wyjaśnia.

– Prowadzone przez PKP IC inwestycje pozwolą na uzupełnienie obecnych braków wagonowych i wyeliminują potrzebę korzystania z taboru innych przewoźników – zapowiada Andrzej Bittel. Jak tłumaczy, okresowe zwiększenie zapotrzebowania na lokomotywy spalinowe generowane jest tylko przez modernizację linii kolejowych przez Polskie Linie Kolejowe, co powoduje konieczność prowadzenia pociągów okrężnymi liniami niezelektryfikowanymi. Z kolei wydłużone trasy i czasy przejazdu pociągów skutkują również zwiększonym zapotrzebowaniem na wagony.

Łączna suma wydatków, którą na inwestycje w ramach strategii zamierza przeznaczyć PKP IC, nie jest jeszcze znana. Kwotę powinniśmy poznać, jak deklaruje MIB, po zakończeniu działań związanych z aktualizacją strategii i po uprzednim uzyskaniu wymaganych zgód korporacyjnych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 03/2018
NUMER 03/2018
To był udany rok dla naszego wydawnictwa. W połowie roku do rodziny naszych portali internetowych składającej się dotąd z Rynku Kolejowego, Rynku Infrastruktury i Transportu Publicznego dołączył Rynek Lotniczy. O najważniejszych wydarzeniach mijającego w świetle całego rynku kolejowego roku piszemy w najnowszym Raporcie. Polecamy także m. in. rozmowę z nowym Prezesem Pesy oraz długi wywiad z szefem Przewozów Regionalnych.

 

współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS